• Elyssa81

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?

Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.

• Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
  • Förtjust

Lotie: Det lät inge vidare. Men det kanske ändå borde kollas upp? Är det utomkveds kan det bli farligt för dig om det hår för långt. Huvva! Håller tummarna att det inte är det. Har du mått bättre idag?

Hummeldummel: Förstår dig. Mådde skit första, men då hade må ju turen att bara kunna rå om sig själv all ledig tid. Jag tror inte LCHF är skadligt om må inte kör jättestrikt helt kolhydratfattigt. Det viktiga är nog att få i sig lite kolhydrater och mycket protein i alla fall och nyttiga ämnen i frukt och grönsaker. Jag tror inte bäbisen saknar vitt bröd, pasta m.m. När jag mått illa har jag mått bäst på rätter med mycket grönsaker och mycket fisk av nån anledning. Frysta portionsrätter med fisksoppa har jag bunkrat i frysen t.ex.

2-barnsmor med barn som är 3½ och 5 år
  • lotie
    Förtjust skrev 2015-03-31 17:32:49 följande:

Lotie: Det lät inge vidare. Men det kanske ändå borde kollas upp? Är det utomkveds kan det bli farligt för dig om det hår för långt. Huvva! Håller tummarna att det inte är det. Har du mått bättre idag?

Hummeldummel: Förstår dig. Mådde skit första, men då hade må ju turen att bara kunna rå om sig själv all ledig tid. Jag tror inte LCHF är skadligt om må inte kör jättestrikt helt kolhydratfattigt. Det viktiga är nog att få i sig lite kolhydrater och mycket protein i alla fall och nyttiga ämnen i frukt och grönsaker. Jag tror inte bäbisen saknar vitt bröd, pasta m.m. När jag mått illa har jag mått bäst på rätter med mycket grönsaker och mycket fisk av nån anledning. Frysta portionsrätter med fisksoppa har jag bunkrat i frysen t.ex.

En svampinfektion var det men ingen uvi. Inget vul heller tyckte dom och idag känns som värken mest kommer från höfterna och strålar ut i magen:(

Så är väl min hemska foglossning som redan börjat!
  • Sussi85

Hej på er alla
    Tänkte jag skulle hänga på här.
    Är gravid med 3:e barnet, är i vecka 9 (8+1), BF 9/11.
    Mina andra två barn är en pojke född 2006 och en flicka 2012.
    Gjorde IVF med dottern och hade gett upp helt att vi skulle bli gravida själva, men vi blev både överraskad och väldigt glada när testet visade plus.

Är otroligt tröt hela tiden och extra hungrig, för övrigt mår jag bra.
    Har berättat för de närmaste att jag är gravid, övriga lär det väll bli när det passar.

• Agohiw

Hoppar gärna in här om jag får :)

Jag är 36 år och väntar mitt och sambons första barn, jag har två sedan innan som är 15 och 13. 
    Beräknad förlossning är sista veckan i augusti med planerat snitt.

Barnen tar det jättebra, sambon är jätteglad det är även svärföräldrar och föräldrar.
    Har varit sjukskriven pga blodtrycksfall och illamående/kräkningar, men ska försöka börja jobba nu igen.

• lotie

Min magvärk är borta så skönt men foglossning och morgonillamåendet gör sig påmind. Hoppas på tredje gången gillt bara:)

Varit på hälsosamtal idag och imån flyger jag till USA en vecka så hoppas jag får må bra då!

• Förtjust

Lotie: Skönt att höra att magvärken är borta. Foglossning är ju inte kul, särskilt inte om det börjar redan nu. Jag hoppas mitt håller sig borta länge till.

Illamåendet har däremot kommit med full kraft. Jag har mått illa tre dagar i rad nu i stort sett hela dagarna. Nästan allting luktar illa. Tur i oturen att dottern fick vattkoppor i tisdags så jag har VAB:at nästan hela veckan och nu är det ju långhelg och vi är bara hemma och dolar på.

• emeliemarietherese

Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Är 27 år och väntar tredje barnet i slutet av november, kommer då ha en sjuåring och en fyraåring.

Jag är nu i vecka 8 och mår illa mest hela tiden, allt luktar blä och jag är jättesugen på juice och bubbelvatten!
    Har dock bara spytt 3ggr så hoppas att jag slipper det så mkt. Jobbar som uska, är lite jobbigt nu med illamåendet och alla lukter, men försöker att bara bita ihop då jag vill hålla detta hemligt ett tag till!

• emeliemarietherese

Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Är 27 år och väntar tredje barnet i slutet av november, kommer då ha en sjuåring och en fyraåring.

Jag är nu i vecka 8 och mår illa mest hela tiden, allt luktar blä och jag är jättesugen på juice och bubbelvatten!
    Har dock bara spytt 3ggr så hoppas att jag slipper det så mkt. Jobbar som uska, är lite jobbigt nu med illamåendet och alla lukter, men försöker att bara bita ihop då jag vill hålla detta hemligt ett tag till!

• Förtjust

Vad kul emeliemarietherese! Då är vi i samma vecka och jag mår också himla illa hela tiden. Kräks dock bara på mornarna än så länge. Jag provade ta en tablett Lergigan imorse mot illamåendet, men har varit zombietrött istället. Kan inte ens prata utan att sluddra. Illamåendet och lite annat påminner exakt om hur det var när jag väntade sonen (min första grav.) och då höll det i sig förbi v. 20. Suck! Tänker att det kanske är en pojk denna gång med då. Vi har en av varje redan så det spelar ingen roll.

• Pixel15

emeliemarietherese: Välkommen hit! Det är jobbigt det där med att dölja illamående på jobbet, och extra mycket för dig om det är mycket lukter omkring. Hoppas att det lugnar sig snart!

Förtjust: Jag kan tipsa om att ta Lergigan på kvällen innan sovdags. Det gör jag varje dag. Då slipper jag må illa och vara spyfärdig på morgonen, plus att man sover gott på natten och inte behöver vara dödstrött på dagen. Funkar toppen för mig. Jag är i v. 13 nu och håller tummarna att illamåender ger med sig snart. Höll på till v. 16 i förra grav... Hoppas det släpper tidigare för dig den här gången.

I torsdags var vi på KUB. Allt såg fint ut och det var underbart att få se den lilla krabaten som sprattlade runt därinne Det är ju min mans första barn, och han var väldigt rörd och framförallt förvånad att bebisen rörde sig så mycket. Jag var fruktansvärt nervös innan, men nu känns det som att oron för missfall har släppt lite. Nu längtar jag efter att få en fin bebismage, istället för att behöva hålla in och dölja den här tjocka, uppsvällda magen Cool

Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015