Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Nu kom foglossningen som ett bra på posten. Haft så sjukt ont på jobbet idag:(
Vill ju jobba 50% till augusti men idag kändes det helt omöjligt. Tog panodil och har köpt ett jättebra bälte. Hoppade på kryckor samma vecka förra graviditeten.
Elvira. Vad jobbigt för er! Fast man klarar av mer än man tror. Jag hopps allt går bra för er på läkarbesöket.
Jag har oxå foglossning. Vidrigt. Hade det med de två barnen sen innan oxå. Men eftersom jag jobbar som lärare är det inte många skoldagar kvar. Sen sommarlov. Så skönt.
Hej. Vill gärna vara med här.
Är född 78 och väntar nr 3 den 3/10. Har en 4årig dotter och en kille som blir 2år på midsommarafton.
Gjorde ett riktat hjärtultraljud i förra veckan och det visade på hål i hjärtat så på måndag skall vi till barnkardiologen i Lund. Nervöst. Men det vi blir mest nervösa över är att de tyckte att vi skulle göra fostervattenprov pga att vår pojke har ett ovanligt kromosomfel och hjärtfel kunde tydligen vara indikation på kromosomfel. Vi kommer dock inte göra det pga missfallsrisken + att graviditeten är så långt gången så jag skulle ändå inte kunna avbryta. Men vi är väldigt oroliga, två barn med funktionsnedsättning kan blir mer än vi klarar av... :/
BF
Augusti
Agohiw
September
1 Rambosfru
Oktober
3 Elvira78
?? M0rris
7 mommy86
11 Lillstrumpa79
12 Somsom
13 Ann82
21 Hummeldummel
23 Pixel15
24 Hummeldummel
November
9 Sussi85
13 sofiashem
18 Becca88
23 Förtjust
23 emeliemarieetherese
24 Miaomiao
26 lotie
December
22 Jessikaaaa
23-26 tiger84
Hej på er.
Jag är gärna med i tråden .
Vi väntar nr 3 runt den 7/10 (blev framflyttad en vecka på RUL).
Jag är 35 år och vi har två tjejer som är 6 och snart 8 och tror skarpt på att det ligger en lillasyster i magen.
Har hittills mått rätt ok bortsett från det tidiga illamåendet men nu har foglossningen kommit som ett brev på posten. Längtar efter sommarlov och lata dagar .
BF
Augusti
Agohiw
September
1 Rambosfru
Oktober
3 Elvira78
?? M0rris
7 mommy86
7 Sötebröd
11 Lillstrumpa79
12 Somsom
13 Ann82
21 Hummeldummel
23 Pixel15
24 Hummeldummel
November
9 Sussi85
13 sofiashem
18 Becca88
23 Förtjust
23 emeliemarieetherese
24 Miaomiao
26 lotie
December
22 Jessikaaaa
23-26 tiger84
Jag har BF 15/10
nån från Malmö här?
Elvira78 jag håller tummarna för att allt är okej. Jag förstår att ni inte vill göra fostervattensprov om ni ändå inte tänkt göra abort. Men visst får man göra abort även senare under om man ansöker om det? Om man gjort fvp som visat kromosomfel alltså. Fast det kanske är ett avvägande från fall till fall.
Det kändes över huvud taget lite läskigt när vi planerade nr 3 nu tycker jag. Lite som att jag kände ibland att vi borde vara nöjda med 2 friska och är lite giriga som vill ha en till och då kanske får ett handikappat eller sjukt barn på något vis som ska förändra familjen mycket. Dum tanke, men därför gjorde jag KUB. När det inte visade någon förhöjd risk gick vi inte vidare. Man måste väl lita på sin tur helt enkelt. Även fvp garanterar väl inte att barnet är helt friskt även om det kan utesluta kromosomfel o.s.v.
Elvira78 jag håller tummarna för att allt är okej. Jag förstår att ni inte vill göra fostervattensprov om ni ändå inte tänkt göra abort. Men visst får man göra abort även senare under om man ansöker om det? Om man gjort fvp som visat kromosomfel alltså. Fast det kanske är ett avvägande från fall till fall.
Det kändes över huvud taget lite läskigt när vi planerade nr 3 nu tycker jag. Lite som att jag kände ibland att vi borde vara nöjda med 2 friska och är lite giriga som vill ha en till och då kanske får ett handikappat eller sjukt barn på något vis som ska förändra familjen mycket. Dum tanke, men därför gjorde jag KUB. När det inte visade någon förhöjd risk gick vi inte vidare. Man måste väl lita på sin tur helt enkelt. Även fvp garanterar väl inte att barnet är helt friskt även om det kan utesluta kromosomfel o.s.v.