• Elyssa81

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?

Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.

• Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
  • Elyssa81

Vad kul att det är så många som hittat till tråden. Ska vi försöka oss på en BF-lista så att man har lite koll på vem som är vem?

BF

September

Oktober

November

15 Elyssa81

• Elyssa81

Vad mysigt att få se bebisen. Fick du reda på resultatet av KUB-testet på en gång?

• Pixel15

Elyssa81: Ja, jag hade tagit blodprov hos BM två veckor tidigare. Jag fick 1:480, vilket är ganska exakt vad som är snittet för min ålder (också född -81). Hade väl på något sätt hoppats på typ 1:2000, men försöker tänka att allt under 1:200 är låg sannolikhet och alltså inget att oroa sig för... Fast jag är världsmästare på att oroa mig, så det går sådär

Bra idé med BF-lista!

BF

September

Oktober
    23 Pixel15

November

15 Elyssa81

• Trissen

Hej!

Jag hänger också gärna på här????, pluss i fredags och BF runt 19/12, är lycklig och förväntansfull men har samtidigt många tankar och det mesta är av praktisk karaktär, hur tänker ni andra kring bil och så? Vi har en Kia ceed och den är rätt liten..

• Miaomiao

Hej! Jag hoppar gärna in här och lägger in mig i BF-listan. Har två barn som kommer att vara 7 och 8 när bebisen kommer i november :) Jag är 36 år gammal.

BF

September

Oktober

23 Pixel15
    24 Hummeldummel

November

15 Elyssa81
    24 Miaomiao

• Elisabeth83

Hoppar in jag också. Jag är 32 år och har två tjejer på 5 och 3. Vi är oplanerat gravida med barn nr 3 med BF 5/12 (dock kom båda mina tjejer 10 rep 8 dagar före bf).. Just nu är det många tankar som snurrar minst sagt. Var på UL förra veckan i v 5+4 och då såg de en blodpropp i livmodern. Så om två veckor får vi se hur det har gått. 

Idag har jag varit illamående precis hela dagen och magen är uppsvälld och gasig. Väldigt jobbigt. Hur mår ni andra? 

Ang bil så har vi en audi Q7 och en audi A5 och vi får ju definitivt plats i q7:an om än lite bök att få in alla i bilen. A5:an är nog värre. 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Förtjust
    Jag har börjat ta Lergigan mot illamåendet på kvällen när jag går isäng. Sover typ 11-12 h nätter och är ändå dödstrött och lite illamående på dagen och känner mig som en zombie. Det svänger mycket från dag till dag, men ibland känns det hopplöst. Önskar man kunde snabbspola tiden en månad eller två framåt.
    Men men.... man känner i alla fall att man är gravid när man mår illa. Jag brukar tänka för att hålla modet uppe att ju mer illamående jag känner mig ju mer gravidhormoner och ju mer gravid är jag.... fastän det förstås inte stämmer. ;) 

BF

September

Oktober

23 Pixel15
    24 Hummeldummel

November

15 Elyssa81
    22 Förtjust
    24 Miaomiao
    2-barnsmor med barn som är 3½ och 5 år
  • Elisabeth83

Usch, i natt hade jag så fruktansvärt ont i magen. Kändes som om det var tarmarna som spökade. Blev bättre efter ett toalettbesök. Känner mig fortfarande kass i magen och mörbultad :/

Älskar mitt sötaste lilla Z!
Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015