• Elyssa81

Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015

Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?

Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.

• Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
  • lotie
    Tetra skrev 2015-05-03 19:40:55 följande:

Hej, hänger på här. Väntar mitt 3:dje barn nu i december. Om jag räknat rätt e jag i vecka 7 nu. Har inte bokat in mig för ett vul än men kommer att göra de då jag fått flera missfall i mitt liv plus att det tog oss nästan 2år nu att bli gravida.

Grattis och välkommen:)

Jobbigt det tagit sån tid, hoppas det stannar denna gången. Har de andra tagit tid med?

Vi såg äntligen ett litet hjärta i helgen 10+1 så nu kan jag äntligen njuta lite:)
  • Elyssa81
    lotie skrev 2015-05-03 15:44:04 följande:

Nej vad tråkigt, så sent? :( hade du varit på vul innan?

Nej tyvärr inget VUL. Om jag lyckas bli gravid igen ska jag definitivt göra ett tidigt UL. Fostret hade varit dött sedan v 7+4. Hade känts mycket bättre om man hade upptäckt det direkt.
  • Jessikaaaa

Hoppar gärna in här!

Väntar min 3:a, bf 22/12.

Har en son född mars 2010 och en dotter född april 2014 :)

Hoppas ni alla mår bra i graviditeten :)

• Somsom

Hej hej

jag hoppar med in här jag väntar mitt 3:e barn 12 oktober och har sedan tidigare två killer på 3 och snart 5 år

ska bli kul att följas åt ;)

• sofiashem

Gjorde KUB-ultraljudet idag och fick se den lille för första gången, så skönt! Allt såg bra ut och vi fick BF den 13 november :)

• Tetra

E inne i V 6+2 ända symtomen jag har än så länge e extrem trötthet och ömma bröst. Tänk att graviditeter kan vara så olika ????

• Förtjust

Jag håller tummarna att ingen fler här behöver råka ut för missfall.
    Beklaga sorgen Elyssa81.
    Tetra: Ja, verkligen. Olika för alla. Jag har precis börjat bli liiite mindre trött och mindre illamående och nu är det vecka 12. Nu räcker det i alla fall med 9-10 h sömn.

Jag har bokat KUB-test till nästa onsdag. Senare har man ju fosterrörelserna, men nu har man ingenting att gå på. Jag känner mig också otrygg innan man sett om det ens är nåt där inne, men attans så dyrt. Jag är 2 år för ung för att Landstinget ska bekosta så det blir att punga ut med 2200kr på privat klinik. Och jag kommer göra fostervattensprov om det visar att risken är stor för Downs syndrom. DET bekostar landstinget däremot.

2-barnsmor med barn som är 3½ och 5 år
  • Förtjust

Någon fler som börjat tänka på pengar? Nu när jag nått v 12 har tankarna börjat snurra.
    Vi har båda låglöneyrken, fast lyckligtvis heltider i grunden. Jag har jobbat 75 % sen slutet av januari för att barnen inte orkade fulllånga dagar. Först tog jag ut 25 % föräldrapenning för att rädda SGI:n sen blev jag less och tänkte att jag inte blivit gravid på 9 månader så det kan ju ta 9 månader till och så många dagar hade vi inte kvar. Nu har jag fått maken att tänka till hur lite föräldrapenning jag kommer att ha när jag får typ 80 % av 75 % lön så nu har han lagt om sina arbetstider till 6-15 så han kan hämta tidigt på dagis istället och jag jobba heltid 8-17 resten av tiden. Men det var på håret. Enligt FK måste jag jobba heltid minst 6 månader och det är 6½ månad till BF (och förra föddes 1 v tidigt). För säkerhets skull har jag sökt 25 % föräldrapenning retroaktivt för dom senaste månaderna också. Jag hoppas det går vägen nu. Om inte annat så hinner vi jobba ihop mer till sparkontot med två heltider.

• Förtjust

Jessikaa: Välkommen! Vilken julklapp det kan bli med BF så nära jul. Spännande. Min äldsta är en son född i slutet av feb 2010. Då ka det inte skilja många dagar på våra förstfödingar. Glad

• Agohiw
    Förtjust skrev 2015-05-06 23:02:08 följande:

Någon fler som börjat tänka på pengar? Nu när jag nått v 12 har tankarna börjat snurra.
    Vi har båda låglöneyrken, fast lyckligtvis heltider i grunden. Jag har jobbat 75 % sen slutet av januari för att barnen inte orkade fulllånga dagar. Först tog jag ut 25 % föräldrapenning för att rädda SGI:n sen blev jag less och tänkte att jag inte blivit gravid på 9 månader så det kan ju ta 9 månader till och så många dagar hade vi inte kvar. Nu har jag fått maken att tänka till hur lite föräldrapenning jag kommer att ha när jag får typ 80 % av 75 % lön så nu har han lagt om sina arbetstider till 6-15 så han kan hämta tidigt på dagis istället och jag jobba heltid 8-17 resten av tiden. Men det var på håret. Enligt FK måste jag jobba heltid minst 6 månader och det är 6½ månad till BF (och förra föddes 1 v tidigt). För säkerhets skull har jag sökt 25 % föräldrapenning retroaktivt för dom senaste månaderna också. Jag hoppas det går vägen nu. Om inte annat så hinner vi jobba ihop mer till sparkontot med två heltider.

Detta med pengar tänker man såklart på. Jag sitter och försöker räkna ut hur många dagar i veckan jag ska/behöver ta ut... Som det ser ut nu så kommer jag att försöka boka tid med en handläggare på fk som kan hjälpa/guida och förklara för oss.
Svar på tråden Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015