Vad ligger en normal lön på?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Det är beklämmande att höra hur lite en lärare tjänar med så lång erfarenhet. Är det inte ett bristyrke? Borde man inte kunna trycka upp den. Man skäms ju som medborgare,
Jag tjänar 45 000kr/mån. Civilingenjör.
Det är medellönen för de som utexaminerades samma år som mig. Jag tycker det är en ok lön, och är nöjd.
Är barnmorska sedan 3 år och har en grundlön på 31100:- i månaden..
Jag är kvinna, 35 år, har en högskoleutbildning på 3 år och jobbar inom en del av hälso- och sjukvården. Jag har 34500 kr på en heltid, men jobbar 75 % vilket innebär 28.9 h/vecka enligt det kollektivavtalet vi har. Alltså ca 25875kr/mån innan skatt. Får även lite ob utöver det p.g.av en del helgjobb. Helt ok tror jag?
Det bästa jag har gjort för att öka min lön är utbildningen och sedan bytt jobb ett antal gånger.
Snittet i Sverige ligger väl någonstan mellan 25-30 000.
Jag är kvinna, 35 år, har en högskoleutbildning på 3 år och jobbar inom en del av hälso- och sjukvården. Jag har 34500 kr på en heltid, men jobbar 75 % vilket innebär 28.9 h/vecka enligt det kollektivavtalet vi har. Alltså ca 25875kr/mån innan skatt. Får även lite ob utöver det p.g.av en del helgjobb. Helt ok tror jag?
Det bästa jag har gjort för att öka min lön är utbildningen och sedan bytt jobb ett antal gånger.
Jag är kvinna, 37 år, som jobbar i kommunen som administratör. Jag har tre år på högskola bakom mig och tjänar 26 000 kr.
Jag har bara varit på arbetsplatsen i knappt ett år och min kollega som är nästan 30 år äldre än mig och har jobbat på samma jobb hela sitt liv tjänar 23 000kr. Båda är på 100%.
Jag har 2 års arbetslivserfarenhet, tjänar 32.000 i månaden. Jobbar inom marknad
Har en forskarutbildning plus 13 års arbetslivserfarenhet och har ca 47000/mån i grundlön. Tillkommer lite bonusar och reseersättningar. Bytte bransch och sektor (från statligt till privat) för ett år sedan och bytte ner mig någon tusenlapp i lön.
Spec. Sjuksköterska och har 35 000kr o grundlön plus några tusen i OB-tillägg i månaden. Dåligt, men så ser det ut