Vad ligger en normal lön på?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Medellönen är ju högre men det är inte ett mått på den vanliga lönen i Sverige.
Jag har absolut inget drömjobb men är ändå nöjd att jag överhuvudtaget har ett arbete och en helt ok lön i mina ögon, andra anser nog att det är väldigt låg lön.
Har inte gått gymnasium, jobbar 80% i en hamburgerrestaurang och tjänar ca 22 000
Jag arbetar som HR Business Partner på ett privat stort bolag. Är 33år och har jobbat 8 år sedan examen och har 37500kr (2014 års nivå).
Småföretagare, it-konsult inom oljeindustrin.
Jag tjänar 55tkr per månad, men inklusive bonusar, förmåner och utdelning så är det nog närmare 100tkr.
Övriga konsulter ligger mellan 50-90tkr.
Pinsamt att stava fel på "loser" när man ska klanka ner på folk ;)
Puss
Pinsamt att stava fel på "loser" när man ska klanka ner på folk ;)
Puss
Och det vet du för att du känner personen i fråga eller för att du gör ett antagande utifrån statistik för lönebilden för en Dsk. som du uttrycker dig låter det som om du påstår att personen ljuger.
Men asså. I var och varannan tråd där sjuksyrror (åh förlåt, sjukSKÖTERSKOR) nämns så är du där och påpekar lagar och regler och är skitnödig med orden. Kan du inte bara lägga av?
Jaa det heter sjuksköterska och förkortas SSK. Men i vardagligt tal och bland MÅNGA så säger man sjuksyrra. Finns nog ingen som inte vet vad det är. Precis som undersköterskor ofta går under förkortningen "uskor".
Lägg av bara och ta ut pinnen ur röven va...
En normal lön är det antal år man är i tusenlappar. Tjänar man under det är man låginkomsttagare.