Vad ligger en normal lön på?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
[quote=75021155][quote-nick]Anonym (!) skrev 2015-03-17 10:27:22 följande:[/quote-nick]
Jag har 3 års utbildning och 2 års erfarenhet, jobbar kontorstider endast, mitt drömjobb. Tjänar 27 000 kr, men räknar med att komma upp till 30 relativt snart. Min sambo har också 3 års utbildning, och snart 3 års erfarenhet, tjänar 30 000 kr. Vi bor i en mellanstor stad och är båda 26 år, bor i villa och har (snart) tre barn.
[/
Vad menar du med tre års utbildning? Är det en gymnasieutbildning? Eller högskola?
Tjänar 45 000kr/månaden. Är högskoleutbildad men med mot ett yrke i kommunal verksamhet som hade gett lite drygt halva lönen.
Jobbar med försäljning, är delägare. Vi delägare har samma lön och samma delägarskap, alla anställda har högre lön.
Vår andra säljare (inte delägare) har 25 000/mån fast och ordentlig provision. Gissningsvis snittar han på 60 000 om ett år om han sköter sitt jobb som han skall.
Å andra sidan är företaget mycket till för att tillåta oss att gå i pension tidigt. Har drivit det i fem-sex år nu och om fem år till bör vi kunna gå i pension om vi vill sälja. Det har periodvis varit jävligt slitit och många månader helt utan lön de första tre åren, men det är ju så det är att ha eget. Det är fortfarande mycket, men känns enklare när företaget går som tåget.
Vad gör en frukostvärdinna?
Kommer ta examen i juni och få ingångslön som ssk på 26.500 kr vilket är helt okej med tanke på min ålder (23 år) samt att jag inte har arbetat som uska tidigare. :) Tror att det är högre än medellönen för dom flesta i min ålder men dom som kör på en mer ekonomisk/teknisk utbildning kommer nog att få högre lön när dom blir äldre/färdigutbildade.
[/
Vad menar du med tre års utbildning? Är det en gymnasieutbildning? Eller högskola?
[/quot
Tre år på universitetet, såklart ????
[/
[/quot
Tre år på universitetet, såklart ????
Snittlönen i Sverige ligger runt 27000 före skatt.
Jag får ut ca 16000 efter skatt (egen företagare) och jobbar då ca 5 tim per dag.