Vad ligger en normal lön på?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Vad räknas som en normal lön i Sverige?
Vad tjänar ni?
Jag förstår att frågan kan tyckas likställd med att fråga hur långt ett snöre är, men vad anser ni är en normal lön i Sverige? Vad är låg- respektive höglön?
Drygt 20.000 före skatt, inget ob inräknat.
Jobbar som boendeassistent.
Det är ganska svårt att klara sig på, men det går.
Är just nu sjukskriven och har ca 11000 ut, det är svårt att klara sig på om man har ett par gamla lån från sitt tidigare leverne och en normalhög hyra.
Men allt går utom småbarn och tennsoldater!
Jag jobbar inom Handels.
Jag får ut runt 14000kr och jag jobbar 100-115h/månad.
Jobbar som adm.assistent. Ingen utbildning, lönen är 23000:- men kommer nog gå upp i 25000:- nu. Har jobbat 2 år i höst.
Tror den lönen ligger i medelklass.
19532 efter skatt. Upp från 19517 efter skatt vid senaste ökningen.
Kundservice, 8 år inom samma yrke och företag. Nu har jag slagit i lönetaket och inflation bryr de sig inte om så nu blir det inte bättre.
Jag är distriktssköterska. Tjänar 30 800 på heltid. Antagligen räknas det som en ganska normal lön men för mig är det mycket. Jag har tidigare haft betydligt lägre lön. Visst är det svårt detta vad som är bra eller dåligt. Man kanske får jämföra sig med andra som arbetar inom samma område med ungefär samma erfarenhet för att få en bild av om man tjänar bra eller dåligt.
Jag tjänar endast 23.000 före skatt men sparar ändå 7000 i månaden =)
Jag har 3 års utbildning och 2 års erfarenhet, jobbar kontorstider endast, mitt drömjobb. Tjänar 27 000 kr, men räknar med att komma upp till 30 relativt snart. Min sambo har också 3 års utbildning, och snart 3 års erfarenhet, tjänar 30 000 kr. Vi bor i en mellanstor stad och är båda 26 år, bor i villa och har (snart) tre barn.
Jobbar med HR, personalfrågor men på ett mer strategiskt plan, och jobbat i 10 år efter utbildningen. Jobbar inom den privata sektorn och 2014 års lön ligger på 43500 kr.
Har gått gymnasiet och jobbar som barnskötare 100%. Ca 5 års erfarenhet. Tjänar ca 21000 före skatt, ingen ob.
Sambon har gått gymnasiet och arbetar inom industri. Ca 10-12 års erfarenhet. Tjänar ca 31000 före skatt, med ob.