• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
    audio skrev 2015-03-17 22:17:49 följande:
    Ok då tror jag att jag förstår.

Skulle jag vara muslim så skulle jag utan bekymmer kunna bära tom. heltäckande slöja. Det tror jag inte alla skulle ställa upp på, men jag är heller inte så fäst vid det yttre i det avseendet och känner inte att jag skulle behöva offra någonting speciellt.

Jag känner inte att jag behöver som icke troende bära någonting heller för den delen, jag har mina värderingar oavsett tro, slöja eller icke slöja.
    Jo men det spelar ingen roll,  om det är muslimer som lever efter islam då kommer du måste bära slöja. Tror inte du hade tyckt det va så trevligt nej här i sverige.
  • audio
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:26:55 följande:
    Jo men det spelar ingen roll,  om det är muslimer som lever efter islam då kommer du måste bära slöja. Tror inte du hade tyckt det va så trevligt nej här i sverige.
    Än så länge har jag den fria viljan att inte gifta mig med en muslim, bli muslim själv eller bära slöja. Vad jag menad var att om jag valde det skulle det inte vara ett bekymmer, inte heller om det handlade om överlevnad om landet Sverige en dag tog över av exv IS. Vad mer kunde man göra då tror du ?
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (Huh)

Du vet att kristna inte lever efter gamla testamentet va? Precis som muslimer inte lever efter gamla profeters läror. Har du läst koranen? Inte någonstans står det att man skall täcka sitt hår.

Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:25:40 följande:
    Ok är du själv troende muslim? Alternativt har varit?
    Nej det är jag inte , har testat slöja för några år sedan  pga olika anledningar  men trivdes inte och mådde dåligt och tog bort det.Tillräckligt stark och stabil  för att behöva det där liksom.
    Anonym (Jovars) skrev 2015-03-17 22:25:40 följande:
    Ok är du själv troende muslim? Alternativt har varit?
    Nej det är jag inte , har testat slöja för några år sedan  pga olika anledningar  men trivdes inte och mådde dåligt och tog bort det.Tillräckligt stark och stabil  för att behöva det där liksom.
    Anonym (Huh) skrev 2015-03-17 22:32:14 följande:

Du vet att kristna inte lever efter gamla testamentet va? Precis som muslimer inte lever efter gamla profeters läror. Har du läst koranen? Inte någonstans står det att man skall täcka sitt hår.

en hel del gör dom strävar tillbaka till gamla testamentet.
    audio skrev 2015-03-17 22:30:34 följande:
    Än så länge har jag den fria viljan att inte gifta mig med en muslim, bli muslim själv eller bära slöja. Vad jag menad var att om jag valde det skulle det inte vara ett bekymmer, inte heller om det handlade om överlevnad om landet Sverige en dag tog över av exv IS. Vad mer kunde man göra då tror du ?
    Det är ingen dans på rosor med slöja i sverige heller varför utmana ödet...
  • Anonym (Jovars)
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:33:34 följande:
    Ok men varför dömer du ut olika troende grupper utan att ha någon grundläggande kunskap om den. Jag menar inte att du måste vara troende men du gör även uppenbara tankevurpor. Dina uttalanden saknar substans.

Och inte för att vara taskig nu men om det stämmer att du är helsvensk så borde du faktiskt skärpa till dig angående din stavning och särskilt med särskrivningen. Det kan inte vara roligt att bli misstrodd för att vara nyligen invandrad i Sverige. Kom inte och skyll på läs- och skrivsvårigheter eller liknande heller för det har ingenting med stavning och särskrivning att göra. Ja, alla kan stava fel ibland men i ditt fall är det katastrofalt tyvärr.
  • Dixie
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 22:34:16 följande:
    en hel del gör dom strävar tillbaka till gamla testamentet.
    har du någon fakta som styrker detta påståendet? 
  • alla har olika åsikter
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 20:32:31 följande:

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35

kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36

Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

Det finns olika sorters muslimer. Vissa bär jihab, vissa endast slöja och döljer resten av kroppen med vanliga kläder bara och vissa har inget alls. Många muslimer ber inte ens. Tror det beror på hur pass troende man är.
Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab