• Anonym (varför bär ni inte slöja ??)

varför bär ni ej slöja/hijab

ni kvinnor muslimska   som är gifta med muslimska män och går sexigt klädda. här i sverige .Ska ni inte böra slöja egentligen? Är det inte lite dubbelmoral. Även svenska kan frågan gälla.Varför är ni inte skilda om ni inte bär slöja? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:35
    kulturen och traditioner försvinner ju inte för att ni bor i sverige oftast men då borde väl sjöjan med va obligatorisk? Gäller juäven troende kristna som tex inte bär slöja.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 20:36
    Samma måste ju gälla för alla menar jag ....annars är det ju dubbelmoral.

• Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab
    Anonym (????) skrev 2015-03-17 21:12:05 följande:
    Skvallra du gärna för din make han kan gärna få tillstå svar på detta .... tackar vi för.
    Anonym (MO) skrev 2015-03-17 21:08:57 följande:
    Haha! Trådens bästa. Jag är alltså inte muslim? Intressant! Ska berätta det för min make när han kommer hem. Stackarn, här gick han och trodde att han var gift med en muslim.

Var exakt i Koranen eller annan valfri muslim helig text står det att jag inte är muslim utan tyg på mitt huvud? Du vet att kvinnor med slöja inte bär dem dygnet runt? Är de då inte muslimer de stunder de inte har slöja, enligt dig? Jobbigt att byta religion flera gånger per dag, liksom.

Så, TS, nu vill jag ha exakta sidhänvisningar av dig. Både i Koranen och i Gamla testamentet, innan dess skriver jag inte en rad till i detta skämt till tråd.
    Vore intressant att höra manliga muslimska svar på det ... jag vet att alla är olika men ändå man kan ju bara vara på ett sätt enligt islam.

antagligen skiljer det för att de är i Sverige allt tillåtet....och demokratiskt och fritt land.

• Anonym (Hmmm)

Står det i koranen att man får döda kvinnor utan slöja? Är massmord ok enligt koranen? Vem ska dödas enligt koranen, de kristna, de otrogna, vem? I nya testamentet i bibeln får man inte döda någon. I gamla testamentet skulle de som haft sex utom äktenskapet dödas. Koranen och bibeln är olika. Har du läst bibeln?

• Dixie
    Anonym (varför bär ni inte slöja ??) skrev 2015-03-17 21:18:02 följande:
    muslim är en muslim på ett sätt inte på 100 ... typ. pricis som andra kulturer på ett sätt inte 100 olika sätt.
    så du menar att tex en svensk alltid är precis likadan som en annan svensk - att det inte finns några varianter? 

hur är man då som tex kulturell-svensk? 
  • audio

Får man som icke muslim bära slöja ?

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • FannyN

Jag tror du har missuppfattat ordet dubbelmoral.

Religion betyder olika saker för olika människor. Vi flesta strävar inte efter ett samhälle där alla tänker lika. Det är bara mindre fungerande samhällen som vill detaljstyra andra. Utveckling leder till att vi förstår mer och mer hur olika vi är.

Varför skulle gifta kvinnor bära slöja menar du relaterat till ogifta?

Jag är bekännande kristen och ska bli pastor men jag tolkar ju Bibeln på mitt sätt. Det du beskriver är något som kallas bokstavstroende och det blir mindre och mindre vanligt. Jag tycker att Bibeln ska tolkas efter det samhället vi har nu och därför går mycket i Bibeln bort. Inga kristna teologer anser att slöjbärande hör hemma inom kristendomen. Ytterst få bekännande kristna lever efter de normer som samma grupp levde efter för bara 50 år sedan. Då var det vanligt att tex bio och kortspel fördömdes. Kvinnor kunde inte ibland bo ensamma. Dans var laddat etc. På söndagar fick man inte utöva intressen utan man skulle gå i kyrkan och vila. Så är det inte för de flesta kristna nu.

Lev som du själv vill ihop med din tro och koncentrera dig på det och fördöm inte andra. Det är bara Gud i slutändan ändå som har rätt att göra det. Han är dessutom både förstående förlåtande och humoristisk.

Dixie skrev 2015-03-17 21:23:25 följande:
    så du menar att tex en svensk alltid är precis likadan som en annan svensk - att det inte finns några varianter? 

personlighet och kultur är skillnad , jag tänker älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt och samtidigt säger jag är muslim ?? Det är ju jättefel ...
    Dixie skrev 2015-03-17 21:23:25 följande:

personlighet och kultur är skillnad , jag tänker älskar du med många män till höger och vänster , festar jättemycket  och klär sig sexigt och samtidigt säger jag är muslim ?? Det är ju jättefel ...

tex en muslimsk kvinna älskar runt med män ... det är emot islam å kan man ju inte påstå man är muslim ?? det är sådant jag menar .

Svar på tråden varför bär ni ej slöja/hijab