Anonym (????) skrev 2015-03-18 11:29:25 följande:
Jo, klart dem ska klä sig anständigt. Men riktlinjerna för deras klädsel är inte detsamma.
Och apropå det att kolla..I Islam ska både mannen och kvinnan sänka sina blickar, för att förhindra eventuellt attraheras av den andra.
Men varför skriver jag det här på familjeliv, det vet jag inte. Verkar lönlöst faktiskt. Otrohet, och hemlig kärlek verkar ju ganska så spridd över familjeliv och även i vardagliga livet för många svenskar.
Eftersom jag har erfarenhet av att ha arbetat i två muslimska länder, så kan jag berätta lite om huruvida muslimska män "sänker blicken" eller inte. De europeiska och amerikanska kolleger jag haft där vittnade om hur extremt påflugna muslimska män är. Om vi var en grupp västerlänningar och kvinnorna hamnade i en grupp och männen i en annan så var helt främmande muslimska män hela tiden framme och antastade dem. Det enda sättet att skydda kvinnorna var att någon av oss västerländska män var alldeles bredvid dem.
På nätterna stördes kvinnorna av att muslimska män ur hotellpersonalen knackade på deras dörrar och försökte "få till det". Vi var tvungna att säga till på skarpen hos hotellpersonalen.
Så svamla inte om att muslimska män skulle ha större respekt för kvinnor.