• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    Zazou skrev 2015-11-19 10:05:27 följande:

Hej igen!
    Hoppas allt är bra med er! Nu är det dags igen. Slapp provera denna gången, skönt då det går lite snabbare då. Så på tisdag ska jag på vul. Detta blir min andra gång med Pergotime, denna gång med 1,5 dos då jag inte hade ägglossning sist.

Hur går det för er? Några nyheter?

Hej tjejen

Här rullar det på, fick mens igen nu för några dagar sedan, kändes surt eftersom det var vår sista pergotimekur, nu får det bli IVF för vår del, kanske får någon kur till medans man väntar, man kan ju alltid hoppas.

Lycka nu till på tisdag, massa goa kramar till dig.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-20 09:05:37 följande:

Hej tjejen

Ajdå tråkigt med vilar som går sönder, det kan bli en dyr historia. =/

Om en vecka är jag i Skottland, det ska bli super trevligt faktiskt, får man lite annat att tänka på och sen efter hemfärden har jag troligtvis ägglossning.

Hur känns det i din kropp nu efter ägglossning? =)

Kramar i massor till dig fina

Jo . Bilen vi har ska skrotas o så ska han köpa en ny. Men en bättre som håller mer än ett år =) den vi har nu var bara en nödlösning när vi flyttade.

Åh så härligt! Skulle också vilja åka iväg. Ska troligen till västerås över dagen nästa helg, men är ju inte riktigt samma sak ;)

Håller tummarna för en fin äl när du kommer hem!

Känner inte nått särskilt.. öm kring äggstockar/livmoder men det är som vanligt. Däremot har jag varit hungrig tre dagar i rad. Känner aldrig hunger annars, så känns märkligt. Trorndet beror på sprutan!

Igår var testet nästintill negativt så nu är det bara o fortsätta o se om det vänder och blir starkare igen eller om det blir mens! Bim är nästa helg, troligen lördag-söndag =)

Massor med kramae till dig vännen!
  • Filli89
    Tess1984 skrev 2015-11-20 09:00:48 följande:
    Hej fina.

Ja då förstår jag att du är extra nervös, hur länge sedan var det ni gjorde senaste IVF? Hur länge har ni försökt att få barn?
    Kramar i massor
    Hej fina.
    Vi gjorde vår första ivf juni de här året och sen en en mens efter det. Så nu väntar vi kl platsen. Det jag dock undrar över vårdgarantin är när tiden börjar räknas. Är det när remissen skickas? Vet du något om det. För vi fick brev att remiss skickats men att de nu skulle undersöka hur vida vi blir godkända för en ivf. Är de från d att remissen skickas så har d gått lite mer än en månad snart.

Hur går det för dig. Vad har din läkare snart. Fan ja hoppas att det blir vår tur snart.
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-19 10:14:41 följande:
    Håller tummarna! =) hur många dagar tar man pergo och vilka cykeldagar? =) kommer du få ta spruta eller vänta in spontan äl?

Här är det bara väntan på bim. Fick två äggblåsor med dubbel kur letrozol, varav den ena med säkerhet skulle släppa. Eventuellt även den andra =)

Har testat varje dag nu för o ha koll när hormonerna går ur kroppen så jag kan va säker på att eventuellt plus sen inte är falska. Får just nu falska positova pga hormonerna från ovitrelle-sprutan =) men de har blivit svagare så tror sprutans hormoner är borta inom två, max tre dagar! =)
    Tack! Man tar det på cd 5-10 så 5 dagar alltså. Jag tar inga sprutor utan väntar in. Vi får se hur det går. Visar det sig att äggen mognar som de ska så blir det vårt första "riktiga" äl. Det är så konstigt med tanke på att vi försökt i ett år nu snart och ALDRIG haft en ägglossning.

Åh! 2?! Pirrigt! Hur tänker du kring tvillingar? Åh så om tre dagar borde du veta?
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2015-11-20 09:09:57 följande:
    Hej tjejen

Här rullar det på, fick mens igen nu för några dagar sedan, kändes surt eftersom det var vår sista pergotimekur, nu får det bli IVF för vår del, kanske får någon kur till medans man väntar, man kan ju alltid hoppas.

Lycka nu till på tisdag, massa goa kramar till dig.
    Åh vad tråkigt med mens! Hoppas ivf är er behandling! Har du fått veta hur lång väntetiden är?
  • chbw
    Zazou skrev 2015-11-22 10:02:51 följande:

Tack! Man tar det på cd 5-10 så 5 dagar alltså. Jag tar inga sprutor utan väntar in. Vi får se hur det går. Visar det sig att äggen mognar som de ska så blir det vårt första "riktiga" äl. Det är så konstigt med tanke på att vi försökt i ett år nu snart och ALDRIG haft en ägglossning.

Åh! 2?! Pirrigt! Hur tänker du kring tvillingar? Åh så om tre dagar borde du veta?

Ja okej! =) jag har troligen inte heller haft äl.. har du pco/s?

Håller tummarna att pergon funkar för er =)

Tvillingar för mig är mer än välkommet! Däremot hade jag gärna fått en först o sen tvillingar. Jag vill nämligen ha tre om jag får bestämma. Sambon vill ha två haha! Men blirbså nöjd oavsett det blir en eller två nu =)

Nja men nästa helg =) hormonerna från sprutan är borta men äl var ju för typ 7-8 dagar sen o om ägget fäst kan det ta ett tag till innan hcg är märkbart på tester =)

Kram
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-22 11:51:56 följande:
    Ja okej! =) jag har troligen inte heller haft äl.. har du pco/s?

Håller tummarna att pergon funkar för er =)

Tvillingar för mig är mer än välkommet! Däremot hade jag gärna fått en först o sen tvillingar. Jag vill nämligen ha tre om jag får bestämma. Sambon vill ha två haha! Men blirbså nöjd oavsett det blir en eller två nu =)

Nja men nästa helg =) hormonerna från sprutan är borta men äl var ju för typ 7-8 dagar sen o om ägget fäst kan det ta ett tag till innan hcg är märkbart på tester =)

Kram
    Om jag ska vara helt ärligt är jag osäker. Läkaren skrev "icke klassisk pco" så vet inte vad det innebär.

Då tänker vi lika när det kommer till tvillingar. Tror inte det kommer stoppa oss om det visar sig vara två ägg.

Ah okej, visste inte att äl var såpass nyligen. Men hoppas hoppas nu då :)
  • chbw
    Zazou skrev 2015-11-22 12:37:31 följande:
    Om jag ska vara helt ärligt är jag osäker. Läkaren skrev "icke klassisk pco" så vet inte vad det innebär.

Då tänker vi lika när det kommer till tvillingar. Tror inte det kommer stoppa oss om det visar sig vara två ägg.

Ah okej, visste inte att äl var såpass nyligen. Men hoppas hoppas nu då :)
    ja okej. Men har du pco så kan det ju vara därför äl är sällan. undrar vad "ickeklassisk" innebär dock :O 

okej =) 

jo. Tog ju sprutan i fredags, o ägget/n släpps oftast inom 36timmar då =) ja, :D detsamma för er! 
    kramar
  • chbw

Tror inte det blir något den här gången heller.. bim helgen. Har lika ont/samma smärta som vanligt enda skillnaden är att brösten inte börjat ömma än. Men känns som vanligt i magen.. :/

• Filli89

Hej tjejer.

Tänkte dela med mig. Med er som bor i Sthlm, som fått lr ska få remiss till ivf att jag igår fick hem brev från Huddinge Karolinska sjukhus. Kötid på 7-9 månader. Så jag använde mig utav vårdgarantin och ska nu vänta 6 veckor Max( hade varit kortare om de inte varit för röda dagar) så får ni så långa kötider använd vårdgarantin. Lycka till !!

Svar på tråden Fertilitetsutredning