• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • BusigaSyrran

Nej nej vill inte ha rosa flytningar igen :( säkert mensen som kommer nu och jag orkar egentligen inte försöka mer med ett syskon...

Redan försökt över ett år nu.

• Iskristall

Har inte skrivit på länge men följt er! Tänkte bara uppdatera med att berätta att jag fått sätta igång med mina hormonsprutor inför vårt första ivf försök. På onsdag ska vi på vul och se efter om hur mycket äggblåsorna vuxit, ska bli väldigt spännande

• chbw
    Iskristall skrev 2015-11-30 18:20:59 följande:

Har inte skrivit på länge men följt er! Tänkte bara uppdatera med att berätta att jag fått sätta igång med mina hormonsprutor inför vårt första ivf försök. På onsdag ska vi på vul och se efter om hur mycket äggblåsorna vuxit, ska bli väldigt spännande

Så himla spännande!! =) håller tummarna för fina ägg!
  • chbw
    var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
    bara ringa imorgon o börja kur nr 3..
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-01 01:35:28 följande:

var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
    bara ringa imorgon o börja kur nr 3..

Men nää, stackare! Svär nu i några dagar och sen på det igen!!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-01 11:54:04 följande:
    Men nää, stackare! Svär nu i några dagar och sen på det igen!!
    Ja.. så arg :( Ska träffa läkare för vul på torsdag o se om det är ok börja ny kur igen.. Hoppas jag får för då hinner vi med ett till försök i år.. 

Vart tvungen o va hemma från jobbet nu inatt. Har så ont o blöder så mkt så det inte är klokt. O på mina värktabletter kan jag inte jobba, blir för snurrig :( Fy känner mig så hemsk mot mina kollegor, för det krånglar till det då vi bara är tre nattpersonaler... Hoppas jag kan jobba imorgon igen :(
  • BusigaSyrran
    chbw skrev 2015-12-01 15:13:13 följande:
    Ja.. så arg :( Ska träffa läkare för vul på torsdag o se om det är ok börja ny kur igen.. Hoppas jag får för då hinner vi med ett till försök i år.. 

Vart tvungen o va hemma från jobbet nu inatt. Har så ont o blöder så mkt så det inte är klokt. O på mina värktabletter kan jag inte jobba, blir för snurrig :( Fy känner mig så hemsk mot mina kollegor, för det krånglar till det då vi bara är tre nattpersonaler... Hoppas jag kan jobba imorgon igen :(

vad är det för kur ni kör?

-------------------

Ja då kom mensen igår och tycker jag blöder lite riktligare men får se brukar ju ibland vara det bara 1-2 dagar och sedan dag 3-4 knappt något o dag 5 är det så pytte lite.

Ringde kvinnokliniken och de gav mig bara en telefontid i januari...då skall vi prata om vad vi skall göra som nästa steg. så störigt :( blir o försöka nu när vi är på semestern med då jag skall ha äl omkring den tiden vi nästan åker hem.

Hoppas f** de tar sig nu orkar inte kämpa mer :( kört oskyddat sen 2012.

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-01 18:39:42 följande:

vad är det för kur ni kör?

-------------------

Ja då kom mensen igår och tycker jag blöder lite riktligare men får se brukar ju ibland vara det bara 1-2 dagar och sedan dag 3-4 knappt något o dag 5 är det så pytte lite.

Ringde kvinnokliniken och de gav mig bara en telefontid i januari...då skall vi prata om vad vi skall göra som nästa steg. så störigt :( blir o försöka nu när vi är på semestern med då jag skall ha äl omkring den tiden vi nästan åker hem.

Hoppas f** de tar sig nu orkar inte kämpa mer :( kört oskyddat sen 2012.

Jag äter letrozol för att äggblåsorna ska växa och tar ovitrelle (spruta) föra tt få ägglossning =) . Blir min tredje kur. Första omgången växte inga äggblåsor alls, så andra kuren fick jag ta dubbel dos, och då växte två blåsor, men ingen tog sig så nu blöder det av bara (ursäkta ordvalet) helvete. Ont så det inte är klokt, brukar ha tur o få det värsta onda när jag är ledig men inte den här gången, så blir hemma två dagar. Troligen får jag påbörja letrozol dubbel dos igen på torsdag efter att jag varit på vul. 

Oj så lång tid till telefontid? :/ Har du fått testa nån behandling? (t.ex. pergo, letrozol, gonal-f?) 
    Håller tummarna att ni får erat plus snart! 
    kram

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2015-12-01 19:12:27 följande:

Jag äter letrozol för att äggblåsorna ska växa och tar ovitrelle (spruta) föra tt få ägglossning =) . Blir min tredje kur. Första omgången växte inga äggblåsor alls, så andra kuren fick jag ta dubbel dos, och då växte två blåsor, men ingen tog sig så nu blöder det av bara (ursäkta ordvalet) helvete. Ont så det inte är klokt, brukar ha tur o få det värsta onda när jag är ledig men inte den här gången, så blir hemma två dagar. Troligen får jag påbörja letrozol dubbel dos igen på torsdag efter att jag varit på vul. 

Oj så lång tid till telefontid? :/ Har du fått testa nån behandling? (t.ex. pergo, letrozol, gonal-f?) 
    Håller tummarna att ni får erat plus snart! 
    kram

vi har gjort utredning sen januari iår, men försökt aktivt enligt dom sen juli -14.

vi båda har gjort tester och allt ser  bra ut. gjort äggledarsköljning och blodprover.

men mer har vi inte gjort, jag skall dock försöka ringa och be om hon kan ringa tidigare för tycker de har sagt lite olika från och till..

• chbw
    BusigaSyrran skrev 2015-12-02 20:30:52 följande:

vi har gjort utredning sen januari iår, men försökt aktivt enligt dom sen juli -14.

vi båda har gjort tester och allt ser  bra ut. gjort äggledarsköljning och blodprover.

men mer har vi inte gjort, jag skall dock försöka ringa och be om hon kan ringa tidigare för tycker de har sagt lite olika från och till..

okej. 
    vi började försöka augusti -14, fick utredning januari-15 (dock tog utredningen till ungefär maj innan den va klar) o fick börja behandla i september-15 (pga min sköldkörtel som var tvungen vara bra innan behandling kunde påbörjas).. 

låter ju som att ni gjort alla prover/undersökningar som ska göras iallafall. Ni har inte fått testa nån behandling? 
Svar på tråden Fertilitetsutredning