• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-22 13:22:37 följande:
    ja okej. Men har du pco så kan det ju vara därför äl är sällan. undrar vad "ickeklassisk" innebär dock :O 

okej =) 

jo. Tog ju sprutan i fredags, o ägget/n släpps oftast inom 36timmar då =) ja, :D detsamma för er! 
    kramar
    Åh vad jag är lättad!
    Det verkar som att det blir ägglossning denna gång! Så otroligt skönt att äntligen få börja försöka på riktigt! Försök ett nu då kan man säga!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-11-24 17:36:20 följande:
    Åh vad jag är lättad!
    Det verkar som att det blir ägglossning denna gång! Så otroligt skönt att äntligen få börja försöka på riktigt! Försök ett nu då kan man säga!
    Vad härligt med äl på g!! =) håller tummarna för er! :D
  • Tess1984

Hej tjejer...

Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.
    Det ska bli kul att komma hemifrån och uppleva något nytt..

Kramar till er alla tjejer

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-25 18:44:59 följande:

Hej tjejer...

Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.

Hoppas du får en härlig resa! =)

Massor med kramar!
  • chbw

Hej tjejer...

Hoppas du får en härlig resa! =)

Massor med kramar!
  • Zazou

Hej tjejer...

Ha så skoj och försök tänk på annat en stund :)
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-24 19:34:15 följande:
    Vad härligt med äl på g!! =) håller tummarna för er! :D
    Tack!

Hon trodde de skulle släppa imorgon men har fortfarande negativa äl-test. De borde väl visa positivt idag eller imorgon va?
  • Zazou

Hej kära vänner! Här kommer en fråga med kanske lite för privat information ;)
    Har ni koll på äl-tester?
    Enligt ultraljud skulle jag nämligen ha haft äl igår och jag började testa med stickor dagen jag gjorde vul, alltså i tisdags. Har ännu inte fått positivt på testerna. Okej, tänker jag. Jag har ju varit sen med allt hittills så jag ägglossar väl på fredag (idag) kanske. Och idag är mina flytningar som de "ska" va EFTER äl. Vad är mest pålitligt? Hur tänker ni?

• chbw
    Zazou skrev 2015-11-27 09:58:04 följande:

Hej kära vänner! Här kommer en fråga med kanske lite för privat information ;)

Har ni koll på äl-tester?

Enligt ultraljud skulle jag nämligen ha haft äl igår och jag började testa med stickor dagen jag gjorde vul, alltså i tisdags. Har ännu inte fått positivt på testerna. Okej, tänker jag. Jag har ju varit sen med allt hittills så jag ägglossar väl på fredag (idag) kanske. Och idag är mina flytningar som de "ska" va EFTER äl. Vad är mest pålitligt? Hur tänker ni?

Äl-tester fungerar inte alltid. Har man t.ex. pco/s ska man inte lita på dem till 100%

Jag brukar gå på vul/hur det känns i kroppen =)
  • chbw

Behöver lite hjälp! =)

14 dagar sen jag tog ovitrelle. Testat negativt i om det är två eller tre dagar så hormonerna från ovitrelle är inte kvar.

Idag fick jag ett positivt o ett negativt... hur fasen tolkar man det? Negativt antar jag?

Ska testa imorgon med o om mensen uteblir kollar jag med cbplus på måndag.

Testet som ligger en bit ifrån är gårdagens de två ihop (lh o hcg) från idag. Bilden nedanför.

Alla tre idag nedan från idag.

Svar på tråden Fertilitetsutredning