chbw skrev 2015-11-09 22:46:17 följande:
Hej fina du! =)
Vad skönt! Ja, man får ju det! Det tycker jag du gör rätt i. Man behöver känna sig trygg i den situationen! gulledu fina! =)
Okej =) åh jag förstår det! Goa ungar. Fick veta häromdan att min kompis väntar nr 2. Jag är jätteglad för deras skull men samtidigt bitter och ledsen. Hon blev gravid innan första barnet var 1...
Jaaaa, det är normalt! Känner igen mig. Är så glad att jag inte umgås med särskilt många med barn. Blir också galen. Jag har alltid sagt att jag vill ha första barnet innan 25, så när jag fira min "lill"kusin (13 år så inte så liten hehe) var hennes syster där också såklart (18år) och så kom vi in på barnprat osv, och så sa kusinen (den äldre) till mig att "snart är det ju din tur" "du ville ju ha innan 25" och "du kanske hinner". och jag vet ju med mig att jag (om jag mot förmodan skulle lyckas den här månaden) kommer ha bf tidigast andra halvan av augusti, vilket är efter 25.. Försökte bara bryta med att "haha vi får se" och "nej inte än". Fick till sist säga att jag typ inte kan pga ingen ägglossning så kommer behöva hjälp när d väl är dags... Som tur var var det ju bara hon som hörde.. Min farmor vet visserligen redan o min faster o hennes man med (de är som mina extra föräldrar) o mina kusiner är som mina syskon, så jag älskar dem ju oavsett, men ändå jobbigt.. Sen är hon bara 18, o har ju den där "oövervinnerligheten" i sig, så jag förstår henne och är absolut inte arg el nått, men lite jobbigt :(
Ja, flera gånger! =) sambon lovat vi ska åka dit o bäbisshoppa när jag är i slutet av graviditeten (om det blir någon) sen =) haha ja helt galet. Men bäst att åka typ måndag-tisdag har jag upplevt det som iallafall. Gillr egentligen inte o shoppa men tycker det är mysigt o gå där =)
Ja okej =) inte sett heroes reborn än men ska ta o göra det tror jag! Ja.. måster se klart true blood nån gång men den e så seg där jag är haha :P
oj många hehehe. kollar på bland annat: greys anatomy, criminal minds, bones, brooklyn nine nine. big bang theory. vampire diaries, awkward, grandfathered, american horror story (Lady Gaga är med i senaste säsongen.SÅ BRA), once upon a time osv. haha. Så rätt mycket =)
Ser även en dokumentär på kunskapskanalen, ett barns första dygn där man får se första dygnet/n för barn i olika länder. Väldigt intressant faktiskt =)
Massor med kramar!
Hej fina, jag läste att du varit på gyn och sett två äggblåsor, den ena av äggblåsorna bör spricka, har hört att äggblåsor över 15mm växer alltid och spricker till slut, tror läkaren sa så till mig när jag frågade sist.
När trodde läkaren du skulle ha förväntad ägglossning? Kommer du ta spruta för att ägget ska släppa?
Jag det där med graviditetsbesked slår en verkligen hårt i hjärtat, tror en i min bekantskap väntar deras tredje barn nu, hon drack ingen alkohol vid senaste tillställningen och hon är annars glad för att dricka lite vin och så, plus att hon sagt hon vill börja försöka igen för några månader sen..du kan tro jag hade ont i magen hela den kvällen, fast man för allt i världen inte vill känna avundsjuka kan man inte hjälpa att man gör det...man vill så gärna själv...känns frustrerande när vänner/bekanta fått alla sina barn under alla dessa år man själv kämpat för att få sitt lilla mirakel.
Håller tummarna för dig och din fina äggblåsa, hoppas verkligen att det är er tur nu. Jag tror jag kommer få mensen snart, känner det på mig...i magen och överallt. känns deppigt...får antagligen ringa mottagningen på måndag och be om en telefontid till läkaren, bli satta i IVF kö, kanske be om något kur till när man ändå väntar....denna eviga väntan...
Kramar i massor