• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Filli89
    Tess1984 skrev 2015-12-11 08:02:54 följande:
    Oki, det med vårdgarantin ska jag kolla upp med läkaren när han ringer på torsdag.
    Vad visade er fertilitetsutredning? Jag är lite orolig angående IVF och oförklarligt barnlösa, vi har ju inga direkt fel inte vad som visats i alla fall, undrar hur mina chanser är med IVF då? Denna ständiga oron... =(

Hoppas du får en fin helg, kramar i massor
    Vår utredning visade att det inte är fel på någon av oss. Fast det här med oförklarligt barnlös tror jag inte helt på, utan det måste ju finnas något fel som de inte kan hitta därav sätter de diagnosen.

Hur långt har du kommit under utredningen. Ivf kan gå hur som helst beroende på ålder äggreserv och hur vida embryot fäster, sist gick det för mig men slutade ju i väldigt tidig missfall, så nu är jag extra nervös för ett eventuellt missfall även om det skulle ta sig. Väntar mensen idag eller imorgon faktist haha skulle va kul o bli gravid nu en månad innan ivf.

Var inte orolig (lättare sagt än gjort ) men jag har försökt släppa det helt nu senaste tiden faktist och det har varit skönare för både mig och maken att bara kunna njuta av varandra utan att stressa inför äl. Det kommer gå bra ska du se.

Ha en bra dag du med!! Kram
  • Zazou

Tack chbw och Tess! Varje dag som går nu ser jag lite som en seger. Ska vänta så länge jag orkar hålla mig innan jag testar!

• Zazou

Och det tog inte många timmar. Så första försöket gick åt skogen. Vi hoppas det går bättre nästa gång!

• chbw
    Zazou skrev 2015-12-12 21:14:37 följande:

Och det tog inte många timmar. Så första försöket gick åt skogen. Vi hoppas det går bättre nästa gång!

Håller tummarna för nästa gång!

Var på vul igen i fredags på cd12. Inga vuxna äggblåsor. På g dit igen för vul nu. Inga större förhoppningar den här gången heller. När jag hade vuxna äggblåsor förra månaden hade de börjat växa redan cd typ 8 o fick ta sprutan för äl på cd12... är nu på cd15 :/
  • chbw

Som jag trodde, inga vuxna äggblåsor den här gången heller. Vul2 på cd15.

Valde att inte göra vul igen på fredag utan kör på provera 27/12 o sen invänta mens. Efter det boka ny tid o göra vul för o start ny kur. Mest troligen blir det sprutor istället för tabletter den här gången.

Känns ju lönlöst dock. Kroppen vill ju inte ägglossa :( :(

• Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 09:06:22 följande:

Som jag trodde, inga vuxna äggblåsor den här gången heller. Vul2 på cd15.

Valde att inte göra vul igen på fredag utan kör på provera 27/12 o sen invänta mens. Efter det boka ny tid o göra vul för o start ny kur. Mest troligen blir det sprutor istället för tabletter den här gången.

Känns ju lönlöst dock. Kroppen vill ju inte ägglossa :( :(

Men nej vad tråkigt!

Och det värsta är ju att det tar sådan tid mellan alla moment. Vänta på mens, vänta tills den är slut, vänta på ägglossning, vänta på mens.. Bara massa väntan!

Hoppas sprutorna fungerar bättre för dig. Får du lära dig ta sprutorna själv då eller åka in varje dag?
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-15 12:13:44 följande:
    Men nej vad tråkigt!

Och det värsta är ju att det tar sådan tid mellan alla moment. Vänta på mens, vänta tills den är slut, vänta på ägglossning, vänta på mens.. Bara massa väntan!

Hoppas sprutorna fungerar bättre för dig. Får du lära dig ta sprutorna själv då eller åka in varje dag?
    jaaa. all tid :( hade det inte var för julen hade jag fått ta medicinen som framkallar mensen med en gång, men måste vänta så de har öppet när jag börjat blöda, annars måste jag vänta ytterligare en månad... 

Jag kommer ta sprutorna själv =) Tog ovitrelle (ägglossningsspruta) förra cykeln, o jag tror gonal-f-sprutan funkar ungefär likadant, så borde gå enkelt =) Lite kul mitt i allt är att sambon inte är ett stort fan av sprutor, hehehe. Han (på riktigt) sprang iväg när jag skulle ta ovitrellen :p

Hur var det? hade du fått behandling? Såg ju att du började blöda i helgen, men minns inte vad du berättat innan? :/ 
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 13:54:59 följande:
    jaaa. all tid :( hade det inte var för julen hade jag fått ta medicinen som framkallar mensen med en gång, men måste vänta så de har öppet när jag börjat blöda, annars måste jag vänta ytterligare en månad... 

Jag kommer ta sprutorna själv =) Tog ovitrelle (ägglossningsspruta) förra cykeln, o jag tror gonal-f-sprutan funkar ungefär likadant, så borde gå enkelt =) Lite kul mitt i allt är att sambon inte är ett stort fan av sprutor, hehehe. Han (på riktigt) sprang iväg när jag skulle ta ovitrellen :p

Hur var det? hade du fått behandling? Såg ju att du började blöda i helgen, men minns inte vad du berättat innan? :/ 
    Jaså du vågar göra det själv? Modigt! Här är det nog tvärt om om det blir aktuellt. Sambon kommer få behöva göra det på mig!

Ja andra Pergotimekuren men första med ägglossning.
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-15 19:14:45 följande:
    Jaså du vågar göra det själv? Modigt! Här är det nog tvärt om om det blir aktuellt. Sambon kommer få behöva göra det på mig!

Ja andra Pergotimekuren men första med ägglossning.
    jo =) nålen e så tunn så känns inget! 

ah okej! tar du dubbel kur då? 
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 22:35:22 följande:
    jo =) nålen e så tunn så känns inget! 

ah okej! tar du dubbel kur då? 
    Nej jag tar 1,5 tablett. Så jag hoppas det ska räcka :)
Svar på tråden Fertilitetsutredning