• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Zazou

Nej har inte testat mer nu. Känns lönlöst. Så väntar på mensen istället.. Blä.

Nu är det iaf slut på julledigheten så tiden går förhoppningsvis lite snabbare när man kommer in i rutiner igen!

• BusigaSyrran
    Tess1984 skrev 2016-01-06 19:28:50 följande:

Hej, samma här vi är inne på vårt 20 försök nu om inte fler och inga fel har hittats på någon av oss, men något fel måste det ju vara eftersom det tar sådan tid? vi inte blir gravid? läkaren säger bara att det kan ta tid och att IVF vore för oss.

Kramar i massor

Behöver ju inte vara fel på er, vår läkare säger att vi kan bli gravida utan ivf. Vi är 25 år båda två allt är grönt o vi är inne på 19försöket nu. Första barnet togs direkt. Så ja de kan ta tid.

Jag ska prata med min läkare på måndag om att ev förstärka ägglossningen också ska jag fråga om vi kan prova insiminering om inget hjälper. Ivf är de sista vi vill ta.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-06 21:23:01 följande:
    Ja det är ju allt märkligt detta, vi får väl se vad stickan visar om 2 veckor om inte mensen dyker upp innan.
    Jag kommer köra på pergotime igen denna månaden om inget annat sker.
    Snart kommer förmodligen remissen från IVF också.

Annars inget annat roligt som händer?

Kramar i massor fina. Hoppas nu att du får en tid på fredag så att du kan dra igång med behandlingen.
    hej tjejen =) 

ja, det är ju det. Håller tummarna för er =) 
    ja okej. skönt att remissen är på g! 

Nej inget annat här. Blev lite fel i planeringen så jag o sambon ses inte på typ hela månaden. Vi är lediga 8 dagar tillsammans totalt hela januari. Vi brukar vara lediga samtidigt oftast iallafall 3dagar/vecka. Så blir lite knöligt runt eventuell ägglossning, men det löser vi förhoppningsvis :O 
    Går av jobbet iallafall om några timmar och är ledig 3 nätter, det blir skönt. Har köpt en vinylskärare så ska lära mig den så jag kan fixa egna tryck till kläderna jag syr! :D

Fick en tid imorgon, 1015, för vul. Så hoppas allt ser bra ut så det blir grönt för sprutorna! 

kramar
  • Zazou
    chbw skrev 2016-01-08 02:36:07 följande:
    hej tjejen =) 

Nej inget annat här. Blev lite fel i planeringen så jag o sambon ses inte på typ hela månaden. Vi är lediga 8 dagar tillsammans totalt hela januari. Vi brukar vara lediga samtidigt oftast iallafall 3dagar/vecka. Så blir lite knöligt runt eventuell ägglossning, men det löser vi förhoppningsvis :O 
    Går av jobbet iallafall om några timmar och är ledig 3 nätter, det blir skönt. Har köpt en vinylskärare så ska lära mig den så jag kan fixa egna tryck till kläderna jag syr! :D

Fick en tid imorgon, 1015, för vul. Så hoppas allt ser bra ut så det blir grönt för sprutorna! 

kramar
    Hur gick det med ditt vul? Eller är det imorgon?
  • chbw
    Zazou skrev 2016-01-08 18:56:03 följande:
    Hur gick det med ditt vul? Eller är det imorgon?
    Det va idag! =) Kom hem och la mig o sov direkt.. hehe. 

Fick grönt att börja med sprutorna på söndag. Allt såg fint ut! Så ska ta en gång om dagen tills på torsdag, på fredag vul igen för o se o då kanske dosen behöver höjas. Men känns skönt o börja nu iaf =) 

hur går det för dig? kram
  • Zazou

Åh vad skönt att det såg bra ut! Spännande!

Jag inväntar mensen tidigast imorgon. Kan komma någon dag sent. Har tappat hoppet för denna cykeln i och med två negativa test.

• chbw
    Zazou skrev 2016-01-09 10:52:13 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Spännande!

Jag inväntar mensen tidigast imorgon. Kan komma någon dag sent. Har tappat hoppet för denna cykeln i och med två negativa test.

Ja, var så rädd att behöva vänta en cykel på o få behandla igen (får inte va några rester av follikeln eller slemhinnan kvar ju :O )

okej! Om det inte skulle ta sig nu så tar det sig snart! Det är vårat år nu =) 
  • frestelsen

Hej , jag o maken har försökt bli gravida i 18 månader. Vi har en varsin dotter sen innan och försöker få till en sladdis. Jag är 34 och maken 42. Vi har påbörjat en utredning då vi fått 2 tidiga mf och ett MA nu i november. På blodprovet visade det att jag tydligen har lupus antikoagulans (har inte lärt mig det ännu) jag har ägglossning och typ normal cykel lite kort lutefas och lång enligt mig. 30-32 dagar o lutealfas på 12. Jag tänkte fråga läkaren om nån äl stimulerande så fort som möjligt då åren för oss tickar på. Hoppas de säger ja:)

• Tess1984

Ursäkta frågan men vad brukar ni ha för flytningar mellan äl och mens?
    Normalt har jag vita tjocka flytningar från äl till mens men denna gången har jag haft älflytningar mellan äl och mens, väntar mens om 1 vecka ungefär och idag fick jag sådana rikliga älflytningar igen, förväntad ägglossning hade jag i början av januari, fundera på om detta kan vara graviditetstecken eller om kroppen spelar spratt, kanske hade jag inte ägglossning då jag trodde men jag har i stort sätt haft dessa flytningar sen 1 januari, har aldrig haft sådana flytningar veckan innan mens nämligen.
    Hoppas ni förstår mitt krångliga inlägg....

• Tess1984
    chbw skrev 2016-01-08 02:36:07 följande:
    hej tjejen =) 

kramar
    Hej tjejen.
    Hoppas ni löser ägglossningsproblemet denna gången, känner ibland samma eftersom man jobbar olika tider, såg att du varit på vul, satt igång med sprutorna nu? Hur känns det?

Håller tummarna, skrev ett inlägg längre ner om mina konstiga symtom denna månaden.
    Har inga förhoppningar om att vara gravid men kan inte låta bli att tro när kroppen känns annorlunda. Vi får helt enkelt se om någon vecka.

Hoppas du har en fin helg, denna helgen är jag med syrran som håller i en stor crossfit tävling, jag står och säljer lite produkter, skoj att göra något annat. =)

Ha en fin lördag fina, kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning