Maalon skrev 2015-08-05 21:59:20 följande:
Tack <3
Fick ni vänta länge innan ni fick träffa barnmorska efter att ni tagit första kontakten?
Ska hålla tummarna stenhårt för er! Visst är det en trygghet att veta i bakhuvudet att IVF finns, men en sådan behandling bidrar säkert med en massa stress det också. Typiskt att vissa saker ska bli så komplicerat :/ Men ni har ju som du säger lyft fram det positiva och det tror iallafall jag att man kommer ganska långt på, ingen idé att sura ihop och ge upp.
Haha så kul att du säger det, var och fiskade utan sambon för första gången igår, och självklart är det DÅ jag får två halvkilosfiskar som jag måste ta i och döda, jag som höll på att vända bilen när jag insåg att jag skulle behöva sätta masken på kroken själv, haha!!
Tror Trysil är 6-7 h härifrån, vi bor ute i skärgården på halvön norr om Trondheim, så inte när något egentligen :P
Hoppas du får en skön och lugn kväll :)
Kram
Jag tror jag ringde barnmorskan i februari och i mars hade vi tid hos henne, med allt tog det ett par månader, väntan på provsvar och spolning. Kommer aldrig glömma hur nervös jag var dagen vi skulle till läkaren, panikångest på hög nivå...
sen när han berättade att allt såg bra ut släpptes en sten från mitt hjärta. Nu får allt lösa sig när det är menat, barn kommer vi få frågan är bara när.. =)
Haha, vad roligt..starkt jobbat att fiska själv...har du tillagat fisken nu också? Älskar nyfångad fisk...mumsfilibaba...min styvpappa är både jägare och fiskare så det blir mycket fisk och vildsvin i vårt hem.
Glömde svara på din fråga igår, för att lindra min barnlängtan resor vi mycket, eller planerar i alla fall. Nu gjorde vi en fantastisk roadtrip i sommar och i höst har vi pratat lite om London eller Skottland. =)
Till våren drömmer jag om en solsemester och vem vet man är kanske preggo då.
Nej men mitt måtta nu är att leva livet, njuta av dagen och leva minut för minut.
Jag tänkte söka ett extra jobb nu i höst för jag vill komma från mitt jobb lite, har börjat öppna ett företag som jag vet att jag vill jobba med i framtiden. Annars gillar jag att pyssla i hemmet, måla, fota ute i naturen och massa annat.
Umgås ofta med barnfamiljer och det ser jag som en lärdom, barn är underbara och fulla av energi men kan också vara jobbiga och trotsiga, hehe...man får helt enkelt passa på att göra saker som man kan inte gör lika lätt sen. =)
Jag har googlat en massa bilder på Trondheim och det ser fantastiskt vacker ut, känns lite som Venedig på vissa bilder? =)
Bjuder på en fantastisk bild från grand canyon i sommar. =)
Ha en bra dag, kramar i massor