• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Maaliin2015
    chbw skrev 2015-08-11 09:57:11 följande:

Ja, jag hoppas på det =) Väntar samtal nu, så får höra hur det blir!

Okej =) Jag ska ha nån gång mellan 13-15 enligt mina appar. Bim kring 27-28.. Testa stickor! För mig fungerar de trots pcos verkar det som. förra månaden fick jag tydlig stegring den dagen jag kände av äl och mensen kom ju 15 dagar efter så helt hundra på att d va äl =) Fått stegring nu igen, men inte helt hundra säker på att det är positivt idag. Kan inte avgöra om strecket är lika starkt eller lite svagare än kontrollstrecket :P 

Okej =) ja, kanske det! Nä, inga barn än här. Första barnet =) hur gamla är ni? o var finns ni? (om en får fråga) Jag är 24 o min sambo 22, bor strax utanför stockholm =) 

Då håller jag tummar och tår för att allt ska gå bra för er då Jag fyller 25 i år och min man fyller 27 nästa år och vi finns utanför Halmstad man vet ju ej om man kan lita på apparna ! Kan man skicka meddelande här istället? Mvh Malin
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-11 10:14:14 följande:
    Då håller jag tummar och tår för att allt ska gå bra för er då Jag fyller 25 i år och min man fyller 27 nästa år och vi finns utanför Halmstad man vet ju ej om man kan lita på apparna ! Kan man skicka meddelande här istället? Mvh Malin

=)

okej! Nä, jag har två som varit väldigt bra på o visa rätt +/- en dag eller två efter att jag blev mer regelbunden igen, men man kan ju inte lita på det till 100% Använder mig faktiskt av fyra appar haha. Blivit galen i alla siffror man kan få fram om cykeln :P

Ja, om man klickar på personens namn (så länge den inte är anonym) och sen på personens profil kan man skriva meddelande om man klickar på "+nytt meddelande" =)

• chbw

Kanske ni kan hjälpa mig o tolka mitt ägglossningstest från idag?

Är teststrecket lika starkt som kontrollstrecket eller är det aningen blekare? :)

Har ju känningar att det är på g. Men inte fullt ont än, så ägger är kvar i tryggt förvar än så länge

:p

• Iskristall
    chbw skrev 2015-08-11 10:48:05 följande:

Är teststrecket lika starkt som kontrollstrecket eller är det aningen blekare? :)

Har ju känningar att det är på g. Men inte fullt ont än, så ägger är kvar i tryggt förvar än så länge

Liiite svagare. Men det är nära nu, näst intill positivt. Min erfarenhet är att ibland blir ett resultat som ditt nu positivt på clearblues glada gubbe äl-test för mig. Så jag litar inte riktigt helt på dessa billiga jämföra test stickor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-11 10:48:05 följande:

Jag tror nog att din ägglossning är riktigt nära, strecket är inte lika starkt men bör kanske vara imorgon, har du testat mer nu på kvällen? =)
    Spännande i alla fall...hoppas på ett plus för er denna månaden...inväntar min mens nu och vi får se hur det blir...känner fortfarande inga direkt pms symtom men jag vet inte om det är positivt eller ej =)

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-11 09:53:26 följande:
    Åh låter som ni haft det underbart! Rökt abborre är ju galet gott! O husvagn supermysigt!! =) 
    Åh trist med ryggen :( Hoppas vc kan göra något åt det! Så kan du ju inte ha det :/ 

Skönt du sluppit pms hittills! Så spännande! Jag har börjat bli extra känslig nu, så ägglossning nog på G. testerna har gått från helt blanka i förrigår, till synliga igår och idag, nu när jag kom från jobbet var strecket så tydligt att jag inte riktigt kan avgöra om det är positivt eller negativt, så blir väl ÄL senast torsdag. Men mest troligen idag/natt eller imorgon =) Tur vi är två på jobbet inatt så jag kan vila mig om jag får ont! 

Väntar just nu på att läkaren ska ringa =) får samtalet ca 1030. Kommer då prata med sköterskan men hon kan nog svara på alla frågor alt. ge mig en telefontid. Hon har kunnat hjälpa mig jättebra de andra gångerna jag ringt =) 

Hoppas det går bra på vc idag! Vi hörs senare! massor med kramar =) 
    Hej =)

Ja den rökta abborren var verkligen det godaste jag ätit på länge...verkligen super gott.. =)
    Idag var jag hos läkaren och jag ska få hjälp hos en sjukgymnast, förhoppningsvis i alla fall....ska på första besöket imorgon. Nu vill jag bara må bra igen och kunna få röra på mig lite mer...men konstigt nog är humöret fortfarande på topp, hehe.

Hur gick det med läkarsamtalet idag? Hoppas du fick svar på dina frågor och att du snart får dra igång med behandlingen.

Idag är jag lite trött, tänkte glo på lite tv serier nu, imorgon kommer lillasyster på besök så vi ska mysa lite med mat och tv spel =)

Hoppas du haft en bra dag =)

Massa kramar
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-08-11 21:30:55 följande:

Liiite svagare. Men det är nära nu, näst intill positivt. Min erfarenhet är att ibland blir ett resultat som ditt nu positivt på clearblues glada gubbe äl-test för mig. Så jag litar inte riktigt helt på dessa billiga jämföra test stickor

Okej :) Konstigt nog var testet svagare nu på kvällen när det gått mer tid mellab toabesöken. Får se hur det ser ut imorgon :) ska ju komma när som, haft känningar sen igår kväll :)

Eftersom jag ju har pcos vill jag ibte lägga pengar på de dyrare testen då jag kan få falska svar pga mina hormonnivåer. Men får se imorgon nu :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:46:21 följande:

Jag tror nog att din ägglossning är riktigt nära, strecket är inte lika starkt men bör kanske vara imorgon, har du testat mer nu på kvällen? =)

Spännande i alla fall...hoppas på ett plus för er denna månaden...inväntar min mens nu och vi får se hur det blir...känner fortfarande inga direkt pms symtom men jag vet inte om det är positivt eller ej =)

Jag tog ett till på kvällen (med "morgon"urin efterson jag sovit fem, sex timmar då), men det var svagare. Får se hur det ser ut imorgon :)

Har känningar, börjat sticka o värka nu. Inte fullt sp mycket som vid faktisk äl, men på g.. :o

Håller tunmarna att det är positivt! Åh så spännande :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:51:39 följande:

Hej =)

Ja den rökta abborren var verkligen det godaste jag ätit på länge...verkligen super gott.. =)

Idag var jag hos läkaren och jag ska få hjälp hos en sjukgymnast, förhoppningsvis i alla fall....ska på första besöket imorgon. Nu vill jag bara må bra igen och kunna få röra på mig lite mer...men konstigt nog är humöret fortfarande på topp, hehe.

Hur gick det med läkarsamtalet idag? Hoppas du fick svar på dina frågor och att du snart får dra igång med behandlingen.

Idag är jag lite trött, tänkte glo på lite tv serier nu, imorgon kommer lillasyster på besök så vi ska mysa lite med mat och tv spel =)

Massa kramar

Kan tänka mig det!! :)

Okej. Hoppas du kan få bra hjälp av fysioterapeuten! :) o skönt att humöret e bra ändå!!

Jag fick prata med sköterskan som höll med mig
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-11 21:51:39 följande:

Hej =)

Massa kramar

Såklart skicka telefon av sig själv :p

Sköterskan höll med mig o bokade in läkarbesök näata fredag, så förhoppningsvis fåe jag behandling efter semestern om jag inte plussat den här månaden :)

Okej! Skönt!

O mysigt med systerbesök :)

Jobbar inatt, sen ledig till fredag natt, blir skönt med bara två nätter åt gången nu! Sen ska jag vila upp mig ordentligt på nöstq semesterdel :)

Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning