• Rataxes

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2019-05-05 10:38:32 följande:

Det var tyvärr inte första gången jag suttit i skyddsrum.

Det vänder sig i magen när jag hör den ramsan . Och när jag läser att ledande socialdemokrater inte ser något kontroversiell med den blir jag riktigt förbannad.

Första gången hon suttit i skyddsrum...

Jävla mobil.

Läste att det nu var uppe i över 450 raketer.

Tänkte på när nazityskland skickade raketer mot Storbritannien, och hur de besvarade raketanfallen.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • nihka
    Maran4 skrev 2019-05-05 09:35:00 följande:

Står detta partis representation i regeringen i proportion till det låga valresultat dom fick i valet?

Ja, absolut kan vi prata om det. Ett stort parti har valt att bilda regering med ett litet parti och så har man delat upp ministerposterna. Det betyder inte att dessa ministrar kan ta beslut som inte är grundade hos det större partiet. Visst är det fiffigt!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-05-05 11:23:22 följande:

Peter Wolodarski. Hur svårt är det att kolla fakta? Förr var det vänstern som satte tonen i sociala medier. Nu är det högern. Viljan att påverka är fortfarande större än respekten för fakta.

https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-herregud-hur-svart-ar-det-att-kolla-fakta/

Sammanfatta för mig och andra som inte vill betala för dagens kräkheter.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill

KD går till EU-val på att stoppa medlemsförhandlingar med Turkiet trots att alla sådana förhandlingar redan är stoppade. Samtidigt anser KD att Sverige ska ingå i en millitär allians med Erdogan och Turkiet. Nedan kommentarer från två alliansföreträdare:

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-05-05 11:30:35 följande:

Moderaten Tobias Billström gick bananas på Twitter över att det hade flaggats med röda flaggor i Umeå den första maj.  Om Billström hade kontrollerat saken lite närmare hade han insett att socialdemokraterna hade hyrt flaggstängerna av kommunen och att moderaterna själva vid ett flertal tillfällen hade hyrt samma flaggstänger av kommunen för att hissa moderatflaggor.  Peter Wolodarski anser att Billström borde ha kontrollerat uppgiften innan han började kampanja om händelsen på sociala medier. Nu resulterade åsidosättandet av faktakontroll att Billström gjorde sig till åtlöje.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-05-05 11:45:17 följande:

Moderaten Tobias Billström gick bananas på Twitter över att det hade flaggats med röda flaggor i Umeå den första maj.  Om Billström hade kontrollerat saken lite närmare hade han insett att socialdemokraterna hade hyrt flaggstängerna av kommunen och att moderaterna själva vid ett flertal tillfällen hade hyrt samma flaggstänger av kommunen för att hissa moderatflaggor.  Peter Wolodarski anser att Billström borde ha kontrollerat uppgiften innan han började kampanja om händelsen på sociala medier. Nu resulterade åsidosättandet av faktakontroll att Billström gjorde sig till åtlöje.

Tack.

Det var korkat, men Billström hör ju till den där tröga låtsahögern inom moderaterna så jag förväntar mig inga stordåd från honom.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2019-05-05 11:30:35 följande:
    Antar att rubriken säger det mesta.

Och det kommer alltså från samma DN som givit oss historier som:

- Den rasistiska brandmannen från Boden
    - Sandviken tjänar en halv miljard på invandringen
    - Carema väger blöjor
    - Hanif Bali sprider rysk signalspaning mot svenska UD
    - Tyska ubåtar i skärgården

Och så vidare ...
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?