• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2020-01-06 15:07:34 följande:
    Eller åtminstone inte påverkas till den grad att alla skribenter som inte har ett konstant vakande öga på Suffering/Man och Nöjd tillskrivs samma egenskaper på ett eller annat vis.

Varför ska jag eller någon annan drabbas sekundärt av vederbörandes icke legitima bravader?

Kul att gå runt här som om det vore ett minfält för någonting Suffering/Man och Nöjd ställde till med för över fem år sedan.

Ska hela forumet fjättras av nihka:s känslor och hur länge i sådant fall?
    Det vore mig främmande att påstå att dina åsikter sammanfaller med den här figurens.

Samtidigt är det så att den som bara kan eller vill skymta enskilda fragment sällan eller aldrig förmår skapa sig en överblick.

• FDFMGA
    nihka skrev 2020-01-06 15:21:07 följande:
    Detta är förstås inte avslutat utan högst pågående om än i nya innovativa trakasseringsformer.

Jag gör en koppling till den här tråden:

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80141370-mans-hat-mot-kvinnor-ett-vaxande-terrorhot-vad-tycker-ni-om-att-polisens-resurser-nu-maste-laggas-pa-incels/23#m232

Det är förstås regeringens ansvar att svara mot det här växande hotet.
    Hmm, jag såg i en annan tråd att Hanif Bali uttalat sig om kvinnors behov.

Ibland kan jag nog tycka att en del invandrare har svårt att anpassa sig till ett modernt samhälle - men M har ju inte tillräckligt många mandat för att kunna erbjuda alla dessa en riksdagspolitisk plattform.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-06 09:39:34 följande:
    Ja, visst var det läge att skoja bort saken...

...i vanlig ordning ska folk och öden förminskas när sosse-adeln känner sig förmer.

Gott så ältaren. Tänk att det är så synd om dig att du behöver leta flera år tillbaka bland Familjelivs händelser och ta upp andras olycka här för att ha - i ditt tycke - någonting att säga.

Jag tolkar det som att du inte har någonting att säga, ungefär som S i stort.
    Shirehästriddarna vill ju ha det på det här viset.
    Stolt Sionist.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-06 17:58:02 följande:
    Den ska visst vara snäll, foglig och stark men samtidigt ha anor från conquistadorernas tid.

Är det månne så att Israel startat uppfödning av shirestridshästar.

Ganska passande i så fall, nuförtiden är det väl bara Israel och Ryssland som utvidgar sina territorier genom att lägga beslag på andras.

Företeelsen var rätt vanlig här också - på 1600-talet
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2020-01-06 18:21:23 följande:
    Den ska visst vara snäll, foglig och stark men samtidigt ha anor från conquistadorernas tid.

Är det månne så att Israel startat uppfödning av shirestridshästar.

Ganska passande i så fall, nuförtiden är det väl bara Israel och Ryssland som utvidgar sina territorier genom att lägga beslag på andras.

Företeelsen var rätt vanlig här också - på 1600-talet
    Klarar du av att hålla dig till ämnet? Det verkar inte så.
    Det är bara du som ska få lov att blanda in Israel i trådarna, trots att du själv gnällt när andra gjort samma sak.  
    Du var mer intressant på den tiden du lyckades hålla dig till trådämnena utan att sväva ut i tvättstugeäventyr, danskurser osv.
    Stolt Sionist.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-06 18:42:37 följande:
    Klarar du av att hålla dig till ämnet? Det verkar inte så.
    Det är bara du som ska få lov att blanda in Israel i trådarna, trots att du själv gnällt när andra gjort samma sak.  
    Du var mer intressant på den tiden du lyckades hålla dig till trådämnena utan att sväva ut i tvättstugeäventyr, danskurser osv.
    Javisst, jag tog upp tråden, det vill säga ämnet shirestridshästar som du tydligen glömt att du ville diskutera.

Märkliga hästar, tydligen lika stora som de är snälla och fogliga.

I Sverige kan de säkert komma till användning i något skogsbruk som drivs efter mycket gamla metoder - men jag är inte säker på att de kommer till sin rätt i Israel eller i Ryssland.
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-06 17:58:02 följande:

• Mentat
    FDFMGA skrev 2020-01-06 18:21:23 följande:
    ... nuförtiden är det väl bara Israel och Ryssland som utvidgar sina territorier genom att lägga beslag på andras.
    Inte helt korrekt. Sedan FN-stadgan antogs 1945 som ett medel att lösa konflikter mellan stater har åtminstone följande annekteringar de facto accepterats av omvärlden:
    1947 invaderade Indien furstendömet Junagadh, vars raja ville ansluta ladet till Pakistan, och annekterade det.
    1948 invaderade Indien den självständiga staten Hyderabad och annekterade hela landet.
    1951 angrep Kina det då självständiga Tibet och annekterade det.
    1954 erövrade Indien de portugisiska enklaverna Dadar och Naga Haveli även om de formellt inte annekterades förrän 1961
    1958 erövrade och annekterade Marocko enklaven Ifni, tidigare spansk
    1961 angrep Indien övriga portugisiska områden på den Indiska halvön, Goa, Daman och Diu, och annekterade samtliga
    1967 angreps Israel av sina grannar men slog tillbaka och erövrade mycket land. Det enda man annekterade var dock Golanhöjderna och östra Jerusalem (ett undantag vad gäller internationell acceptans)
    1975-79 erövrade Marocko Västsahara och annekterade det. Den annekteringen är för all del inte allmänt erkänd men FN har aldrig kritiserat den, i bjärt kontrast till fallet Israel. Marocko har full kontroll över de ekonomiskt viktiga delarna av landet.
    2014, Rysslands annektering av Krim. Den har lett till sanktioner mot Ryssland men ingen stat kommer att ingripa militärt för att kasta ut ryssarna, så som FN gjorde när Irak ville annektera Kuwait 1990. Tillkommer så Abchasien och Sydossetien, vilkas band till Moskva är mycket nära.

Notabelt är att samtliga dessa annekteringar är resultatet av anfallskrig, med ett enda undantag: Israel.
  • RebeckaZ70
    Mentat skrev 2020-01-06 19:06:21 följande:
    Inte helt korrekt. Sedan FN-stadgan antogs 1945 som ett medel att lösa konflikter mellan stater har åtminstone följande annekteringar de facto accepterats av omvärlden:
    1947 invaderade Indien furstendömet Junagadh, vars raja ville ansluta ladet till Pakistan, och annekterade det. 1948 invaderade Indien den självständiga staten Hyderabad och annekterade hela landet. 1951 angrep Kina det då självständiga Tibet och annekterade det. 1954 erövrade Indien de portugisiska enklaverna Dadar och Naga Haveli även om de formellt inte annekterades förrän 1961 1958 erövrade och annekterade Marocko enklaven Ifni, tidigare spansk 1961 angrep Indien övriga portugisiska områden på den Indiska halvön, Goa, Daman och Diu, och annekterade samtliga 1967 angreps Israel av sina grannar men slog tillbaka och erövrade mycket land. Det enda man annekterade var dock Golanhöjderna och östra Jerusalem (ett undantag vad gäller internationell acceptans) 1975-79 erövrade Marocko Västsahara och annekterade det. Den annekteringen är för all del inte allmänt erkänd men FN har aldrig kritiserat den, i bjärt kontrast till fallet Israel. Marocko har full kontroll över de ekonomiskt viktiga delarna av landet. 2014, Rysslands annektering av Krim. Den har lett till sanktioner mot Ryssland men ingen stat kommer att ingripa militärt för att kasta ut ryssarna, så som FN gjorde när Irak ville annektera Kuwait 1990. Tillkommer så Abchasien och Sydossetien, vilkas band till Moskva är mycket nära.
    Notabelt är att samtliga dessa annekteringar är resultatet av anfallskrig, med ett enda undantag: Israel.
    Det blir ju mycket roligare om man inte låtsas om att andra länder också annekterat områden. Bara Ryssland och Israel låter mycket tuffare, eller nåt. Utelämna att det i Israels fall skett i försvarskrig är också en bra idé.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2020-01-06 19:04:57 följande:
    Javisst, jag tog upp tråden, det vill säga ämnet shirestridshästar som du tydligen glömt att du ville diskutera.

Märkliga hästar, tydligen lika stora som de är snälla och fogliga.

I Sverige kan de säkert komma till användning i något skogsbruk som drivs efter mycket gamla metoder - men jag är inte säker på att de kommer till sin rätt i Israel eller i Ryssland.

Det var väl snarare bristen på syre på de höjder som ni självgoda riddare av den goda saken befinner er jag tänkte på, än egenskaperna för hästrasen. Nu fick du ju på något vis in Israel också, så du får väl gilla läget om tråden spårar i den riktingen.
    Stolt Sionist.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?