• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

TotteE skrev 2020-01-11 09:58:06 följande:

Okej, nu har 17 svensk medborgare dött i en flygkrasch för några dagar sedan. Vi vet nu att det var Iran som sköt ned planet av misstag.

Redan omgående visste USA m.fl. att det sköts ned av luftvärn. Av någon anledning delas denna underättelseuppgift inte till Sverige?

Vi medborgare kan läsa i media om det, men statsministern skriver i ett meddelande på regeringens hemsida om samarbete och att bringa klarhet i vad som har hänt. Inget mer..

Idag går diktaturen ut och erkänner att man använt militärt våld mot det civila flyttplanet. En någonstans medveten våldshandling som skördat livet på många offer inklusive många svenska medborgare! Man kunde tro att både statsministern och utrikesministern skulle hålla presskonferens om det! DET BORDE VÄL ÄNDÅ VARIT VÄL FÖRBERETT? Men inget?

Så nej. NOLL förtroende för regeringen!

Kommer mig osökt att tänka på Fredde som brukar sitta i parken härutanför. I förrgår var han mäkta upprörd eftersom att en kråka (elelr möjligen en skata) hade lättat på trycket och lyckats pricka hans flaska. Han drack visst upp spriten ändå men när jag gick förbi med hunden så gormade han om att det var regeringens fel, liksom för övrigt att det är regeringens fel att han och de andra daglediga i parken inte jobbar.

Förr så var liksom gubbarna på parkbänkarna ett säkert vårtecken, men sen de kom på att det är regeringens och invandringspolitikens fel att de missbrukar så verkar det som att de blivit hälsosammare, gubbdagiset Ur & Skur, i alla årstider typ.
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2020-01-10 15:32:47 följande:
    Folkbildning, humanare sjukförsäkringssystem och bostadsbyggande vore väl några av de satsningar som skulle ge mig hoppet tillbaka om politikerna.
    Mm, finns mycket att göra, man skulle kunna avlasta kommuner och landsting ekonomiskt, se till att det befintliga järnvägsnätet inte fortsätetr att förfalla, med mera, med mera.

Det är obegripligt att just svenska politiker av nästan alla de slag alltid ska vara så sparsamma.
  • K Markatta

Nu reagerar till och med S-politruken Dan Eliasson på Regeringen Löfvens sölande:

https://www.expressen.se/nyheter/dan-eliassons-skarpa-kritik-till-politikerna/

Dan Eliassons skarpa kritik till regeringen

Den mångåriga myndighetschefen och tidigare S-statssekreteraren Dan Eliasson är trött på att vänta på de långa utredningar som politiker allt oftare tillsätter. Det säger han från scenen i Sälen, där Folk och Försvars rikskonferens pågår. Vad gäller försvaret har han aldrig sett något liknande, säger han.

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2020-01-13 22:34:17 följande:

Nu reagerar till och med S-politruken Dan Eliasson på Regeringen Löfvens sölande:

www.expressen.se/nyheter/dan-eliassons-skarpa-kritik-till-politikerna/

Den mångåriga myndighetschefen och tidigare S-statssekreteraren Dan Eliasson är trött på att vänta på de långa utredningar som politiker allt oftare tillsätter. Det säger han från scenen i Sälen, där Folk och Försvars rikskonferens pågår. Vad gäller försvaret har han aldrig sett något liknande, säger han.

Så Dan Eliasson är din nya guru.

Där ser manSkrattande
  • Missermajser
    K Markatta skrev 2020-01-13 22:34:17 följande:

www.expressen.se/nyheter/dan-eliassons-skarpa-kritik-till-politikerna/

Jag förstår inte riktigt hur han menar när han säger att Rysslands konflikt med Georgien Ukraina påverkar hotbilden från främmande makt.
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2020-01-14 14:55:05 följande:
    Så Dan Eliasson är din nya guru.

Där ser manSkrattande
    Brukar lyssna på hans monsterhit från 1979 Glad
  • Bästkusten

Jag har nu läst några sidor i den här tråden och undrar allvarligt om en av dom största beskyddarna av regeringen är självaste A L på Aftonbladet? Det är exakt som att höra hans retorik och totalt stånga sej helt blodig även om han har totalt fel! Annars kanske personen i fråga läser och förlitar sej för mycket på en ganska svag debattör (Tänker på tex opinionen live för ett par veckor sedan).

Har nog aldrig skrattat så mycket när han och ett par till här får någon annans ekvation som mycket riktigt blir 100% till 125%. En del här bjuder på mycket nöje kan jag säga!

• Padirac
    Bästkusten skrev 2020-01-14 21:53:13 följande:
    Jag har nu läst några sidor i den här tråden och undrar allvarligt om en av dom största beskyddarna av regeringen är självaste A L på Aftonbladet? Det är exakt som att höra hans retorik och totalt stånga sej helt blodig även om han har totalt fel! Annars kanske personen i fråga läser och förlitar sej för mycket på en ganska svag debattör (Tänker på tex opinionen live för ett par veckor sedan).

Har nog aldrig skrattat så mycket när han och ett par till här får någon annans ekvation som mycket riktigt blir 100% till 125%. En del här bjuder på mycket nöje kan jag säga!
    Det var onekligen lustigt när skribenten med sedvanliga 'underförståddheter' i klass med man & nöjd gjorde bort sig språkligt så att hen fick ihop 125-150%  av befolkningen. Men det bevövs ju för att SD ska kunna växa enligt svansens spådom  - så inget konstigt att det är skrattretande konstigt då
  • FDFMGA
    Bästkusten skrev 2020-01-14 21:53:13 följande:

Hmm, är det inte dags att sluta älta de matematiska stolligheterna nu, alternativt fråga någon vad däremellan betyder och varför inte en population kan vara 125 procent av sig självSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?