• nihka

Har du förtroende för regeringen?

källkritikens ABC skrev 2020-01-06 20:25:42 följande:

FDFMGA sprider lögnen att Suffering och "Man och nöjd" skulle vara samma person. Han påstår även att kverulant skulle vara samma som dessa 2.

Ni fattar. FDFMGA verkar vara ur balans och fubulerar det ena påståendet värre än det andra.

I sakfrågan kan jag konstatera att jag borde veta sanningen och det gör jag. Så nu hoppas jag forumvänstern sätter punkt för sitt evinnerliga gaggande om detta.

Du är bannad och har använt hundratals nick. Tror du verkligen att du får välja vad andra kallar dig?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    källkritikens ABC skrev 2020-01-06 19:45:42 följande:
    Tänk att jag kan roa er ett helt jullov utan att ens logga in. Måste vara något slags rekord tror jag.

Är det ens lagligt att påstå de saker du påstår att jag gjort? Jag är inte suffering. Jag har en känsla av att du fattat det, men ändå vill fortsätta sprida lögnen.

Dock är det ganska enkelt. Jag vet vad jag skrivit medan du sitter och fabulerar. Skrattade ganska gott när du påstod att Man och nöjd skulle vara samma person som kverulant. Att du har så dålig känsla för språket och dessutom noll koll på reaktioner. Du tror ju att du är smart. Men ajajaj vad du lurar dig själv.

Som du borde känna till skulle Man och nöjd aldrig käbbla om en 1:a-gradsekvation i månader.

Ha det så kul med Digestive. Ni verkar vara på samma nivå.
    Tja, Man och nöjd brukar ju påstå att jag är moderator. Har hen rätt så bör jag ju vetaGlad

Om hen händelsvis skulle ha misstagit sig så har hen nog ett ganska fritt förhållningssätt till vad man kan rimligen kan känna till.

Jag ser att du redan är avförd från forumet - precis som en närmast ofantlig mängd andra nick med samma agenda.

Har du någonsin tänkt på att man skulle kunna sammanfatta alla dessa miljoner inlägg i två olika kategorier. Den första är given och var vanligast fram till för något är sen: "I demokraturens Sverige arbetar sjuklövern för att splittra det svenska folket med feminism och invandring" medan det numer är sosseadeln som gör detsamma.

Hoppas ditt julov var fridfullt!
  • Digestive

Ah, menar inte att peka ut folk onödigt mycket men det här är bara tröttsamt... bara, bara tröttsamt.

Vill jag ha en massa drama bortom ivriga diskurser så kommer det med två distinkta trumslag och en Netflix-logga.

Nog är nog är nog.

• Digestive
    Mentat skrev 2020-01-07 10:03:39 följande:

Var hittade du dessa regler? Det är inte de formuleringar som används på den sida jag får upp när jag klickar på "Regler" nästan högst upp i vänstra kolumnen.

Hittade dem här:

https://www.familjeliv.se/forum/thread/24127501-forumregler-andringar-i-fetstil/18
  • Digestive
    Mentat skrev 2020-01-07 10:03:39 följande:

Var hittade du dessa regler? Det är inte de formuleringar som används på den sida jag får upp när jag klickar på "Regler" nästan högst upp i vänstra kolumnen.

Ser att nuvarande regler skiljer sig avsevärt.

Aja, det gör varken till eller från i praktiken. Samma som förr samma som alltid.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-07 09:15:33 följande:
    Jag har ingen aning då ingenting av det här har med mig att göra eller bekommer mig överhuvudtaget.

Den enda roll jag spelar i detta tröttsamma drama som man hela tiden skickas in i och tvingas vara en del utav, är just den trötta parten.

Dessa forum kan få återgå helt till sina huvudfunktioner: 1) en slags skyddad verkstad och >>Safe Space<< åt nihka samt 2) en evig arena åt höger- och vänstertroll.

Om alla utomstående helt sonika slutar upp med sina aktiviteter här så kan forumen återgå till dessa två huvudfunktioner, medan FDFMGA i lugn och ro kan gå runt och skaka träd för att se om du dimper ner ur något av dem ännu en gång.

Gäsp. Enjoy.
    Senast jag skakade så ramlade det ner uppblötta kex, 

Men så var det också ett träd som verkade lite vilse i skogen med en massa märkliga trollcirklar omkring.

Nåja, tänkte jag och gick vidare, hoppas inte det är sånt där sjävputsande träd med styltgång som följer efter en i all evighet, Skrattande
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2020-01-07 12:15:04 följande:
    Tack. Det inlägget är från 2007, så de verkar ha ändrat igen sedan dess, en hel del dessutom. Begreppet "nedsättande" och "förlöjligande" finns inte längre med exempelvis och hela stycket du citerade med "Allmänna regler" verkar ha bantats rejält.
    Man kan undra varför...?
    Förmodligen för att för många högeraktivister dels har svårt att skilja mellan ämne och person dels har för vana att skapa öknamn på politiker. 

Tja, jag fick iofs ett inlägg där jag kallade en KD-potentat för Andaktusson borttaget - men det dräller ju t ex om benämningar som Röfven på vår statsminister.

Det skulle bli mycket att göra om alla dessa togs bort - eller också är det ingen som anmält den typen av inlägg, alternativt att man har olika måttstockar vid bedömningar.

Själv tycker jag Andaktusson var lite fyndigt medan Röfven bara är en signal på avsändarens emotionella och intellektuella status.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2020-01-07 12:37:07 följande:
    Förmodligen för att för många högeraktivister dels har svårt att skilja mellan ämne och person dels har för vana att skapa öknamn på politiker. 

Tja, jag fick iofs ett inlägg där jag kallade en KD-potentat för Andaktusson borttaget - men det dräller ju t ex om benämningar som Röfven på vår statsminister.

Det skulle bli mycket att göra om alla dessa togs bort - eller också är det ingen som anmält den typen av inlägg, alternativt att man har olika måttstockar vid bedömningar.

Själv tycker jag Andaktusson var lite fyndigt medan Röfven bara är en signal på avsändarens emotionella och intellektuella status.
    Klart att du tycker att du själv är lite fyndig.
    Stolt Sionist.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2020-01-07 15:19:16 följande:
    Klart att du tycker att du själv är lite fyndig.
    Mm, det händer alltsomoftast att jag tycker att jag eller någon annan säger eller skriver något fyndigt.

Jag tror att det är ett betydligt mer hälsosamt förhållningssätt än att man vässar sin känslighet för upplevda kränkningar tillsammans med likasinnade. Världen måste te sig så nyansfri om man har den hobbyn. Kränkthetens dikotomi, typ - gillar du mig så gillar jag dig, kränker du mig så kränker jag dig.

Nej, då tror jag att det är mycket bättre att försöka upptäcka nyanser hos sig själv och andraSolig
  • Mentat
    Padirac skrev 2020-01-06 22:23:55 följande:
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Annexion

"Vid en annexion hävdar en stat att ett visst territorium (landområde) i sin helhet ska betraktas som en legitim del av den staten. Detta förutsätter i regel att staten först genomfört en ockupation eller motsvarande, så att staten kan sägas kontrollera området mot andra makter eller mot dem som dittills kontrollerat området.

En annexion kan exempelvis ske av en annan stats provins eller landsända. Annexionen kan stadfästas genom att de båda staterna ? i efterhand ? sluter ett avtal om det hela. Om annexionen inte erkänns av tredje part, brukar man kalla hela processen för en ockupation.

Annexion kan även ske av territorium som ingen annan stat tidigare har haft några anspråk på. Bland annat annekterade europeiska stater under 1800-talet stora landområden i Afrika och Asien som inte kontrollerades av allmänt erkända stater."

Ja. Och? Vad ville du tillföra diskussionen med detta, jag förstår inte riktigt?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?