• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2020-02-13 14:57:05 följande:
    Osmakligt, en tidig föregångare till Bali med flera, kanske.

Det hände för 13 år sen och han var då 23 år, 36 idag.

Jag kanske inte blir fullt lika upprörd som du över att han inte fick livstidskarantän på grund av vad han sysslade med 2006.

Men det är klart - mitt förtroende för - eller brist på förtroende för - regeringen har också ett helt annat fokus än ditt. För mig utgår nog bristen på förtroende i vad jag uppfattar som diskrepans mellan ord och handling från regeringen.
    Hmm, för 14 år sen blir det. Dags att vakna ur tuppluren och inse att det är 2020Skrattande
  • felix le chat
    FDFMGA skrev 2020-02-13 14:57:05 följande:
    Osmakligt, en tidig föregångare till Bali med flera, kanske.

Det hände för 13 år sen och han var då 23 år, 36 idag.

Jag kanske inte blir fullt lika upprörd som du över att han inte fick livstidskarantän på grund av vad han sysslade med 2006.

Men det är klart - mitt förtroende för - eller brist på förtroende för - regeringen har också ett helt annat fokus än ditt. För mig utgår nog bristen på förtroende i vad jag uppfattar som diskrepans mellan ord och handling från regeringen.
    Vänsterlogik:

Jimmy Åkesson gick med i SD 1995, för 25 år sedan, då partiet var öppet Nazistiskt.

På vänsterkanten är man benådad efter 14 år, på högerkanten gäller livstid.

• KillBill
    felix le chat skrev 2020-02-13 16:01:27 följande:
    Vänsterlogik:

Jimmy Åkesson gick med i SD 1995, för 25 år sedan, då partiet var öppet Nazistiskt.

Det den där S tjänstemannen gjorde är väl mer jämförbart med att Jimmie Åkesson sjöng vit makttexter och skrålade om hur Olof Palme mördades . Han har bett o, ursäkt och idag skipper han stå till svar för detta.

https://youtu.be/msAEPTUlN88

Att Jimmie Åkesson gick med i ett parti med nazistiska fascistisk historik måste betraktas som mer allvarligt.  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Vänsterlogik:

Märklig jämförelse - jag trodde kritiken mot SD handlade om partiets politiska rötter.

Men jag har stundtals svårt att förstå mig på tankegångar som inte är förankrade i svensk demokrati och svenska värderingar.

Jan Guillou fick stora journalistpriset för att han skrev om Keith Cederholmfallet, en person som efetr Guillous skriverier frikändes från en tioårig dom för mord.

På den tiden var nyhögerns nätcensorer mest i blöjstadiet, så priset fick han för det han avslöjat inte för hans politiska åsoikters skull.

Tack för att du påminner mig om vad vi ändå undviker med den här regeringen, en orbanisering där du måste ha de rätta politiska åsikterna för att kunna göra dig hörd.
  • Padirac
    Vänsterlogik:

katt-logik

näthatare likställs med att vara medlem i och ta makten över ett öppet nazistiskt parti
  • Underbaraälskade

Hur skulle man kunna ha förtroende för en regering som har total förstört hela vår fina välfärd?????

Våra föräldrar är uteliggare.eller vågar inte gå ut längre.
    Våra barn blir rånade och våldtagna.
    Vi själva skattas till bristnings gräns för att finansiera det hela.

Nä dax att sluta betala skatt och sluta bidra till helvetet!!!

Fy fan Sverige som varit så bra är ju värre än dom flesta länder idag,"bra jobbat" våra folkvalda politiker......

• KillBill
    Underbaraälskade skrev 2020-02-14 06:42:57 följande:

Hur skulle man kunna ha förtroende för en regering som har total förstört hela vår fina välfärd?????

Våra föräldrar är uteliggare.eller vågar inte gå ut längre.

Våra barn blir rånade och våldtagna.

Vi själva skattas till bristnings gräns för att finansiera det hela.

Nä dax att sluta betala skatt och sluta bidra till helvetet!!!

Fy fan Sverige som varit så bra är ju värre än dom flesta länder idag,"bra jobbat" våra folkvalda politiker......

Vilken extrem situation du och din familj har hamnat i.

Hur hamnade ni där? Det låter emellertid kontraproduktivt att sluta betala skatt då minskat skatteuttag de senaste 30 åren bidragit till försämringar i om välfärden.
  • Underbaraälskade
    KillBill skrev 2020-02-14 06:59:02 följande:
    Vilken extrem situation du och din familj har hamnat i.

Hur hamnade ni där? Det låter emellertid kontraproduktivt att sluta betala skatt då minskat skatteuttag de senaste 30 åren bidragit till försämringar i om välfärden.
    Det är tyvärr bara verkligheten som ser ut såhär,vi ska tydligen ta hand om hela värdens problem och strunta i dom som byggt upp vårat land. Rättvist!? Knappast!!!
  • KillBill
    Underbaraälskade skrev 2020-02-14 07:04:05 följande:

Det är tyvärr bara verkligheten som ser ut såhär,vi ska tydligen ta hand om hela värdens problem och strunta i dom som byggt upp vårat land. Rättvist!? Knappast!!!

Hur blev dina föräldrar hemlösa?
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-02-14 08:01:21 följande:
    Hur blev dina föräldrar hemlösa?
    Pensionärer är en växande grupp bland hemlösa.
    https://www.svd.se/hemlosa-pensionarer-koar-for-mat-innan-nattens-kyla
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?