• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2020-02-23 22:15:11 följande:

Nej ingen har ifrågasatt att en hemlös 88-åring behöver hjälp. Men du ondgör dig över att 88-åringen fått hjälp eftersom hjälpen kom från fel håll.

Ja det är illa att SD bara kunde hjälpa mannen när man kunde exploatera mannens situation och använda honom i sin marknadsföring på Facebook .Om SD gjort sitt jobb från början (i socialnämnden) hade kanske den äldre mannen sluppit hamna på gatan.

Vad avser du om att antalet hemlösa ökar i Trelleborg där M och KD styr med hjälp av SD (som är kommunens största parti).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-02-24 18:10:40 följande:
    Vad avser du om att antalet hemlösa ökar i Trelleborg där M och KD styr med hjälp av SD (som är kommunens största parti).
    Vad anser du om att antalet hemlösa pensionärer ökar i Sverige?
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-02-24 21:08:50 följande:
    Vad anser du om att antalet hemlösa pensionärer ökar i Sverige?
    Jag tycker att det är förfärligt med hemlöshet.  Varför svarar du inte på frågan om vad du tycker om att antalet hemlösa ökar i Trelleborg där M och KD styr med hjälp av SD?
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-02-24 18:10:40 följande:
    Ja det är illa att SD bara kunde hjälpa mannen när man kunde exploatera mannens situation och använda honom i sin marknadsföring på Facebook .
    Vilket sorts parti fostrar sina medlemmar till att visa harm över en god gärning? Vilken sorts människa ser hellre att hemlösa pensionärer dör på gatan än att de får hjälp av en politisk motståndare?
  • Padirac
    nattuw skrev 2020-02-24 21:28:05 följande:
    Vilket sorts parti fostrar sina medlemmar till att visa harm över en god gärning? Vilken sorts människa ser hellre att hemlösa pensionärer dör på gatan än att de får hjälp av en politisk motståndare?
    Så SD ägnar sig åt goda gärningar då de misskött sina politiska åtaganden - det är just snyggt...Kräks
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-02-24 21:28:05 följande:
    Är det inte dags för dig att svara på frågan om vad du tycker om att hemlösheten stiger i Trelleborg som styrs av M och  KD med hjälp av SD?

Tycker du att det är rimligt att SD-politikerna i ställer för att göra sitt jobb i Trelleborgs socialnämnd pinpointar socialt utsatta som SD kan exploatera i reklamsyfte?

• storpappan

Stefan Löfvens släktträd är nog inget han är stolt över? Kanske därför han alltid kallar SD för rasister för att hans egen släkt inte hade rent mjöl i påsen?

• FDFMGA
    storpappan skrev 2020-02-28 15:52:04 följande:

Stefan Löfvens släktträd är nog inget han är stolt över? Kanske därför han alltid kallar SD för rasister för att hans egen släkt inte hade rent mjöl i påsen?

Men tänker du inte fel nu. Tror du verkligen att Löfven tillämpar samma klantänkande som du gör.

Jag är iofs ingen större beundrare av Löfven, men så långt som till att anklaga honom för klanmentalitet skulle jag inte gå.

Jag skulle gissa att Löfven liksom de flesta andra har respekt för sina förfäder.Solig
  • Bejje

Om Löfven så tror jag att han är en man i en position som han inte är intelligent nog att vara i.

Han är inte totalt korkad, men jämför du t.ex. Reinfeldt med Löfven så skulle jag satsa alla pengar jag har på att Reinfeldt skulle slå Löfven på alla möjliga IQ-test, eller matte eller andra viktiga ämnen.

Sen att Reinfeldt ändå lyckades göra den totalt korkade missen att släppa in hela världen och orsaka det kaos vi ser idag, ja det är nog inte för att han inte är smart utan för att han var blåögd, naiv.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?