• Mentat

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2020-09-25 18:26:23 följande:

Vadå fake news? Det är väl bara att kolla vilka som sprider bilden av att 100 åklagare ska sparkas eller vilka som sprider bilden av att polisen inte får mer resurser så förstår man vem som sprider fake news och inte är det S i alla fall. 

En snabb koll visar att artikeln har publicerats i Aftonbladet, Västerbottenskuriren, Göteborgsposten, TT, Folkbladet, SVT, Norra Skåne och Skånska Dagbladet.
    Det kan ju förklara varför den där riksdagsmannen trodde på det...
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2020-09-25 17:59:05 följande:

Arbetsuppgiften är tydlig.

Länka och skriv om allt utom sakfrågan: varför socialdemokraterna prioriterar kulturbidrag för åklagmyndigheten.

Vad gnäller du för?  Dina politiska kompisar i M och KD har också krävt mer pengar till kulturen ..

https://www.svt.se/kultur/m-och-kd-coronastodet-maste-fram-snabbare

#Its ok when we do it

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7561612

Oppositionen enad - kräver mer resurser till Åklagarmyndigheten

Regeringen, Centerpartiet och Liberalerna har fått hård kritik för att Åklagarmyndigheten inte får några extra pengar i nästa års budget. Nu står det klart att alla oppositionspartier i riksdagen, från höger till väster, vill ge myndigheten ett tillskott 2021.

- Det är obegripligt att regeringen inte skjuter till resurser som behövs. ska de grovt kriminella både dömas och sättas i fängelse, så måste åklagarna, men också hela rättsväsendet ha de resurser som de behöver, säger Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson Elisabeth Svantesson.

Vänsterpartiets ekonomisk-politiska talesperson Ulla Andersson är inne på samma linje.

- Vi tycker att Åklagarmyndigheten måste få mer pengar. Det måste finnas en långsiktighet i hur de kan bedriva sin verksamhet. Det kan inte styras av regeringens infall och lust.

• KillBill
    Mentat skrev 2020-09-25 18:36:55 följande:
    En snabb koll visar att artikeln har publicerats i Aftonbladet, Västerbottenskuriren, Göteborgsposten, TT, Folkbladet, SVT, Norra Skåne och Skånska Dagbladet.
    Det kan ju förklara varför den där riksdagsmannen trodde på det...
    Att skylla på på media håller inte.  Åtminstone jag förväntar jag mig att folkvalda politiker har koll på den verksamhet man är vald för att sköta genom beslutsunderlag, propositioner och liknande.
  • Mentat
    KillBill skrev 2020-09-25 18:51:24 följande:
    Att skylla på på media håller inte.  Åtminstone jag förväntar jag mig att folkvalda politiker har koll på den verksamhet man är vald för att sköta genom beslutsunderlag, propositioner och liknande.
    Tja, jag förväntar mig ju att journalister kollar upp nyheter innan man publicerar dem så vi blir väl bägge besvikna i det här fallet. Men det var intressant att du menar att man som folkvald inte skall tro på etablerade media - det var ju inte några obskyra extremistsiter direkt.
  • KillBill
    Mentat skrev 2020-09-25 18:58:10 följande:
    Tja, jag förväntar mig ju att journalister kollar upp nyheter innan man publicerar dem så vi blir väl bägge besvikna i det här fallet. Men det var intressant att du menar att man som folkvald inte skall tro på etablerade media - det var ju inte några obskyra extremistsiter direkt.
    Jag menar inte att man inte ska kunna lita på media men när det gäller det egna arbetet så är det bättre att gå till källan än att utgå från vad som skrivs i kvälltidningarna. Håller du inte med om det?
  • Mentat
    KillBill skrev 2020-09-25 11:19:22 följande:

En moderat riksdagsman påstod att ett 100 tal åklagare skulle få sparken. Det var inte sant. 
    ...
    Lögn eller inte, det var åtminstone att vilseleda och att moderata riksdagsmän beter sig på det här sättet säger en del om tillståndet och ledarskapet i det partiet.

KillBill skrev 2020-09-25 19:10:33 följande:
    Jag menar inte att man inte ska kunna lita på media men när det gäller det egna arbetet så är det bättre att gå till källan än att utgå från vad som skrivs i kvälltidningarna. Håller du inte med om det?
    Jodå, jag håller gärna med om att man i det egna arbetet bör sätta sig in i vad saken gäller. Forsell läste t.ex. höstbudgeten noggrannare än vad du verkade ha gjort.
    Är det din uppfattning att varje riksdagsman skall kolla alla mediauppgifter innan man deltar i den offentliga debatten? Det kommer att bli rätt tyst i så fall. Men visst, om du menar att man i allmänhet inte skall lita på SVT så...?

• Flash Gordon

Åklagarmyndigheten och alla som inte jobbar på S-kansliet: "Åklagarmyndigheten kommer att behöva krympa verksamheten och minska personalstyrkan med sammantaget över hela perioden motsvarande omkring ett hundratal åklagare."

Socialdemokternas Fake News: "Ingen kommer att bli sparkad så alla andra ljuger"

Det är fascinerande att socialdemokraterna ljuger så ogenerat öppet. Totalt utan heder. Bottenlöst usla individer.

Det är också fascinerande att deras taktik att sprida Fake News och argumentera mot halmgubbar fungerar i så mån att de slipper förklara varför de vägrar ge åklagarmyndigheten de resurser den behöver för att slippa minska peronalstyrkan.

• Flash Gordon
    K Markatta skrev 2020-09-25 18:51:12 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Oppositionen enad - kräver mer resurser till Åklagarmyndigheten

Regeringen, Centerpartiet och Liberalerna har fått hård kritik för att Åklagarmyndigheten inte får några extra pengar i nästa års budget. Nu står det klart att alla oppositionspartier i riksdagen, från höger till väster, vill ge myndigheten ett tillskott 2021.

- Det är obegripligt att regeringen inte skjuter till resurser som behövs. ska de grovt kriminella både dömas och sättas i fängelse, så måste åklagarna, men också hela rättsväsendet ha de resurser som de behöver, säger Moderaternas ekonomisk-politiska talesperson Elisabeth Svantesson.

Vänsterpartiets ekonomisk-politiska talesperson Ulla Andersson är inne på samma linje.

- Vi tycker att Åklagarmyndigheten måste få mer pengar. Det måste finnas en långsiktighet i hur de kan bedriva sin verksamhet. Det kan inte styras av regeringens infall och lust.
    Det är gott på sätt och vis att S ihop med SD en gång i tiden (2013) skapade en ny praxis genom att bryta ut delar ur en enskild budget.

Åklagarna förtjänar bättre och mer än vad S vill ge dem.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2020-09-26 05:49:58 följande:

Det är gott på sätt och vis att S ihop med SD en gång i tiden (2013) skapade en ny praxis genom att bryta ut delar ur en enskild budget.

Åklagarna förtjänar bättre och mer än vad S vill ge dem.

Din fetning av 'ihop med' visar en förslagenhet till att ljuga eller begripa ingenting som enbart överträffas av den evigt bannade multinickaren som på fullt allvar hävdat att två partier eller personer som oberoende av varandra och utan samtal eller förhandlingar röstar lika samarbetar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?