Har du förtroende för regeringen?
Hursomhelst tycks MP vara det enda parti som inte har några valbara representanter som rotat runt i den bruna myllan.
Alltid något, tycker jag som bestämt mig för att stödrösta på MP, trots att jag egentligen anser att MP är ett skitparti, men vi verkar vara många som försöker dra vårt lilla strå till stacken för att slippa en brunblå regering.
Mer än hälften av MP:s 5-6-procentiga stöd i opinionsundersökningarna lär ju komma från oss sossar som kommer att taktikrösta. Frågan är bara om M-väljare kan tillåta sig att taktikrösta på L, risken är ju då att Ulf inte ens kommer att nå upp till Åkessons knäveck.
Hmm. Det är visst drygt 40 tusen förtroendevalda i kommuner, regioner och riksdag. Kanske fler nu.. Så om det vore representativt med 1-1.5 % skulle det vara 400-600 personer av dessa som sympatiserar med extremhögern..
Ja, MP förhåller sig väl till såväl sann vetenskap om miljöhot som långt från den bruna myllan.
Det är väl möjligt att M och UK får lov att sätta sig i åkesönernas knä om de senaste opinionsundersökningar har någon sanning. SD har väl tidigare förväntat sig att dubblas från ett valresultat på 14% men landade på knappa 18.
Nesan för UK att verkligen uppfylla von Papens öde är kanske större än nesan att inte bli statsminister, den eviga förloraren som alltid gått i Reinfeldts skugga.