• oOOo  oOOo

Har du förtroende för regeringen?

anaxo skrev 2017-08-24 19:22:38 följande:
    Har du hittat någon statistik som är Svensk?

Ja det finns svensk statistik, tyvärr är den värdelös
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2017-08-23 21:30:51 följande:
    Det är ingen bedrift när det sker innan han i praktiken får visa den politik han vill bedriva. Jag har inte hört någon i efterhand hylla Reinfeldt för den politik han bedrev förrän nu. Få har förstört så mycket på så kort tid.
    Apropå inte hylla så var det idag en person på nyheterna som uttalade sig om arvet efter Reinfeldt. Reinfeldt lämnade efter sig det öppna hjärtats politik och DÖ vilket Batra fått ta konsekvenserna av och betala priset för.
  • Mentat
    nattuw skrev 2017-08-24 20:13:54 följande:
    Apropå inte hylla så var det idag en person på nyheterna som uttalade sig om arvet efter Reinfeldt. Reinfeldt lämnade efter sig det öppna hjärtats politik och DÖ vilket Batra fått ta konsekvenserna av och betala priset för.
    Reinfeldt hade avgått långt innan man ingick DÖ. Den kan han rimligen inte lastas för.
  • nihka
    nattuw skrev 2017-08-24 20:13:54 följande:
    Vad hade Reinfeldt med DÖ att göra?
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-08-24 22:09:12 följande:
    Vad hade Reinfeldt med DÖ att göra?
    Många högerdebattörer tycks ha ett spastiskt förhållningssätt til tiden.

Jag tror man får vara nöjd så länge det inte är Gustav Vasa som låg bakom decemberöverenskommelsen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-08-24 22:22:42 följande:

Jag tror man får vara nöjd så länge det inte är Gustav Vasa som låg bakom decemberöverenskommelsen.
    Inte många - bara de som inte vet vad de snackar om, men likväl gillar att snacka.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-08-24 22:34:36 följande:
    Inte många - bara de som inte vet vad de snackar om, men likväl gillar att snacka.
    Hm, syftade inte på dig.

Nej, självklart känner de flesta som står till höger i politiken till när Reinfeldt försvann och vilka som förhandlade fram decemberöverenskommelsen.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-08-24 22:22:42 följande:

• nattuw
    Mentat skrev 2017-08-24 20:39:02 följande:
    Reinfeldt hade avgått långt innan man ingick DÖ. Den kan han rimligen inte lastas för.
    Tydligen kunde han det. Från inslaget (TV4): "Reinfeldt var också partiledare när Alliansen ingick i den hårt kritiserade decemberöverenskommelsen.".

Enligt Wikipedia presenterades DÖ i december 2014 och Batra tog över som partiledare i januari 2015. Hur sedan det eventuella ansvaret för överenskommelsen skall fördelas lämnar jag till någon annan att reda ut.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-08-25 02:16:44 följande:
    Tydligen kunde han det. Från inslaget (TV4): "Reinfeldt var också partiledare när Alliansen ingick i den hårt kritiserade decemberöverenskommelsen.".

Enligt Wikipedia presenterades DÖ i december 2014 och Batra tog över som partiledare i januari 2015. Hur sedan det eventuella ansvaret för överenskommelsen skall fördelas lämnar jag till någon annan att reda ut.

Även om Anna Kinberg Batra formellt inte tog över som partiledare för moderaterna förrän januari 2015 så var det Anna som frontade DÖ när samarbetet presenterades. Jag vill minnas att Fredrik Reinfeldt drog sig tillbaka från moderaterna ganska snabbt efter valförlusten. 

Bild från presskonferensen där DÖ presenterades

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?