Har du förtroende för regeringen?
Jag inser att de flesta är goda människor som vill lyckas här i Sverige.
Det jag däremot säger är att även Löfven och regeringen vet att tar vi in 200 000 muslimer så är risken för ökad terrorism och våldtäkter betydligt mycket högre än om vi hade tagit in 200 000 infödda norskar.
Löfven vet att det kommer slinka med terrorister och ganska många också och risken att det blir terrordåd som dödar människor är mycket hög om man ser över flera år. På samma sätt kan man se i gammal BRÅ statistik att risken att utomvästliga invandrare utför våldtäkter jämfört med infödda svenskar är också brutalt mycket högre.
Med andra ord är det något som regeringen måste tänka på när de tar emot så här mycket folk och bedömt att de negativa effekterna som det medför, morden, terorordåden och våldtäkterna är värt det.
Jag har svårt att se Löfven gå fram till en 13årig flicka som nyligen blivit våldtagen av en migrant och säga till henne och hennes föräldrar att det var tråkigt, men det är ändå värt det i det stora hela då de flesta som kommer hit är goda människor.
Om man inte ser till det stora hela, alltså både de positiva och negativa effekterna av migreringen och gör en bedömning av dessa, så borde man inte få leda ett land.
Alternativet är att inte ta in någon alls. Ingen kan med 100 procents säkerhet säga att en enskild invandrare inte kommer att begå ett grovt brott - men då har man också gått ifrån ett synsätt där en person enbart är ansvarig för sina egna handlingar.
För min egen del har jag egentligen inte något att anmärka på Sveriges invandringspolitik, inte ens 2015. Däremot anser jag att det finns mycket att säga om integrationspolitiken.