• K Markatta
    KillBill skrev 2017-09-05 08:06:27 följande:
    Alla konspirationsteorier kring transportstyrelsen är tröttsamma. Varför inte invänta granskning i exempelvis KU?

Faktum är att i princip inget nytt har kommit fram sedan Säkerhetspolisen släppte förundersökningen i mitten av juli. Det som media har skrivit om sedan dess handlar mest om att koka soppa på en spik.
    Vad du gnäller på media. Jag tycker tvärtom att det är positivt att makthavarna granskas.
  • Flash Gordon
    Bejje skrev 2017-09-05 08:01:04 följande:
    Jag tycker att oppositionen borde skippa Hultqvist och lägga krutet på Löfven. För några veckor sedan hade jag inte tyckt så, men sedan dess har mer och mer framkommit som tyder på att Löfven måste ha vetat om detta långt innan och att han ljuger.

Det är alltså Löfven som bör ta sitt ansvar och avgå.
    Faktum är att Hultqvist inte gjort sitt genom att undanhålla detta från försvarsutskottet.

Men i praktiken är han bara en mindre spelare.

Allt går givetvis tillbaka till Löfven.

Men jag tror inte att Alliansens partier vågar gå på honom - av rädsla för att behöva regera själva.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-05 08:06:27 följande:

Alla konspirationsteorier kring transportstyrelsen är tröttsamma. Varför inte invänta granskning i exempelvis KU?

Faktum är att i princip inget nytt har kommit fram sedan Säkerhetspolisen släppte förundersökningen i mitten av juli. Det som media har skrivit om sedan dess handlar mest om att koka soppa på en spik.

Vill man har en bild av vad som framgår av Säkerhetspolisens förundersökning kan man med fördel läsa denna granskning: www.breakit.se/artikel/8326/jag-laste-sapos-g...

Det som är nytt nu är det som kommer bland annat fram vid Maria Ågrens förhör i personalnämnden.

De uppgifter om möten som kommer fram nu härstammar därifrån.

Det finns hur mycket som helst att gräva i här för de reportrar som vill  och orkar.,.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-05 09:37:13 följande:
    Det som är nytt nu är det som kommer bland annat fram vid Maria Ågrens förhör i personalnämnden.

De uppgifter om möten som kommer fram nu härstammar därifrån.

Det finns hur mycket som helst att gräva i här för de reportrar som vill  och orkar.,.

Det har inte kommit fram något nytt från Maria Ågrens möte med personalnämnden, allt finns med i SÄPOS FUP. Du kanske borde läsa förundersökningen? Det enda nya som kommit fram är att försvarsmakten agerade mycket tidigare än vad som tidigare har varit känt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-09-05 09:10:59 följande:
    Vad du gnäller på media. Jag tycker tvärtom att det är positivt att makthavarna granskas.
    Om det är nya fakta som kommer fram så är det bra men det är mindre intressant när man kör samma nyhet flera gånger. 
  • KillBill

Ännu en dag när allianspartierna är i kollisionskurs med varandra..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/J03eP/kritik-mot-m-forslag-kommer-inte-ha-effekt

• FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-05 11:55:27 följande:

Ännu en dag när allianspartierna är i kollisionskurs med varandra..

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/J03eP/k...

Det handlar om att Moderaternas tankestrateger värnar polisens säkerhet.

I stället för ett riskfyllt och otacksamt uppdrag att bekämpa gängkriminalitet ska resurserna satsas på att jaga tiggare utanför Ica.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-05 11:22:27 följande:

Det har inte kommit fram något nytt från Maria Ågrens möte med personalnämnden, allt finns med i SÄPOS FUP. Du kanske borde läsa förundersökningen? Det enda nya som kommit fram är att försvarsmakten agerade mycket tidigare än vad som tidigare har varit känt.

Tveksamt om Säpos Fup som släpptes i juli innehåller protokollen från Maria Ågrens möten i Statens Ansvarsnämnd som skedde i augusti.

http://www.expressen.se/nyheter/agren-regeringen-hade-full-insyn/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-05 13:40:50 följande:
    Tveksamt om Säpos Fup som släpptes i juli innehåller protokollen från Maria Ågrens möten i Statens Ansvarsnämnd som skedde i augusti.

http://www.expressen.se/nyheter/agren-regeringen-hade-full-insyn/
    Det jag menar är att Maria Ågren inte har lagt fram några uppgifter i personalansvarsnämnden som inte redan var kända för säkerhetspolisen. Vad tror du egentligen om landets säkerhetspolis?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?