-
Du ifrågasätter varför media rapporterar när de har nya möten att rapportera om.KillBill skrev 2017-09-05 14:18:23 följande:Det jag menar är att Maria Ågren inte har lagt fram några uppgifter i personalansvarsnämnden som inte redan var kända för säkerhetspolisen. Vad tror du egentligen om landets säkerhetspolis?
-
Det är ju "fel" makthavare som granskas...Kung Markatta skrev 2017-09-05 09:10:59 följande:Vad du gnäller på media. Jag tycker tvärtom att det är positivt att makthavarna granskas.
-
En ny sak som kommit fram nu i kväll och som Bill säkert tycker ska tystas ner är att även rikspolischef Dan "Hjälp oss, hjälp oss" Eliasson struntat i säkerhetsföreskrifterna och skickat runt hemliga och känsliga uppgifter från polisen utan att kryptera dem:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6770725 -
Jag har absolut inget emot medias granskning men förstår inte nyttan med att presentera samma nyhet flera gånger och slå upp den som att den vore ny.Kung Markatta skrev 2017-09-05 21:28:57 följande:
En ny sak som kommit fram nu i kväll och som Bill säkert tycker ska tystas ner är att även rikspolischef Dan "Hjälp oss, hjälp oss" Eliasson struntat i säkerhetsföreskrifterna och skickat runt hemliga och känsliga uppgifter från polisen utan att kryptera dem:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6770725
Den som har läst säkerhetspolisens förundersökning vet att det inte har tillkommit någon ny information av betydelse de senaste veckorna (allt står nämligen i FUP). -
Detta var i alla fall nyheter för mig. Kanske för att det inte innan idag har gått att läsa om i större medier.KillBill skrev 2017-09-05 21:43:20 följande:Jag har absolut inget emot medias granskning men förstår inte nyttan med att presentera samma nyhet flera gånger och slå upp den som att den vore ny.
Den som har läst säkerhetspolisens förundersökning vet att det inte har tillkommit någon ny information av betydelse de senaste veckorna (allt står nämligen i FUP). -
https://youtu.be/vPVbv-5NAQ8
-
Det är så media fungerar och i det här fallet så är det faktiskt befogat då det kan väcka en medvetenhet om de integritets/säkerhetsproblem som finns runt all IT-användning.KillBill skrev 2017-09-05 21:43:20 följande:Jag har absolut inget emot medias granskning men förstår inte nyttan med att presentera samma nyhet flera gånger och slå upp den som att den vore ny.
Många, inte bara myndigheter, har en alldeles för slapp syn på IT-säkerhet. Förhoppningsvis kommer den här skandalen att leda till en ökad medvetenhet gällande IT-säkerhet. Som vi sett de senaste dagarna, där även polisen har slarvat med IT-säkerheten, så finns det ett stort behov av att synliggöra frågan om IT-säkerhet.
Låt oss, för alla vårs säkerhet och integritets skull, hoppas att det tar lång tid innan denna skandal blir glömd. -
Guldfiskhögern har inte det bästa av minnen - efter varje vända i akvariet öppnar sig en nu värld för dem.KillBill skrev 2017-09-05 21:43:20 följande:Jag har absolut inget emot medias granskning men förstår inte nyttan med att presentera samma nyhet flera gånger och slå upp den som att den vore ny.
Precis så är det. Samma sak gäller denna högers (inkl vissa partiledares) ovana att haka på kvällstidningsjournalistiken och kräva beslutsfattares avgång utan att ha hela bilden om vad som har hänt klar för sig. En sak är säker och det är att det inte är särskilts statsmannamässigt.FDFMGA skrev 2017-09-06 20:21:04 följande:Guldfiskhögern har inte det bästa av minnen - efter varje vända i akvariet öppnar sig en nu värld för dem.Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
-
Jag har mer förtroende för A-lagarna som sitter utanför Systembolaget än vad jag har för regeringen, även när de verkar som mest berusade.
Ännu värre med Dan Eliasson, har hostat upp saker som jag har mer respekt för än honom.