• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-11-10 22:04:17 följande:
    Hm, jag tror att det är viktigt för förståelsen av vårt samhälle att lära sig skillnaden mellan skattepengar och andra eller egna pengar. Iofs något som många förstår när de börjar betala skatt.

Jag har sett synpunkten att S borde ta från partikassan för att ge bidrag till tiggare tidigare på FL, fast få på ett nationellt plan och inte som du menar på kommunal nivå. Då handlade det om skrikhögerröst som fått för sig att den fria rörligheten inom EU var en del av en  socialdemokratisk konspiration för att urholka folkstammen.

I så fall borde man ju tycka att S skulle tvingas att ta av partikassan för att få tiggarna att återvända hem till Rumänien eller Bulgarien i stället, men som du vet har ju sällan de radikala delarna av skrikhögern fått med sig hjärncellerna i radikaliseringen..

Föreslår att du vänder dig till ditt eget parti med en uppmaning om bidrag till tiggarnaSkrattande

Skattepengar betalar största delen av Lennartssons fallskärm

https://www.dn.se/nyheter/politik/skattepengar-betalar-storsta-delen-av-lennartssons-fallskarm/
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-11-10 23:53:38 följande:
    Nja, du behöver nog lära dig vems pengar det ärSkrattande
    Va? Men vad gör jag om pengarna byter ägare då? Måste jag lära om då? Verkar vara rätt jobbigt, men du har säkert en bra lösning.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-11 23:19:43 följande:

Skattepengar betalar största delen av Lennartssons fallskärm

www.dn.se/nyheter/politik/skattepengar-betala.../
    Ja, att riksdagspartierna får partibidrag är ingen nyhet.

Tycker du att det borde finnas direktiv för vad dessa bidrag får användas till?

Det gör inte jag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-11-12 08:28:56 följande:

Det gör inte jag.

Om man ska gå på Toms uppgifter så bör man vara starkt kritisk till att svenska skattepengar har gått till att finansiera SD politiker som ägnat sig åt brottslighet och vara starkt kritisk mot att svenska skattepengar har gått till SD politikers besök hos Assadregimen i Syrien.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-11-12 11:25:09 följande:

Om man ska gå på Toms uppgifter så bör man vara starkt kritisk till att svenska skattepengar har gått till att finansiera SD politiker som ägnat sig åt brottslighet och vara starkt kritisk mot att svenska skattepengar har gått till SD politikers besök hos Assadregimen i Syrien.

Givetvis skall man vara kritisk om skattepengar används till att finansiera brottslig verksamhet. Det oavsett om det handlar om den socialdemokratiska muthärvan i Göteborg eller något som en SD politiker är inblandad i.

Om pengarna går till politiska besök i andra länder är det däremot lite svårare att kategoriskt fördöma. Åtminstone om det finns något legalt eller semi legalt syfte bakom resan. Undantaget de rena nöjesresor det i vissa fall tycks handla om och naturligtvis resor som klart strider mot svenska intressen och/eller internationella lagar/överenskommelser.

I det specifika fallet med SD -politiker som besökte Syrien går det på grund av den polariserade debatten runt SD inte att bilda sig en uppfattning om resan kan anses klandervärd eller inte. Åtminstone inte om den enda källan är svensk media (etablerad eller alternativ) där både nyhetsrapporteringen och objektiviteten ofta lämnar en hel del för övrigt att önska.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-12 11:25:09 följande:

Men finansierade SD verkligen resan till Syrien.

Det låter märkligt i och med att de avråddes från att resa av SD, om jag fattat det hela rätt.

Vilket jag kanske inte har i det här fallet, det är så mycket tokerier kring SD att det är svårt att hålla sig uppdateradSkrattande
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-11-12 15:10:17 följande:

Men finansierade SD verkligen resan till Syrien.

Det låter märkligt i och med att de avråddes från att resa av SD, om jag fattat det hela rätt.

Vilket jag kanske inte har i det här fallet, det är så mycket tokerier kring SD att det är svårt att hålla sig uppdaterad

Det var UD och inte SD som avrådde från resan till assadregimen i Syrien. Jimmie Åkesson säger att han inte var informerad om att Martin Kinnunen och Markus Wiechel hade rest för att träffa Assad men när det blev känt har Jimmie sagt att han stödjer resan. Det var ingen semestertripp och man kan förmoda att resan är finansierad av SD och att de bägge SD männen varit avlönade av SD under resan.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-12 16:43:01 följande:
    Det var UD och inte SD som avrådde från resan till assadregimen i Syrien. Jimmie Åkesson säger att han inte var informerad om att Martin Kinnunen och Markus Wiechel hade rest för att träffa Assad men när det blev känt har Jimmie sagt att han stödjer resan. Det var ingen semestertripp och man kan förmoda att resan är finansierad av SD och att de bägge SD männen varit avlönade av SD under resan.
    Där ser man. Jag har säkert blandat ihop det men den sverigedemokratiska valövervakaren.

Där var det väl iallafrall Chang Frick som betalade för orgierna och Ryssland för mat och logi till den sverigedemokratiska valövervakaren och riksdagsledamoten.

Heder tilll honom som skrev om sverigedemokratens äventyr i Ryssland, trots att han väl själv är sverigedemokrat.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2017-11-12 08:28:56 följande:

Det gör inte jag.
    Jag tycker det är omoraliskt att en person som avskedas p.g.a. att den misskött sitt jobb får en fallskärm, oavsett var pengarna kommer ifrån och har partiet råd att själva finansiera en sådan fallskärm så finns utrymme till besparingar i det statliga partistödet.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?