• oOOo  oOOo

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-02-10 15:10:10 följande:
    Hade du svårt att hänga med smile2.gif
    Nejdå,  du tar pk till nya nivåer smile2.gif

KB kunde ju skriva "Med något enstaka undantag (för någon elev med finskt ursprung) så handlade det om svenska elever som var djävliga."

utan att skita på sig i en annan tråd smile2.gif och hen är ju inte oförvägen i konsten att vara pk.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-02-10 14:56:56 följande:
    Mina tankar gick inte till SD och NMR, de gick till 1a maj, Ådalen och arbetarrörelsen.  Det beror kanske på vilka referenser man har bakåt.
    Det beror på att du bestämt dig för att den inte får likna en SD film och därför aktivt letar olikheter.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-02-08 10:44:44 följande:

Jag noterar att varken du eller artikelförfattaren kan ge exempel på något som regeringen ska ha sagt och som skulle vara rasistiskt eller hotfullt. Jag är inte förvånad..

Så du kontaktade artikelförfattaren och frågade efter exempel?

Fick du inget svar och tolkade det som exempel saknades eller fick du ett svar som sade att artikelförfattaren inte hade några exempel?
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-02-10 15:21:06 följande:
    Det beror på att du bestämt dig för att den inte får likna en SD film och därför aktivt letar olikheter.
    Ok, samtal hos psykolog kostar kanske 900 pix per timme, vad tar en tankeläsare som du i timpris Kräks

Självklart kan du inte avgöra vad som rör sig i mitt huvud, vilka referenser jag har. Dels är du inte här där jag är, dels förstår du enbart saker utifrån din egen förställningsvärld.

OM du läst och förstått vad jag redovisade som mina tankar och reflektioner står det så här: 
    ....

Mina tankar gick inte till SD och NMR, de gick till 1a maj, Ådalen och arbetarrörelsen.  Det beror kanske på vilka referenser man har bakåt.

Jag tänkte också på att det var en röd flagga och _inte_ en svensk flagga, jag tänkte på att det finns krafter som vill göra SD till ett arbetarparti, för vanligt folk, att det tidigare pratats om att det är många inom LO-kollektivet som röstat på SD.

Jag tänkte vidare på att Alliansen vann valet 2006 på att ta politiskt ägandeskap över 'arbete' - reflekterade över att LO kanske försöker göra samma sak, dvs ta politiskt ägandeskap över 'vanlig folk'?

....

• Padirac
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:20:32 följande:
    Nejdå,  du tar pk till nya nivåer smile2.gif

KB kunde ju skriva "Med något enstaka undantag (för någon elev med finskt ursprung) så handlade det om svenska elever som var djävliga."

utan att skita på sig i en annan tråd smile2.gif och hen är ju inte oförvägen i konsten att vara pk.
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:05:09 följande:
    Haha, inte lätt att vara pk nuförtiden Skrattande
    Det där var ju inte alls svårt - vet inte hur du kan tro att det är svårt Flört

• oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 15:34:35 följande:
    Det där var ju inte alls svårt - vet inte hur du kan tro att det är svårt Flört

Jag tvivlar inte på att det faller sig lätt för dig Skrattande
  • Padirac
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:37:18 följande:
    Jag tvivlar inte på att det faller sig lätt för dig Skrattande
    Jo, alla dessa självutnämnda PK-pekare tror ofta att de rör sig utanför åsiktskorridoren och att de är snöflingor, så jag förstår att det kan vara lättare att etikettera det som faller utför den egna korridoren som PK. Tomte
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-02-10 15:32:31 följande:
    Ok, samtal hos psykolog kostar kanske 900 pix per timme, vad tar en tankeläsare som du i timpris
    ....

Jag tänkte också på att det var en röd flagga och _inte_ en svensk flagga, jag tänkte på att det finns krafter som vill göra SD till ett arbetarparti, för vanligt folk, att det tidigare pratats om att det är många inom LO-kollektivet som röstat på SD.

Jag tänkte vidare på att Alliansen vann valet 2006 på att ta politiskt ägandeskap över 'arbete' - reflekterade över att LO kanske försöker göra samma sak, dvs ta politiskt ägandeskap över 'vanlig folk'?

....
    Det handlar inte om tankeläsning utan om beteendevetenskap. Du kan försöka förlöjliga mig om du vill men det ändrar inte på fakta.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-02-10 15:56:23 följande:
    Det handlar inte om tankeläsning utan om beteendevetenskap. Du kan försöka förlöjliga mig om du vill men det ändrar inte på fakta.
    Fakta och tolkning av fakta kan vara svåra saker tydligen, blandar man in subjektiva fakta, alternativa fakta så blir det ännu svårare.

OM du läst och förstått vad jag redovisade som mina tankar och reflektioner står det så här: 
    ....

Jag tänkte vidare på att Alliansen vann valet 2006 på att ta politiskt ägandeskap över 'arbete' - reflekterade över att LO kanske försöker göra samma sak, dvs ta politiskt ägandeskap över 'vanlig folk'?

....
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 15:49:14 följande:
    Jo, alla dessa självutnämnda PK-pekare tror ofta att de rör sig utanför åsiktskorridoren och att de är snöflingor, så jag förstår att det kan vara lättare att etikettera det som faller utför den egna korridoren som PK. Tomte
    Du menar sådan som SD menar är snöflingor kanske, eller står du rent av för att du kategoriserar nu :D
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?