• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

oOOo oOOo skrev 2018-02-10 16:44:09 följande:
    Det tycker jag var långsökt.

Eller så var det en "PK-ifering" och den långsökta förklaringen är en efterhandskonstruktion Drömmer
    I din värld är det kanske den enkla förklaringen, du slipper dessutom ha missat en poäng Drömmer - det visar hur svårt det är att uttala sig om vad som rör sig inne i någons tankar.

Jag som sett enbart en valfilm från SD (det var något om brinnande bilar och hela sverige i upplopp tror jag - ganska ointressant trams, speciellt som jag bott i två av de områden som är med på listan över särskilt utsatta områden) beskylls t.ex för att aktivt söka efter skillnader mellan filmer jag inte sett och LO's film. Vad berättar det om skribentens kunskaper om beteendevetenskap - ingenting. Bara att skribenten inte har alla fakta att grunda sin analys om mina beslutstaganden på.

På samma sätt är det med den enkla förklaringen du ser - du har inte alla fakta om min tankevärld för att avgöra vad jag tänkte eller inte. Däremot har jag sagt att jag tror att du gjorde en förenklad förklaring pga att du rör dig i en annan åsiktskorridor.  Jag ser det lustiga i det du tolkade frpm mig, men det lustiga beror bara på att du inte såg fler lager än det som din åsiktskorridor manar dig att se.  
  • oOOo  oOOo
    Padirac skrev 2018-02-10 16:57:32 följande:
    I din värld är det kanske den enkla förklaringen, du slipper dessutom ha missat en poäng Drömmer 
    Inga problem, jag är säker på att jag missar poänger stup i kvarten.

I detta fallet var jag väl för välvillig och valde att tro att du hade förmåga att skriva om LOs reklamfilm utan att föra in ovidkommande SD gnäll.
    Men jag har väl varit borta från FL för långe för att komma ihåg det där fenomenet. Skrattande
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-02-10 13:44:25 följande:

Har du sett denna film SD, nej förlåt, Nya Moderaterna i Göteborg. 

https://youtu.be/ulYVdDOon9M

Snacka om att anamma SDs retorik där man vill koppla samhällsproblemen till invandring och glorifiera hur det var "på den gamla goda tiden"

Jag hoppas att socialdemokrater  orkar stå emot den främlingsfientliga retorik som sprider sig i politiken just nu.

Jag håller med dig Bill.

https://youtu.be/-JSxyAOEs-g
  • Padirac
    oOOo oOOo skrev 2018-02-10 17:01:22 följande:
    Inga problem, jag är säker på att jag missar poänger stup i kvarten.

I detta fallet var jag väl för välvillig och valde att tro att du hade förmåga att skriva om LOs reklamfilm utan att föra in ovidkommande SD gnäll.
    Men jag har väl varit borta från FL för långe för att komma ihåg det där fenomenet. Skrattande
    Nästan alla mina inlägg är gnäll på SD och skrikhögern ju
  • Padirac
    second test skrev 2018-02-10 17:13:01 följande:
    Du kanske skulle överväga att byta namn till gnälltanten?
    Jag är inte din mamma Solig  Jag är en grinig gubbeDöd

• Padirac
    Bobby Clarke skrev 2018-02-10 17:02:49 följande:
    Jag håller med dig Bill.

youtu.be/-JSxyAOEs-g
    https://www.youtube.com/watch?v=N1ZIU0UDQVE 

• Tom Araya
    Ansvariga borde åtalas!

It-skandalen har skadat Sveriges försvar

Uppdaterad 13:06Publicerad Igår

Allt sedan it-skandalen på Transportstyrelsen avslöjades i somras har svenska myndigheter svarat undvikande på om den orsakat skador. Men nu kan DN visa dokument från Försvarsmakten som slår fast att Sveriges försvar har skadats.
    ...

https://www.dn.se/nyheter/politik/it-skandalen-har-skadat-sveriges-forsvar/

• Abegayle70

Iransk drönare kränker Israeliskt luftrum och detta är den svenska utrikesministerns kommentar:

"Worrying developments between Syria and Israel. Urge all to respect int'l law, show restraint & avoid actions that further escalate the situation. Must urgently refocus efforts to end the conflict in Syria, where the UN-led political process remains the only viable path."

Inte ett ord om att Iran anänder Syrien som mänskliga sköldar för att angripa Israel.

Att stå uppför Ryssland, Syrien, Iran och PA är UD:s bidrag till fred i området...

Vad kommer hon att säga när Iran använder hezbollah i sitt proxykrig?

have a dream for breakfast and another one for life
  • Anton Chigurh
    Abegayle70 skrev 2018-02-11 01:38:24 följande:

Iransk drönare kränker Israeliskt luftrum och detta är den svenska utrikesministerns kommentar:

"Worrying developments between Syria and Israel. Urge all to respect int'l law, show restraint & avoid actions that further escalate the situation. Must urgently refocus efforts to end the conflict in Syria, where the UN-led political process remains the only viable path."

Inte ett ord om att Iran anänder Syrien som mänskliga sköldar för att angripa Israel.

Att stå uppför Ryssland, Syrien, Iran och PA är UD:s bidrag till fred i området...

Vad kommer hon att säga när Iran använder hezbollah i sitt proxykrig?

Du kan vara lugn, Abegayle....... Bill, FD mfl kommer till svenska regeringens försvar.

Det gör dom alltid. Dom svenska Socialdemokraterna KAN INTE GÖRA FEL.....

En svensk Socialdemokrat kan möjligen, obs MÖJLIGEN, råka säga något dom inte menar, dom typ citerar fel, men inte mer än så.

Inte när Bill, FD och liknande sk debattörer får bestämma.

Sorgligt. Men sant.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-02-11 11:00:37 följande:
    Du kan vara lugn, Abegayle....... Bill, FD mfl kommer till svenska regeringens försvar.

Det gör dom alltid. Dom svenska Socialdemokraterna KAN INTE GÖRA FEL.....

En svensk Socialdemokrat kan möjligen, obs MÖJLIGEN, råka säga något dom inte menar, dom typ citerar fel, men inte mer än så.

Inte när Bill, FD och liknande sk debattörer får bestämma.

Sorgligt. Men sant.

Istället för att publicera ett inlägg där du kritiserar andra på medlemmar på FL så undrar jag vad du tycker att Wallström borde ha sagt med anledning av att en drönare kränkte Israeliskt luftrum. 

Om du aldrig vågar säga vad du själv anser och bara kritiserar andra så blir diskussionen så platt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?