-
Anabola paranoider är inte att leka med!nihka skrev 2018-02-11 12:34:22 följande:Dina privata och medicinska bekymmer är helt ointressanta i ett politiskt forum.
-
Om du verkligen brinner så mycket för sakfrågor får man kanske fråga varför du nästan bara använder ordet "skrikhöger".FDFMGA skrev 2018-02-11 12:00:03 följande:Nja, små tjuvnyp tror jag inte moderatorerna har tid att bry sig om.
Jag uppfattar det mer som att de ingriper när beteendet går helt överstyr.
Även skrikhögerteorier om att FL är en del av Illuminati eller liknade och att skrikhögern därför behandlas orättvist tilåts ju så länge aktivisterna inte börjar kackla oavbrutet eller pekar ut hemliga moderatorer
Det är synd att egoforumet är så inaktivt numer, förr kunde många aktivister få gehör för sin narcissism där medan de politiska avdelningara i större utsträckning kunde fokusera på sakfrågor.
Ett nytt lekrum för skrikhögern på FL vore en nåd att stilla bedja om - en plats där omättliga egon kunde få möta likadrabbade till ömsesidig båtnad -
På vilket sätt vill man koppla ihop samhällsproblemen med invandringen?KillBill skrev 2018-02-10 13:44:25 följande:Har du sett denna film SD, nej förlåt, Nya Moderaterna i Göteborg.
Snacka om att anamma SDs retorik där man vill koppla samhällsproblemen till invandring och glorifiera hur det var "på den gamla goda tiden"
Jag hoppas att socialdemokrater orkar stå emot den främlingsfientliga retorik som sprider sig i politiken just nu.
Jihadister är ett problem och kriminella är ett problem. Jihadister kan vara både nya invandrare och människor som har bott här länge. Svenskt avskum dras till grupperingar där våld är legitimt. Bland de mest radikaliserade återfinns konvertiter utan tidigare koppling ens till islam.
Kriminella kan vara precis vem som helst.
Två områden sticker ut. Kommer man åt dem kommer man framåt: illegala vapen och narkotikan. -
Tja, jag diskuterar gärna sakfrågor. Nu senast i den här tråden var det nog om hur jag uppfattar en LO-film.nice guy skrev 2018-02-11 16:47:05 följande:Om du verkligen brinner så mycket för sakfrågor får man kanske fråga varför du nästan bara använder ordet "skrikhöger".
Men min uppfattning är att man ska ta en skrikhögeraktivist i örat då hen sysslar med personangrepp, alternativt fått överslag i folieparabolen och börjar pladdra om hemliga moderatorer eller att högeråsikter inte är tillåtna på FL.
Jag anser att daltande inte är rätt metod att göra folk av de här personerna. -
Filmen inleds med att man pratar om att förr så var Göteborg en stad med goa gubbar som gjorde rätt för sig för att senare måla Göteborg som en stad fylld av gängkriminalitet, skjutningar och jihadister. Vad jag kan se så syns bara vita människor i filmen.nihka skrev 2018-02-11 16:49:58 följande:
På vilket sätt vill man koppla ihop samhällsproblemen med invandringen?
Jihadister är ett problem och kriminella är ett problem. Jihadister kan vara både nya invandrare och människor som har bott här länge. Svenskt avskum dras till grupperingar där våld är legitimt. Bland de mest radikaliserade återfinns konvertiter utan tidigare koppling ens till islam.
Kriminella kan vara precis vem som helst.
Två områden sticker ut. Kommer man åt dem kommer man framåt: illegala vapen och narkotikan.
Jag tycker att det är tydligt att moderaterna på samma sätt som Sverigedemokraterna vill koppla alla samhällsproblem till invandringen och filmen skrämmer mig. -
Jag har sett filmen. Var får du det här med "goa gubbar"? Visst pratar man om att det var bättre förr, för det var det på sätt och vis. Göteborg var tidigare inte så splittrat med städer inom staden som idag och hade definitivt inte problem med jihadister och skottlossning.KillBill skrev 2018-02-11 18:10:36 följande:Filmen inleds med att man pratar om att förr så var Göteborg en stad med goa gubbar som gjorde rätt för sig för att senare måla Göteborg som en stad fylld av gängkriminalitet, skjutningar och jihadister. Vad jag kan se så syns bara vita människor i filmen.
Jag tycker att det är tydligt att moderaterna på samma sätt som Sverigedemokraterna vill koppla alla samhällsproblem till invandringen och filmen skrämmer mig.
Jag ser inte den kopplingen och det finns inte alls bara vita människor i filmen, man har faktiskt placerat ut en färgad man på torget
Jag kan hålla med dig att befolkningen i Göteborg inte är rättvist representerad i filmen. Iofs innebär det också att man inte heller ser några personer med typiskt mellanöstern utseende när man pratar om kriminalitet.
Filmen lämnar mycket öppet för tolkning. -
Tyvärr verkar du fått dille på folieparaboler. Sakfrågor lyser med sin frånvaro.FDFMGA skrev 2018-02-11 17:37:08 följande:Tja, jag diskuterar gärna sakfrågor. Nu senast i den här tråden var det nog om hur jag uppfattar en LO-film.
Men min uppfattning är att man ska ta en skrikhögeraktivist i örat då hen sysslar med personangrepp, alternativt fått överslag i folieparabolen och börjar pladdra om hemliga moderatorer eller att högeråsikter inte är tillåtna på FL.
Jag anser att daltande inte är rätt metod att göra folk av de här personerna. -
Jag läser på twitter att Elisabeth Svantesson fick det svetttigt i kvällen Agenda när hon fick stå till svars för Göteborgsmoderaternas film. Tyvärr missade jag inslaget. Såg du det?nihka skrev 2018-02-11 18:52:26 följande:
Jag har sett filmen. Var får du det här med "goa gubbar"? Visst pratar man om att det var bättre förr, för det var det på sätt och vis. Göteborg var tidigare inte så splittrat med städer inom staden som idag och hade definitivt inte problem med jihadister och skottlossning.
Jag ser inte den kopplingen och det finns inte alls bara vita människor i filmen, man har faktiskt placerat ut en färgad man på torget
Jag kan hålla med dig att befolkningen i Göteborg inte är rättvist representerad i filmen. Iofs innebär det också att man inte heller ser några personer med typiskt mellanöstern utseende när man pratar om kriminalitet.
Filmen lämnar mycket öppet för tolkning.
-
Finns tillgängligt på svtplayKillBill skrev 2018-02-11 22:24:31 följande:Jag läser på twitter att Elisabeth Svantesson fick det svetttigt i kvällen Agenda när hon fick stå till svars för Göteborgsmoderaternas film. Tyvärr missade jag inslaget. Såg du det?
https://www.svtplay.se/video/16909050/agenda/agenda-11-feb-21-15-1?start=auto -
Tack!FDFMGA skrev 2018-02-11 22:36:55 följande:
Finns tillgängligt på svtplay
https://www.svtplay.se/video/16909050/agenda/agenda-11-feb-21-15-1?start=auto