• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Gabbe75 skrev 2018-03-25 23:45:31 följande:

Vad gullig du är

Jag vet mycket väl att läkare och annan vårdpersonal får prioritera duktigt på akuten. Det har till och med förekommit en del dödsfall och även personer som avlidit i väntrummen. Kommer du in på akuten kan du få vänta i timmar på att få vård. När skottskadade anländer till akuten lär garanterat andra akuta ärenden som inte bedöms livshotande prioriteras ned. Det är så det fungerar.

Nej, att inte lita blint på kvällsblaskor och statstelevision är inte att se på världen med förenklad världsbild. Jag skulle vilja säga att det är precis tvärtom. Ser man objektivt på världen ska man inhämta nyheter och kunskap från flera olika källor och lyssna på de olika argumenten. Sedan ska man också idka källkritik. Dvs, man ska undersöka riktigheten i nyheten. Här utmärker sig tyvärr inte SVT, SR eller våra större tidningar i någon särskilt positiv bemärkelse. Tvärtom. Det är ofta vinklat, man väljer medvetet att utelämna fakta. Man förmedlar nyheter med klara värderingar. Man har redan bestämt sig innan och alla som inte tycker som de har, de har fel. Spelar ingen roll om en majoritet har andra värderingar. De har ändå fel. Många i Sverige är emot Donald Trump, men ytterst få kan förklara varför. Det har blivit hjärntvättade av media. De tänker inte själva.

Dessutom resonerar du helt fel vad gäller vetskap och medvetenhet. Nyheter som censurerades tidigare känner hela Sverige till idag. Etablerad media har förlorat sitt nyhetsmonopol. De är inte längre i kontroll över vad som publiceras och vad som kommer till allmänhetens kännedom. Den sk tredje statsmakten har förlorat mycket av sina makt. Det är uppenbart att de finner det väldigt frustrerande, men de får lov att acceptera läget. Idag lever vi i ett informationssamhälle. Deal with it!

Du verkar insatt i vad den tredje statsmakten känner - men jag tror att det egentligen är hittepå. Har du källor på att media tycker att de har tappat makt och att det är ett problem. Jag ser det som att du som pratar om att andra ser konspirationer är den som ser mest ko spirationer av alla.

Det är alt-right som är frustrerade för att deras värderingar inte får ett brett folkligt genomslag, och med det svartmåla de som har andra värderingar.
  • HelaGotland
    KillBill skrev 2018-03-25 22:56:04 följande:
    Kan du länka till källan eller på annat sätt påvisa vad som har hänt. Enligt källor på Twitter så stämmer inte din beskrivning. Enligt uppgifter på Twitter så har utpekandet avseende IS-kopplingen kommit till efter Strandhälls delning. Strandhäll kan inte gärna göras ansvarig för saker som inte fanns när hon delade klippet. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!

Han heter @taddson som startade det hela och han mfl i vänstersvansen började nämna namn bl a hon som drabbades.

Dessvärre hade han inte cohones att låta tweets stå kvar utan har raderat de där han namnger folk.
    https://mobile.twitter.com/taddson/status/977138049929924609

Print screen
    https://twitter.com/daccraft/status/977301627936890880?s=20
  • KillBill
    HelaGotland skrev 2018-03-26 00:11:21 följande:

Han heter @taddson som startade det hela och han mfl i vänstersvansen började nämna namn bl a hon som drabbades.

Dessvärre hade han inte cohones att låta tweets stå kvar utan har raderat de där han namnger folk.
    mobile.twitter.com/taddson/status/977138049929924609

Print screen
    twitter.com/daccraft/status/977301627936890880

Claudia var inte utpekad när ministern retweetade och vad jag förstår så erkänner Claudia det förhåller sig på det visset.

• Anton Chigurh
    Abegayle70 skrev 2018-03-26 09:40:06 följande:

Nyheter som piggar upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-har-tappat-halften-av-medlemmarna

"Miljöpartiets medlemsras fortsätter. Förra året tappade partiet närmare 3 000 medlemmar. Under mandatperioden har medlemskåren halverats."

Sannerligen goda nyheter. För FAN vad jag ska festa ifall miljömupparna ryker åt helvete till hösten. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det må bliva av...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Abegayle70
    Anton Chigurh skrev 2018-03-26 10:11:44 följande:
    Sannerligen goda nyheter. För FAN vad jag ska festa ifall miljömupparna ryker åt helvete till hösten. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det må bliva av...
    Det är nästan så att jag också blir sugen på att festa, jag som knappt gör det annars, men en skumpa får det bli om de åker ur.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • HelaGotland
    Anton Chigurh skrev 2018-03-26 10:11:44 följande:
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.

Jag med. Kan inte begripa att man någonsin röstat på dom, men man var väl ung och dum... De kommer rasa som fan och jag hoppas de stannar utanför regeringen lääääääänge. . I fyra långa år har de inte gjort annat än sabba landet. Hoppas också Annie Lööf får kicken så kan hon fortsätta slicka Soros ni vet var så mycket hon vill.
  • HelaGotland

KillBill jag vette fan vad du och din katana vill att jag ska säga. Det STÅR ju där. Taddson: "Felaktigt påstod jag att @doppler3ffect" gillar IS". "

JO det stod där och JO det stod där när Flamsika Strandad retweetade. Och JO Claudia fick en röd hatsvans efter sig som skrev vidrigheter.

• KillBill
    HelaGotland skrev 2018-03-26 16:35:11 följande:

KillBill jag vette fan vad du och din katana vill att jag ska säga. Det STÅR ju där. Taddson: "Felaktigt påstod jag att @doppler3ffect" gillar IS". "

JO det stod där och JO det stod där när Flamsika Strandad retweetade. Och JO Claudia fick en röd hatsvans efter sig som skrev vidrigheter.

Strandhäll har inte delat någon tweet där Claudia pekas ut för att gilla IS. Däremot har Tadsson efter det att Strandhäll retweetat angett namnet doppler3ffect. Strandhäll kan inte gärna göras ansvarig för saker som skrivs i tråden efter det att hon har delat.  

För övrigt var Tadssons avsikt att skriva att Claudia INTE gillar IS men Tadsson missade ordet INTE vilket gav tweeten en helt annan innebörd. Tadsson har bett om ursäkt för detta. De som följer Claudia vet att hon gjort sig känd för att stå på barrikaderna mot IS och förstår att det var ett misstag. 

• Padirac
    KillBill skrev 2018-03-26 18:59:17 följande:

Strandhäll har inte delat någon tweet där Claudia pekas ut för att gilla IS. Däremot har Tadsson efter det att Strandhäll retweetat angett namnet doppler3ffect. Strandhäll kan inte gärna göras ansvarig för saker som skrivs i tråden efter det att hon har delat.  

För övrigt var Tadssons avsikt att skriva att Claudia INTE gillar IS men Tadsson missade ordet INTE vilket gav tweeten en helt annan innebörd. Tadsson har bett om ursäkt för detta. De som följer Claudia vet att hon gjort sig känd för att stå på barrikaderna mot IS och förstår att det var ett misstag. 

Man kan lätt tro att de som driver strandhälls skuld är ute efter att missförstå, vantolka och sprida desinformation på samma sätt som det gjordes med SLs uttalande om landsbygden. Är det inte desinformation så begriper de väl inte vad de läser. Nyttiga idioter eller inte, sakliga fakta biter ibland. Ibland räcker inte det heller.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?