• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-03-26 23:55:19 följande:

Vilket party det kan bli den 9 september. Halva befolkningen planerar för skåla över att KD ramlar ur riksdagen och den andra hälften för att MP ska göra samma sak.  

Tja, jag vet inte jag - tycker det verkar lite pubertalt att skåla för att KD med Karlsson och Busch Thor trillar ur riksdagen, inte för att ja är någon vän av KD och visst kommer det att glädja mig, men jag skålar inte för andras misslyckanden.

Jag föredrar nog att fira att S gör ett så bra val att de rödgröna blir större än den forna alliansen - med eller utan MP och KD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-03-27 05:39:33 följande:

Tja, jag vet inte jag - tycker det verkar lite pubertalt att skåla för att KD med Karlsson och Busch Thor trillar ur riksdagen, inte för att ja är någon vän av KD och visst kommer det att glädja mig, men jag skålar inte för andras misslyckanden.

Jag föredrar nog att fira att S gör ett så bra val att de rödgröna blir större än den forna alliansen - med eller utan MP och KD.

Js visst är det pubertalt och vad förstår så har traditionen att dricka champagne när det går dåligt för politiska motståndare lyfts fram i svensk politik av en kristdemokrat. Risken är överhängande att KD kommer att få smaka på sin egen medicin.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2018-03-27 06:56:16 följande:

Js visst är det pubertalt och vad förstår så har traditionen att dricka champagne när det går dåligt för politiska motståndare lyfts fram i svensk politik av en kristdemokrat. Risken är överhängande att KD kommer att få smaka på sin egen medicin.

Pubertalt, att fira att miljömupparna - FÖRHOPPNINGSVIS - åkt åt helvete i valet !!!

Njaaaaaaa, Bill, nu tjurar ni allt. Du och bästisen. Låtom oss leka med tanken att SD får 3,88 % av rösterna i samma val. Alltså höstens val. Det skulle varken du eller kompisen fira det minsta lilla.

Näääääädå. Här är det minsann politisk korrekthet. Som gäller.

Fira att ett parti man ogillar åkt på röven ur riksdagen....!

Herregud, vilka.....pubertala reaktioner.

Att folk kan va så.....fruktansvärda. Så....hemska.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh

Kompisen, det är förstås påhopparjoppe det.

Ha det så bra, Bill.

Jag är förresten på jobbet. Men hann skriva lite på FAMILJELIV ändå.

På jobbet. Ifall du undrar.

Ibland har jag några minuter över på rasten. (Tyckte det var likaså bra att nämna detta eftersom du ju har synpunkter på hur folk kan vara på jobbet och....skriva inlägg. SAMTIDIGT).

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Abegayle70
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:06:45 följande:

Ha det så bra, Bill.

Jag är förresten på jobbet. Men hann skriva lite på FAMILJELIV ändå.

På jobbet. Ifall du undrar.

Ibland har jag några minuter över på rasten. (Tyckte det var likaså bra att nämna detta eftersom du ju har synpunkter på hur folk kan vara på jobbet och....skriva inlägg. SAMTIDIGT).

Haha, jag är förresten också på jobbet, men hinner med att både läsa och skriva.

Simultanförmåga, du vet sånt som vi tjejer har
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:01:32 följande:
    Pubertalt, att fira att miljömupparna - FÖRHOPPNINGSVIS - åkt åt helvete i valet !!!

Njaaaaaaa, Bill, nu tjurar ni allt. Du och bästisen. Låtom oss leka med tanken att SD får 3,88 % av rösterna i samma val. Alltså höstens val. Det skulle varken du eller kompisen fira det minsta lilla.

Näääääädå. Här är det minsann politisk korrekthet. Som gäller.

Fira att ett parti man ogillar åkt på röven ur riksdagen....!

Herregud, vilka.....pubertala reaktioner.

Att folk kan va så.....fruktansvärda. Så....hemska.
    Jag är nog en ond människa i vissas ögon, Anton 
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-27 06:56:16 följande:
    Ja, tydligen är det många av KD:s kärnväljare som inte känner sig hemma i partiet längre.

Inte kommer jag att fira att KD rimligen försvinner från riksdagen, men gör de det så faller de på eget grepp.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:01:32 följande:
    Det skulle varken du eller kompisen fira det minsta lilla.
    .
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:06:45 följande:

En smula förpubertalt är det väl också att uttrycka sig i termer av kompisar., 

Men samtidigt ganska kännetecknande för en del av de uttrycksformer som skrikhögern vurmar för

Må nu solen skina över alla, oavsett om de har behov att framtäda som illa behandlade eller inteSolig

Och hoppas skumpan om den kommer till pass har en alkoholstyrka som inte är högre än att sällskapet tål den, finns alkoholfria alternativ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-03-27 10:29:00 följande:
    Jag är nog en ond människa i vissas ögon, Anton  smile5.gif
    Jag tror att du har behov av att se det så.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2018-03-27 10:59:01 följande:
    Jag tror att du har behov av att se det så.
    Det är möjligt att du har behov av att tro det.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?