• Gabbe75

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2018-03-27 18:48:57 följande:
    Jo, jag har förstått att du och en del andra här på forumet anser att vi har en sopregering.

Det skulle vara en lögn om jag påstod att det påverkar min uppfattning om regeringenSkrattande

Däremot anser jag att det finns kritik mot regeringen och dess politik som är välgrundad, men den lyser i stort sett med sin frånvaro på FL.

Jag är inte säker på att MP hamnar under fyra procent vid valet, men föralldel - det kan ju till och med bli så att såväl MP som KD och L hamnar utanför riksdagen. Inget jag skulle fira med champagne, men ett litet småleende skulle jag nog unna mig.Glad
    Sanningen är väl att det inte är särskilt många som bryr sig om vad du anser vara välgrundad kritik eller inte. De flesta är nog inte särskilt intresserade av vad du anser.Skrattande
  • HelaGotland
    FDFMGA skrev 2018-03-27 18:48:57 följande:
    Jo, jag har förstått att du och en del andra här på forumet anser att vi har en sopregering. Det skulle vara en lögn om jag påstod att det påverkar min uppfattning om regeringen Däremot anser jag att det finns kritik mot regeringen och dess politik som är välgrundad, men den lyser i stort sett med sin frånvaro på FL. Jag är inte säker på att MP hamnar under fyra procent vid valet, men föralldel - det kan ju till och med bli så att såväl MP som KD och L hamnar utanför riksdagen. Inget jag skulle fira med champagne, men ett litet småleende skulle jag nog unna mig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet

Men snälla rara, Löfven är ju den sämsta minister Sverige någonsin skådat! Och du kan göra vad fan du vill om KD ryker, jag kunde inte bry mig mindre.

PS. Vad är din kritik mot S-regeringen? Att de inte låter tillräckligt många utlänningar komma in i landet?
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-03-27 19:02:29 följande:
    Sanningen är väl att det inte är särskilt många som bryr sig om vad du anser vara välgrundad kritik eller inte. De flesta är nog inte särskilt intresserade av vad du anser.Skrattande
    Så sant.

Du har ju redan slagit fast att vi har en sopregering.

En generell anmärkning, det är också synnerligen vanligt med känsloargument av jagsvag karaktär när skrikhögern går igång.

Hur många som bryr sig om vad jag anser har jag ingen aning om och bryr mig heller inte särskilt. Det är längesen jag befann mig på en skolgård och ansträngde mig för att vara populär, mina åsikter är för mig lika mycket värda oavsett om de delas av andra eller inte.

Det senare är något som de flesta kommer fram till som en del av processen att bli vuxen, men skrikhögern är ju oerhört pubertal till sin framtoning.Flört

Nåja, vi får se hur det går för MP, KD och L i valet. Alla tre partierna skulle nog tjäna på att byta ut partiledaren, i MP:s fall språkröret Fridolin.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2018-03-25 19:25:24 följande:
    Hur är det? Tycker inte Ulf Kristersson och moderaterna som Stefan Löfven och Socialdemokraterna i denna fråga?
    M och Alliansen säger idag att de lyssnat på kritiken och därför ändrat uppfattning:

https://www.svt.se/kultur/medier/alliansen-sager-nej-till-mediegrundlagsandringar

Därmed står Stefan Löfven ensam kvar (eller tillsammans med Fridolin och Sjöstedt) i att hastigt utan ordentlig diskussion vilja ändra grundlagen och inskränka yttrandefriheten.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-27 20:24:37 följande:
    M och Alliansen säger idag att de lyssnat på kritiken och därför ändrat uppfattning:

www.svt.se/kultur/medier/alliansen-sager-nej-till-mediegrundlagsandringar

Därmed står Stefan Löfven ensam kvar (eller tillsammans med Fridolin och Sjöstedt) i att hastigt utan ordentlig diskussion vilja ändra grundlagen och inskränka yttrandefriheten.

Det är svagt av alliansen att inte fullfölja förslagen som är baserade på den utredning som alliansen själv initierade. Nu gör alliansen och SD gör det fortsatt möjligt för privata intressen att profitera på personuppgifter något som påverkar enskildas informationssäkerhet.

Nu säger moderaterna att de vill fortsätta att utreda frågan och troligtvis så kommer moderaterna i slutändan fram till att regeringens förslag till lagändring är rimlig.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • BaronenOst
    K Markatta skrev 2018-03-27 20:24:37 följande:

www.svt.se/kultur/medier/alliansen-sager-nej-till-mediegrundlagsandringar

Härliga nyheter. Tyvärr kommer väl frågan att återkomma förr eller senare.
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-03-27 19:35:59 följande:
    Så sant.

Du har ju redan slagit fast att vi har en sopregering.

En generell anmärkning, det är också synnerligen vanligt med känsloargument av jagsvag karaktär när skrikhögern går igång.

Hur många som bryr sig om vad jag anser har jag ingen aning om och bryr mig heller inte särskilt. Det är längesen jag befann mig på en skolgård och ansträngde mig för att vara populär, mina åsikter är för mig lika mycket värda oavsett om de delas av andra eller inte.

Det senare är något som de flesta kommer fram till som en del av processen att bli vuxen, men skrikhögern är ju oerhört pubertal till sin framtoning.Flört

Nåja, vi får se hur det går för MP, KD och L i valet. Alla tre partierna skulle nog tjäna på att byta ut partiledaren, i MP:s fall språkröret Fridolin.
    Låter ju mer som en beskrivning av pöbelvänstern Skrattande
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-27 21:43:39 följande:
    Låter ju mer som en beskrivning av pöbelvänstern Skrattande
    Ja, längst ut på ytterkanterna är det slående lika resonemang och verklighetsuppfattningar. Skillnaden är mindre än du kanske tror.
  • HelaGotland
    FDFMGA skrev 2018-03-27 17:43:18 följande:
    Jo, jag har förstått att skrikhögern tror att sossarna har noll kontakt med verkligheten. Skrikhögern, verklighetens folk  

Aha, nu fattar jag. Du kallar MIG, tysta, timida lilla mig, för skrikhögern? You ain't heard diddly squat, son.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?