• Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2018-03-27 10:55:55 följande:

En smula förpubertalt är det väl också att uttrycka sig i termer av kompisar., 

Men samtidigt ganska kännetecknande för en del av de uttrycksformer som skrikhögern vurmar för

Må nu solen skina över alla, oavsett om de har behov att framtäda som illa behandlade eller inte

Och hoppas skumpan om den kommer till pass har en alkoholstyrka som inte är högre än att sällskapet tål den, finns alkoholfria alternativ!

Du förnekar dig inte. Den saken är då fan så klar......!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-03-27 11:10:38 följande:
    Det är möjligt att du har behov av att tro det.
    Det tror jag inte, snarare kan jag känna ett stänk av medlidande när jag ser till uttryck för ett självodlat martyrskap.

En av dina teser verkar ju vara att S i Sverige omfamnar politiska meningsfränder med terroristsympatier.

Jag är ju socialdemokrat - och om än inte särskilt insatt i socialdemokratins Israel-Palestinapolitik, men jag tar inte avstånd från den utan köper den gärna.

Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att du utifrån det lilla du vet om mina åsikter skulle betrakta mig som ond.Skrattande

Jag har heller inte behov av att benämna personer vars åsikter jag ser som närliggande som kompisar med varandra, men har noterat att fenomenet är rätt vanligt här på FL.

Men som man brukar säga - det finns folk till allt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 11:24:58 följande:
    Du förnekar dig inte. Den saken är då fan så klar......!
    Nix.

Jag är en del av en tradition där man inte svassar omkring.

Påfåglar gör sig bäst på Skansen.
  • HelaGotland
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:01:32 följande:
    Njaaaaaaa, Bill, nu tjurar ni allt. Du och bästisen. Låtom oss leka med tanken att SD får 3,88 % av rösterna i samma val. Alltså höstens val. Det skulle varken du eller kompisen fira det minsta lilla. Näääääädå. Här är det minsann politisk korrekthet. Som gäller. Fira att ett parti man ogillar åkt på röven ur riksdagen....! Herregud, vilka.....pubertala reaktioner. Att folk kan va så.....fruktansvärda. Så....hemska.

Var försiktig där, Anton, du vill ju inte göra någon Allan Ballan våt i brallan genom att nämna såna siffror för SD... 85% LÄGRE än vad opinionen säger. Det saliverades säkert i vissas munnar när de läste det där

Fast sen är det tillbaka till den kalla verkligheten.
  • HelaGotland
    FDFMGA skrev 2018-03-27 10:41:52 följande:
    Ja, tydligen är det många av KD:s kärnväljare som inte känner sig hemma i partiet längre. Inte kommer jag att fira att KD rimligen försvinner från riksdagen, men gör de det så faller de på eget grepp.

ALLA faller på eget grepp. Fi. V-änstern. MP. Sossarna.... Och KD. Vet du varför?

Noll kontakt med verkligheten.
  • Abegayle70
    HelaGotland skrev 2018-03-27 11:53:34 följande:

Var försiktig där, Anton, du vill ju inte göra någon Allan Ballan våt i brallan genom att nämna såna siffror för SD... 85% LÄGRE än vad opinionen säger. Det saliverades säkert i vissas munnar när de läste det där

Fast sen är det tillbaka till den kalla verkligheten.
    Jag tyckte siffran lät väldigt trvlig. Men ganska osannolik.
    Läste att ytterligare någon SD:are hoppat av till nazi-lightpartiet AFS. Kanske de kan locka ett par trte %-enheter av SD:arna. Om sedan 10% till inser att de orsakat en S-regering pga att de röstat SD istället för borgerligt så kanske SD är nere på riksdagsspärren.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70

Läste på SVT's sida att regeringen vill stoppa hatpredikanter från att resa in i Sverige,

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-vill-stoppa-hatpredikanter-fran-inresa-i-sverige

Det är bra men man kan ju kanske börja med att prata med Islamiska Förbundet, Ibn Rushd och SUM som i olika grader bjudit in dem sedan 2008. Dessa får dessutom omfattande statligt stöd.

Detta inlägg skrevs också under betald arbetstid. #simultanförmåga #girlpower

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-27 11:56:27 följande:

ALLA faller på eget grepp. Fi. V-änstern. MP. Sossarna.... Och KD. Vet du varför?

Noll kontakt med verkligheten.
    Jo, jag har förstått att skrikhögern tror att sossarna har noll kontakt med verkligheten.

Skrikhögern, verklighetens folk  
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-03-27 17:43:18 följande:
    Jo, jag har förstått att skrikhögern tror att sossarna har noll kontakt med verkligheten.

Skrikhögern, verklighetens folk  
    Sopregering vi har. Skönt att det är val snart. Har vi tur kommer MP åka ur riksdagen.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-03-27 18:33:18 följande:
    Sopregering vi har. Skönt att det är val snart. Har vi tur kommer MP åka ur riksdagen.
    Jo, jag har förstått att du och en del andra här på forumet anser att vi har en sopregering.

Det skulle vara en lögn om jag påstod att det påverkar min uppfattning om regeringenSkrattande

Däremot anser jag att det finns kritik mot regeringen och dess politik som är välgrundad, men den lyser i stort sett med sin frånvaro på FL.

Jag är inte säker på att MP hamnar under fyra procent vid valet, men föralldel - det kan ju till och med bli så att såväl MP som KD och L hamnar utanför riksdagen. Inget jag skulle fira med champagne, men ett litet småleende skulle jag nog unna mig.Glad
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?