• Mentat

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2018-03-29 12:13:03 följande:
    Källkritik. Källkritk. Källkritik. Eller du kanske kunde börja med att öht ange en källa och sedan kan vi se hur tillförlitlig den är. Grundregeln är dock att "jag tycker" eller "jag har hört" inte är en faktakälla.
    Nu blev jag nyfiken och kikade på vad SÄPO har publicerat. Jag hittar den här rapporten som tyvärr är från 2009, jag vet inte om det finns någon nyare. Att endera sidan skulle stå för några 98% kan vi i alla fall avfärda direkt: http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.635d23c2141933256ea1d1c/1381154798451/valdsam_polextr_2009.pdf , se tabeller sist i dokumentet.

Det valigaste brottet från vit makt-miljön verkar vara hets mot folkgrupp, det vanligaste från de autonoma ser ut att vara våldsamt upplopp. Att gå till källan är en vana jag har...
  • nihka
    fimpen99 skrev 2018-03-29 12:36:23 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/L0q5z4/l-och-m-kraver-dra-tillbaka-barngifte-broschyren

Ja,vad ska man säga? Sverige har verkligen blivit islamiserat med sossarna och mp..

Det står klart och tydligt i broschrer att barnäktenskap är förbjudet i Sverige och att det är myndigheternma i samråd med barnet som beslutar om vad som ska hända med barnet, inte mannen. Hur vill du att det ska stå eller du kanske tycker att man inte ska informera alls?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Mentat skrev 2018-03-29 12:47:21 följande:
    Nu blev jag nyfiken och kikade på vad SÄPO har publicerat. Jag hittar den här rapporten som tyvärr är från 2009, jag vet inte om det finns någon nyare. Att endera sidan skulle stå för några 98% kan vi i alla fall avfärda direkt: http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.635d23c2141933256ea1d1c/1381154798451/valdsam_polextr_2009.pdf , se tabeller sist i dokumentet.

Det valigaste brottet från vit makt-miljön verkar vara hets mot folkgrupp, det vanligaste från de autonoma ser ut att vara våldsamt upplopp. Att gå till källan är en vana jag har...
    Då kan vi konstatera att Gabbe75 med sitt påstående visar attt hen inte har tolkat den 10 år gamla rapporten rätt - om hen menar samma SÄPO som du menar och denna samma SÄPO inte har utkommit med färskare statistik.
  • fimpen99
    nihka skrev 2018-03-29 12:47:57 följande:

Det står klart och tydligt i broschrer att barnäktenskap är förbjudet i Sverige och att det är myndigheternma i samråd med barnet som beslutar om vad som ska hända med barnet, inte mannen. Hur vill du att det ska stå eller du kanske tycker att man inte ska informera alls?
    självklara saker i ett svenskt samhälle att barngifte är olagligt varför lägga skattepengar på sådan information,Sverige har drabbats av ett sjukt virus..
  • nihka
    fimpen99 skrev 2018-03-29 12:57:46 följande:
    självklara saker i ett svenskt samhälle att barngifte är olagligt varför lägga skattepengar på sådan information,Sverige har drabbats av ett sjukt virus..
    Tack för svar. Då vet jag att du anser att man inte behöver informera människor om vad det står i svensk lag.
  • fimpen99
    nihka skrev 2018-03-29 13:00:47 följande:
    Tack för svar. Då vet jag att du anser att man inte behöver informera människor om vad det står i svensk lag.
    Haha,barngifte betyder fängelse i Sverige förhoppningsvis eller?
  • nihka
    fimpen99 skrev 2018-03-29 13:03:36 följande:
    Haha,barngifte betyder fängelse i Sverige förhoppningsvis eller?
    Du känner ett behov av att fråga vad det står i lagen, men tycker inte att man ska informeras om vad som står i lagen...

Ja, om man gifter sig i Sverige. Den som kommer hit kastas däremot inte i fängelse för att den har gjort något som inte var olagligt där man kommer ifrån. Sedan handlar det om hur man följer myndigheters beslut baserad på svensk lagstiftning när man väl är här.
  • KillBill
    fimpen99 skrev 2018-03-29 12:57:46 följande:

I Finland är barngiftemål fortfarande lagligt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-03-29 13:19:09 följande:

I Finland är barngiftemål fortfarande lagligt.

Det tycker jag ör anmärkningsvärt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gabbe75

Äcklig peddoregering vi har som ger ut den här typen av material.

Som statsminister är det Stefan Löfven som är ytterst ansvarig.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?