• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-03-30 09:44:28 följande:

Det är självklart inte fel att ta fram en broschyr som talar om vad som gäller i Sverige och det är inte budskapet i sig som är fel och utformningen.

Det är värt att nämna att broschyren riktar sig till "makar" som är äldre än 15 år. Är man under 15 år så hålls par åtskilda i Sverige även om de uppger att de är gifta.

För några år sedan så kunde man gifta sig från 16 år i Sverige men idag så är den åldern 18 år. Däremot kan giftermål som är ingångna utomlands och där makarna var äldre än 16 år vid tiden för giftermålet under vissa förutsättningar godkännas. Denna möjlighet vill samtliga partier i riksdagen ta bort. Det som diskuteras är hur man ska se på giftermål som har skett i t.ex. EU landet Finland där man med tillstånd ska gifta sig från 16 år. Kan EU landet Sverige göra ett giftermål som är lagligt i EU landet Finland olagligt i Sverige?

Sorry, ser att det blev helt fel i första stycket. så här skulle det stå:

Det är självklart inte fel att ta fram en broschyr som talar om vad som gäller i Sverige och det är inte budskapet i sig som är fel DET ÄR utformningen på broschyren. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Harry H
    KillBill skrev 2018-03-30 09:47:58 följande:
    Jag svarar på dina skämtteckningar med denna bild som emellertid var på riktigt
    Se den i ljuset av hur de rödgröna vill acceptera äktenskap där den ena parten var ett barn när äktenskapet ingicks.

Se det i ljuset av de som vill ta emot mördare och terrorister med öppna armar och ge dem förtur i bostadskön.

• KillBill
    Harry H skrev 2018-03-30 10:04:19 följande:
    Se den i ljuset av hur de rödgröna vill acceptera äktenskap där den ena parten var ett barn när äktenskapet ingicks.

Se det i ljuset av de som vill ta emot mördare och terrorister med öppna armar och ge dem förtur i bostadskön.

Men det där stämmer inte. Vad förväntar du dig för svar på dina påhitt? 

• Padirac
    Harry H skrev 2018-03-30 10:04:19 följande:

Så det är så man sprider fake news Harry
  • Harry H
    KillBill skrev 2018-03-30 09:44:28 följande:

Det är värt att nämna att broschyren riktar sig till "makar" som är äldre än 15 år. Är man under 15 år så hålls par åtskilda i Sverige även om de uppger att de är gifta.

Varför är det så viktigt att barnäktenskap ska räknas?
  • KillBill
    Harry H skrev 2018-03-30 10:12:06 följande:
    Varför är det så viktigt att barnäktenskap ska räknas?
    Vad menar du?
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-27 19:24:53 följande:

Men snälla rara, Löfven är ju den sämsta minister Sverige någonsin skådat! Och du kan göra vad fan du vill om KD ryker, jag kunde inte bry mig mindre.

PS. Vad är din kritik mot S-regeringen? Att de inte låter tillräckligt många utlänningar komma in i landet? smile2.gif
    Det finns mycket inom socialdemokratin jag är kritisk till, men inte invandringspolitiken i sig.

Ska jag peka ut ett speciellt område så kan jag ta bostadspolitiken, eller snarare bristen på bostadspolitik. Enligt mitt sätt att se så kan S inte ursäktas med att borgerligheten sålt ut stora delar av allmännytan, eller att bristen på genomtänkt bostadspolitik är ett arv från alliansen.

Faktum är att det senaste skuldkvotsrelaterade amorteringskravet på nya bolån var så feltajmat och korkat att det för ett ögonblick fick mig att tvivla på antingen mitt eget förstånd eller mer troligt regeringens.

Vad vi behöver är möjligheter till ökad rörlighet på bostadsmarknaden, inte motsatsen.

https://www.svd.se/luftslott-i-byggplaner--svaga-hushall-utan-bostader
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

För övrigt verkar skrikhögerns förvirrade påståenden eller direkta lögner endast marginellt påverka Sveriges goda rykte internationellt, även om sverigehatarna påverkat vissa grupper som vill få sin inskränkthet och okunnighet bekräftad av andra mer eller mindre fnoskiga högerpopulister.

Det verkar alltså omöjligt att spola ut barnet med badvattnet, det vill söga den prägel som socialdemokratin satt på Sverige lever vidare, nationellt och internationelltSolig

Glad påsk, sverigevänner!

https://www.dn.se/ekonomi/sverige-uppfattas-som-stark-enhorning-i-andra-lander/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-03-29 22:34:05 följande:
    Gabbe75 skrev 2018-03-29 18:58:10 följande:
    Låter onekligen på dig som att det "högerextrema" hotet är oskyldigare. Jag är klart benägen att hålla med.

De flesta på den nationella sidan åker oftast dit på gummiparagrafen "hets mot folkgrupp". De vänsterextremas utstuderade våld och hot mot oliktänkande påminner inte så lite om hur olika terrororganisationer arbetar. Inte undra på att SÄPO:s uppmärksamhet är riktad som den är.
    Jag tycker det är obehagligt att du förminskar och försvarar nazism och den ena sidans våld..Kräks
    Förespråkar inte våld, men de flesta inkl SÄPO vet ju att hotet kommer från vänsterextrema grupper och inte högerextrema.

• Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-30 19:19:31 följande:
    Förespråkar inte våld, men de flesta inkl SÄPO vet ju att hotet kommer från vänsterextrema grupper och inte högerextrema.

Så du har alltså inte läst materialet jag serverade dig?

Förminska inte våldet från högerextrema, det är fel väg att gå att se ensidigt på våldsutövarna. 

Vad har du för skäl att inte erkänna att högerextrema, vitmakt och nazister utövar våld mot oskyldiga personer?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?