• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

Stefan Löfven anser att vissa personer ska kunna få uppehållstillstånd i Sverige om de räcker upp handen för myndigheterna och säger att de vill studera på gymnasienivå. Om samma personer istället skaffar ett jobb tycker Stefan Löfven att de ska utvisas med hänvisning till att det redan finns arbetslösa i Sverige.

Låter det verkligen vettigt, Bill?

• KillBill
    K Markatta skrev 2018-04-11 00:35:27 följande:

Stefan Löfven anser att vissa personer ska kunna få uppehållstillstånd i Sverige om de räcker upp handen för myndigheterna och säger att de vill studera på gymnasienivå. Om samma personer istället skaffar ett jobb tycker Stefan Löfven att de ska utvisas med hänvisning till att det redan finns arbetslösa i Sverige.

Låter det verkligen vettigt, Bill?

År det inte så att skälet till att vissa ensamkommande (enligt ett förslag som de rödgröna och centerpartiet ställer sig bakom) föreslås få möjlighet till tidsbegränsade uppehållstillstånd medan de studerar är att de har fått vänta flera år på att migrationsverket skulle fatta beslut i deras ärenden? Det är inte otänkbart att dessa personer, redan från början, hade fått tillfälliga uppehållstillstånd om migrationsverket hade hanterat deras ansökningar snabbare.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-09 20:53:56 följande:

portationen fullföljdes.

Men bra försök, Nihka...

Ja, precis som jag sa och du bekräftar så lämnade Finland ut judar till nazityskland, vilket också är precis som det stod i artikeln jag länkade till som heter "Obekväma sanningar om Finlands historia".

Att de såg ut att ångra sig efteråt förändrar ju inte det faktum att det hände.

Men bra försök hörru!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-09 20:58:47 följande:

Ännu en orsak att flytta ut nazidemonstrationerna dit ingen blir störd.

Man kan ju också tycka att du kan ta din lsraelpropaganda och legaliserat folkmord och flytta ut till ett industriområde, men det är väl viktigt att de demokratiska rättigheterna och yttrandefriheten gäller dig samtidigt som du vill inskränka den för andra. Det brukar vara så. Den som skriker högst vill gärna förbjuda andra från att höras.
  • Gabbe75
    K Markatta skrev 2018-04-10 22:06:35 följande:

Statsminister Stefan Löfven (S) varnar idag i ett facebookinlägg för att invandrare kommer hit och stjäl jobben:

www.facebook.com/stefanlofven/posts/2157658154275067

Tolkas av många däribland VP-ledaren som en flirt med SD. Är ju hur som helst ett erkännande från Löfvén att invandrare konkurrerar ut andra grupper på arbetsmarknaden rörande de okvalificerade jobben. De är villiga att arbeta till en lägre lön och med olika former av statliga subventioner. Ett exempel är de sk etableringsjobben. Något SD hävdat i åratal.
  • Abegayle70
    nihka skrev 2018-04-11 09:42:05 följande:
    Man kan ju också tycka att du kan ta din lsraelpropaganda och legaliserat folkmord och flytta ut till ett industriområde, men det är väl viktigt att de demokratiska rättigheterna och yttrandefriheten gäller dig samtidigt som du vill inskränka den för andra. Det brukar vara så. Den som skriker högst vill gärna förbjuda andra från att höras.
    Ditt plötsligt uppkomna behov av israelbashing lämpar sig bättre i någon tråd där det inte är helt OT. Jag garanterar att det kommer att bemötas om det utstöts under lämpligt trådämne. Min boendesituation behöver du inte heller bekymra dig om.

Ha nu en riktigt skön eftemiddag/kväll.
    Det tänker iallafall jag och min fru ha på Jaffa Beach.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-04-11 12:52:04 följande:
    Tolkas av många däribland VP-ledaren som en flirt med SD. Är ju hur som helst ett erkännande från Löfvén att invandrare konkurrerar ut andra grupper på arbetsmarknaden rörande de okvalificerade jobben. De är villiga att arbeta till en lägre lön och med olika former av statliga subventioner. Ett exempel är de sk etableringsjobben. Något SD hävdat i åratal.

Alla som läser vad Löfven skriver förstår vad han menar. 

"I Ekot:s lördagsintervju talade jag om att det är hög tid att ta ytterligare ett steg för att skapa ordning och reda på svensk arbetsmarknad. Det är orimligt att det kommer tusentals personer till Sverige varje år för att göra jobb som arbetslösa i Sverige kan utföra. Riksrevisionens bedömning är att 40% av arbetskraftsinvandringen går till den typ av jobb som skulle kunna utföras av människor som redan finns i landet. Det är en situation som försvårar för de människor som kommit till Sverige de senaste åren att komma i jobb och bidrar därför också kraftigt till att försvåra integrationen"

Ifrågasätter inte du varför Sverige har arbetskraftinvandring från länder utanför EU för jobb utan krav på utbildning såsom, jobb med takskottning, jobb med lokalvård, jobb på biltvätt jobb på flyttfirma osv?

Tycker du att det är  rimligt att vi har flyktingar som har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden samtidigt som Sverige tillåter arbetskraftinvandring från länder utanför EU för arbeten som flyktingarna hade kunnat utföra?

Tycker inte du att det är bättre att landets flyktinginvandrare snabbt kommer i arbete?

• Gabbe75
    KillBill skrev 2018-04-11 14:56:29 följande:

Alla som läser vad Löfven skriver förstår vad han menar. 

"I Ekot:s lördagsintervju talade jag om att det är hög tid att ta ytterligare ett steg för att skapa ordning och reda på svensk arbetsmarknad. Det är orimligt att det kommer tusentals personer till Sverige varje år för att göra jobb som arbetslösa i Sverige kan utföra. Riksrevisionens bedömning är att 40% av arbetskraftsinvandringen går till den typ av jobb som skulle kunna utföras av människor som redan finns i landet. Det är en situation som försvårar för de människor som kommit till Sverige de senaste åren att komma i jobb och bidrar därför också kraftigt till att försvåra integrationen"

Ifrågasätter inte du varför Sverige har arbetskraftinvandring från länder utanför EU för jobb utan krav på utbildning såsom, jobb med takskottning, jobb med lokalvård, jobb på biltvätt jobb på flyttfirma osv?

Tycker du att det är  rimligt att vi har flyktingar som har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden samtidigt som Sverige tillåter arbetskraftinvandring från länder utanför EU för arbeten som flyktingarna hade kunnat utföra?

Tycker inte du att det är bättre att landets flyktinginvandrare snabbt kommer i arbete?

Vad gäller arbetskraftsinvandring tycker jag enbart det ska förekomma inom områden där det råder brist på arbetskraft. Det gäller oavsett om arbetskraftsinvandrarna kommer inom eller utanför Europa.

Vad gäller flyktinginvandringen tycker jag Sverige har tagit sin beskärda del för länge sedan och att den omedelbart borde upphöra. Därtill borde Sverige verka för återflyttning av de flyktingar som redan kommit hit. Dagens situation är fullständigt ohållbar.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-04-11 16:36:36 följande:
    Vad gäller arbetskraftsinvandring tycker jag enbart det ska förekomma inom områden där det råder brist på arbetskraft. Det gäller oavsett om arbetskraftsinvandrarna kommer inom eller utanför Europa.

Vad gäller flyktinginvandringen tycker jag Sverige har tagit sin beskärda del för länge sedan och att den omedelbart borde upphöra. Därtill borde Sverige verka för återflyttning av de flyktingar som redan kommit hit. Dagens situation är fullständigt ohållbar.

Du tycker nästan som Stefan Löfven och vänsterpartiet när det gäller arbetskraftsinvandringen. S och V vill göra det svårare att få arbetstillstånd i Sverige i yrken där det inte råder arbetsbrist eller där det finns människor på svensk arbetsmarknad som kan utföra sysslorna. 

Tyvärr vill alliansen med moderaterna i spetsen att den svenska ska vara oreglerad och fri även när det gäller enklare och okvalificerade jobb. 

• nihka
    Abegayle70 skrev 2018-04-11 14:54:02 följande:

Ditt plötsligt uppkomna behov av israelbashing lämpar sig bättre i någon tråd där det inte är helt OT. Jag garanterar att det kommer att bemötas om det utstöts under lämpligt trådämne. Min boendesituation behöver du inte heller bekymra dig om.

Ha nu en riktigt skön eftemiddag/kväll.

Det tänker iallafall jag och min fru ha på Jaffa Beach.

Det finns inget "plötsligt behov" av något utan jag har noterat en längre tid din extrema ensidighet i frågan. Jag hade svarat någon från andra sidan med samma svart-vita hållning som du har på exakt samma sätt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?