• nihka

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2018-07-16 02:51:05 följande:
    Nej, det är inte alls självklart. Det finns massor av människor som är bosatta i Sverige och som utvisas eller är bosatta i Sverige utan uppehållstillstånd och när de reser till sitt hemland för att ansöka om det får de avslag. Allt enligt gällande lagar och regler.
    När jag skrev "bor i Sverige" menade jag naturligtvis lagligt/med uppehållstillstånd. Eller tycker du att det är rimligt att om du åker utomlands att du sedan inte släpps in för att någon misstänker att du kanske har begått ett brott under din utomlandvistelse?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-07-14 00:03:07 följande:
    Jag syftade snarare på om du verkligen anmäler hens inlägg som hen påstod.

Jag tycker att de är representativa för ett slags ordfyrverkeri som är vanligt i vissa kretsar och för mig tangerar de nöjesläsning.

Vem vill inte få sina fördomar bekräftadeSkrattande
    Anton Chigurh skrev 2018-07-13 21:22:04 följande:
    Jaja, nu går det bra att anmäla mitt inlägg, nikha. Du tycks vara besatt av att anmäla mina inlägg...undrar varför...!
    Den som håller sig till forumreglerna behöver inte riskera att få sina inlägg bortplockade. Somliga blir helt elimeínerade i trådarna och har sig själva att skylla.

Jag tycker inte road av att läsa inlägg av personer som är besatta av att kommentera mig. Ämnet för den här tråden är regeringen och jag sitter inte i regeringen.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-07-16 11:22:22 följande:
    Den som håller sig till forumreglerna behöver inte riskera att få sina inlägg bortplockade. Somliga blir helt elimeínerade i trådarna och har sig själva att skylla.

Jag tycker inte road av att läsa inlägg av personer som är besatta av att kommentera mig. Ämnet för den här tråden är regeringen och jag sitter inte i regeringen.
    Olika synsätt, skulle jag tro - att du vill diskutera sakfrågot medan jag mer är intresserad av den subkultur som inte nödvändigtvis enbart består av SD men som SD fungerat som en katalysator för och som SD är en mycket väsentlig del av.

Där är personliga kletigheter en väsentlig del - liksom inställningen att om man får svar på tal är man utsatt för en personlig skymf.

Det finns väl så gott som ingen som förnekar att hederskultur är ett gigantiskt problem och helt oacceptabelt, och få om ens någon som anser att det är annat än att det är upp till en enskild vuxen invandrare att anpassa sig för att kunna fungera i Sverige, inte det omvända.

Problemet med SD är ju att man tar det negativa och kletar ut det, i stort som i smått, mot enskilda eller för hela grupper, tillsammans med med nedärvda essenser och annan rasistisk dynga.

Dessutom är partiet så fast i navelskådande att man aldrig kommer att kunna förstå vad svenskhet kan vara. Bildligt talat är SD en psykiatripatient som år efter år fläker ut sig i ett evigt ältande där "vem är jag?" bytts ut mot "Vad är svenskhet"

Det är inte nyttigt att älta och grubbla alltför mycket, friska personer vet vem man är, fast man aldrig kan förklara det, ens för sig själv. Det är detsamma med svenskheten, den låter sig inte förklaras: Det är en känsla, en stämning, ett vemod, en nyfikenhet, ett lite blygt inkluderande förhållningssätt till andra, en stark personlig integritet och så en massa naturromantik och en smula självgodhet. Det är något man inte kan fånga om man försöker, men som man känner igen om man inte försöker.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    Varningen till Sverige ? när Baltikum rustar för krig

HELSINGFORS/RIGA/VISBY. Försvaret har på bara några år gått från att avfärdas som ett ?särintresse? till att bli en av de hetaste frågorna i det svenska valet.

Förklaringen till det tar oss med på en resa runt Östersjön, till Baltikum som hastigt rustar för krig med Natos hjälp och till Finland där Putins internetkrigare har ställts inför rätta.

Hotet av ett hybridkrig runt Östersjön ? ett lågintensivt anfall från den lede fi i öst ? har fått de mest pessimistiska att tala om den sista lyckliga sommaren även i Sverige.
    ...

Publicerad 16 jul 2018 kl 09.07

https://www.expressen.se/nyheter/qs/varningen-till-sverige--nar-baltikum-rustar-for-krig-/
  • Skrikhögeraktivist
    FDFMGA skrev 2018-07-14 12:39:08 följande:
    Nåväl. Ännu en vacker sommardag som man kan avnjuta och fjärden ligger blank och klar, vattnet likt en spegel.

Ha nu en synnerligen behaglig lördag och se till att inte andas in för djupt om din näsa skulle komma för nära vattenspegelnSolig
    Sänder en tanke till de vänner som efter 1 års hårt arbete tvingas fira semester i en no-go-zon. "We never go out", var en koomentar jag hörde från en av dem. En annan väljer att jobba hemifrån hela semestern. Vill  helt enkelt inte ha semester under dessa omständigheter. Det kan handla om högutbildade peroner som Sverige investerat mycket utbildningspengar på. Vore kanske en tanke att satsa på att få in dessa i svenskt näringsliv. IStället blir de utvisade. Sveriges invandringspolitik och integrationspolitik lämnar en del att önska.
  • Skrikhögeraktivist
    FDFMGA skrev 2018-07-16 17:46:11 följande:
    Olika synsätt, skulle jag tro - att du vill diskutera sakfrågot medan jag mer är intresserad av den subkultur som inte nödvändigtvis enbart består av SD men som SD fungerat som en katalysator för och som SD är en mycket väsentlig del av.

Där är personliga kletigheter en väsentlig del - liksom inställningen att om man får svar på tal är man utsatt för en personlig skymf.

Det finns väl så gott som ingen som förnekar att hederskultur är ett gigantiskt problem och helt oacceptabelt, och få om ens någon som anser att det är annat än att det är upp till en enskild vuxen invandrare att anpassa sig för att kunna fungera i Sverige, inte det omvända.

Problemet med SD är ju att man tar det negativa och kletar ut det, i stort som i smått, mot enskilda eller för hela grupper, tillsammans med med nedärvda essenser och annan rasistisk dynga.

Dessutom är partiet så fast i navelskådande att man aldrig kommer att kunna förstå vad svenskhet kan vara. Bildligt talat är SD en psykiatripatient som år efter år fläker ut sig i ett evigt ältande där "vem är jag?" bytts ut mot "Vad är svenskhet"

Det är inte nyttigt att älta och grubbla alltför mycket, friska personer vet vem man är, fast man aldrig kan förklara det, ens för sig själv. Det är detsamma med svenskheten, den låter sig inte förklaras: Det är en känsla, en stämning, ett vemod, en nyfikenhet, ett lite blygt inkluderande förhållningssätt till andra, en stark personlig integritet och så en massa naturromantik och en smula självgodhet. Det är något man inte kan fånga om man försöker, men som man känner igen om man inte försöker.
    Du har helt missat vad problemet är. Du borde göra om din analys från början. Försök svara på frågan vad som gör att så många är beredda att rösta på ett så pass avskvärt parti som du beskriver det. Vad hat t.ex S för förtroende i flyktingfrågan?
  • gabi1969

Under 90-talet då Balkankriget började kom många kriminella till Sverige. Det var den borgerliga regeringen som upphävde luciabeslutet. Nu har vi även invandring från Afrika och Mellanöstern. Det händer fruktansvärda saker i Sverige. Att tro att dessa kriminella gäng skulle vilja arbeta o leva ett vanligt liv är naivt. Många kan inte eller våga inte lämna gängen pga hot mot dem själva eller släktingar.

Annan moral annan kultur och religion spelar också roll. Även viss uppgivenhet och samhällsförakt påverkar

givetvis också dem som försökte men inte lyckades.

Det kommer inte att bli bättre bara värre och sämre till den stora kollapsen kommer. Vad som händer då vet jag inte. Det kommer att bli ett samhälle i kaos där inget är sig likt. Jag tror att det kommer att bli något sorts inbördeskrig där polis och militär inte kan skydda oss.

Tyvärr förstår inte så många detta. Om inget i samhället numera blir bättre och har inte blivit på många år varför skulle det plötsligt bli det nu? Vi har haft olika regeringar växelvis. Höger/vänsterregeringar.

Det är delvis invandringspolitiken som har förstört Sverige och Europa. De skyldiga är tidigare regeringar. Det började långt innan 90-talet men då märktes det inte så tydligt eftersom det mot idag var få som kom. Men redan då började segregation och gängkriminalitet.

Jag tror att allt fler börjar inse hur illa ställt det är och röstar förför på alternativ som verkligen vill förändra politiken. Att byta ut de rödgröna mot alliansen får ingen betydelse. Det leder inte till en förändring.

• gabi1969

Under 90-talet då Balkankriget började kom många kriminella till Sverige. Det var den borgerliga regeringen som upphävde luciabeslutet. Nu har vi även invandring från Afrika och Mellanöstern. Det händer fruktansvärda saker i Sverige. Att tro att dessa kriminella gäng skulle vilja arbeta o leva ett vanligt liv är naivt. Många kan inte eller våga inte lämna gängen pga hot mot dem själva eller släktingar.

Annan moral annan kultur och religion spelar också roll. Även viss uppgivenhet och samhällsförakt påverkar

Det kommer inte att bli bättre bara värre och sämre till den stora kollapsen kommer. Vad som händer då vet jag inte. Det kommer att bli ett samhälle i kaos där inget är sig likt. Jag tror att det kommer att bli något sorts inbördeskrig där polis och militär inte kan skydda oss.

Tyvärr förstår inte så många detta. Om inget i samhället numera blir bättre och har inte blivit på många år varför skulle det plötsligt bli det nu? Vi har haft olika regeringar växelvis. Höger/vänsterregeringar.

Det är delvis invandringspolitiken som har förstört Sverige och Europa. De skyldiga är tidigare regeringar. Det började långt innan 90-talet men då märktes det inte så tydligt eftersom det mot idag var få som kom. Men redan då började segregation och gängkriminalitet.

Jag tror att allt fler börjar inse hur illa ställt det är och röstar förför på alternativ som verkligen vill förändra politiken. Att byta ut de rödgröna mot alliansen får ingen betydelse. Det leder inte till en förändring.

• Padirac
    gabi1969 skrev 2018-07-17 05:03:20 följande:

Tyvärr verkar också skrikhögern visa på samma samhällsförakt som de säger att alla invandrare bär på.

Kriminologer säger att det inte är någon skillnad i kriminalitet mellan 2a generationens invandrare och övrig befolkning om man räknar bort socioekonomiska faktorer. Det är utanförskap som skapar utrymme för kriminalitet.
    Detta stödjer påståendet om att SD i sitt principprogram har fel om mänsklig essens och annat hittepå.

De partier som verkar utanför de rödgröna/ alliansen har inga lösningar eftersom de inte har en korrekt problembeskrivning. Att rösta på skrikhöger-klanen (SD/MED/AfS/NRM) kommer inte att skapa ett bättre samhälle utan skapa ett samhälle med totalitära inslag, utökad främlingsfientlighet och ett styre baserat på lögner om grupper i samhället.
  • FDFMGA
    Skrikhögeraktivist skrev 2018-07-17 00:59:56 följande:
    Sänder en tanke till de vänner som efter 1 års hårt arbete tvingas fira semester i en no-go-zon. "We never go out", var en koomentar jag hörde från en av dem.
    Tja, tvingas och tvingas. De får väl välja sina resmål med omsorg.

Kan du förresten tänka dig, att det finns många SillmjölkesDemokrater som hävdar att vi har sådana områden i SverigeSkrattande
    Skrikhögeraktivist skrev 2018-07-17 01:03:33 följande:
    Du har helt missat vad problemet är. Du borde göra om din analys från början. Försök svara på frågan vad som gör att så många är beredda att rösta på ett så pass avskvärt parti som du beskriver det. Vad hat t.ex S för förtroende i flyktingfrågan?
    Nja, det skulle jag inte vilja påstå.

Ett parti som säger sig ha förklaringen och lösningen till alla problem och som samtidigt förnekar eller också kopplar de verkliga problem ett land eller en värld står inför till sin simsalabimlösning - kommer alltid att finna anhängare.

Alltså jämför du SD och S skulle man bildligt talat kunna påstå att S är lite vilse och lite krassligt medan SD lider av sjukdomshybriden psykos med inslag av rabies och dysenteri.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?