• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2018-07-18 16:37:20 följande:

Nej, jag talar främst om regering och riksdag, men visst kan det finnas behov på andra håll också, men sd är inget jag bryr mig om särskilt mycket.

Mycket talar för att SD kommer att bli lika stora som M och S i valet.

Det går alltså bra att klaga på MPs företrädare pga en äjga hälft. MP - ett parti som lever ganska nära 4%spärren. Men att syna SD som säger sig ha en statsmininsterkandidat och gör anspråk på att vara vågmästare, det bryr du dig inte särskilt mycket om?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2018-07-18 14:18:27 följande:

Varför man nu ska räkna bort socioekonomiska faktorer...som också har sin grund i något...?

Ja, det är utanförskap som skapar utrymmet för kriminalitet, det utanförskapet finns redan naturligt från början i och med att man migrerar till ett annat land långt bort. Av stora brister i integration, kulturkrockar och till viss del egen motivation och ansträngning så lyckas man inte jobba bort det här utanförskapet i tillräckligt hög grad för tillräckligt många och då leder det till att fler blir kriminella.

Jag skulle påstå att det är främst inom det rödgröna blocket man saknat en korrekt problembeskrivning och därmed förmågan att kunna lösa problemen.

Regeringen Reinfeldt saknade definitivt detta.

S och M har till viss del bättrat sig i detta...sent ska syndaren vakna...

Mp och c bromsar fortfarande utvecklingen...

De socioekonomiska faktorerna är det som skiljer brottsligheten mellan olika grupper i samhället.

Att räkna bort de socioekonomiska faktorerna visar att SD ljuger, att SDs 'lösning' är en bluff på ett problem som de beskriver med falska ord. Essens.. Vilket skitsnack.

En politiker sa för många år sedan att det viktigaste för politiken och politikerna var att skapa förutsättningar för alla att ha ett hem, ett jobb, en familj och en meningsfull fritid. Där ligger de socioekonomiska faktorerna, där ligger integrationen.
  • gabi1969

Jag tror tyvärr inte att det är så enkelt att jobb, bostad och fritid löser integrationen. Jag tror att bakgrund, kultur och religion är det största hindret. Det svenska samhället bygger på helt andra principer än muslimska samhällen.

Dessutom så bygger muslimerna egna samhällen i samhället just pga det jag ovan beskriver.

• nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-18 16:34:10 följande:

Det är givetvis många faktorer som spelar roll när en individs egenskaper byggs upp. Man har redan från födseln ärvda egenskaper. Man kan vara lugn tillbakadragen blyg arbetsam plikttrogen sparsam. Man kan även vara aggressiv otålig ha kriminella värderingar vara en sk beroendemänniska spänningssökande. Dessa egenskaper har vi från födseln. I ?fel? miljö kan de negativa egenskaperna utvecklas till just det vi ser idag.

Sen får vi inte glömma det sociala beteendet och gemenskapen mellan människor. Religion är viktigt i vissa delar av världen bla islam. Islam är mycket olik kristendomen och är dessutom politik. Det blir stor skillnad mellan människor som föds i kristna länder och i muslimska länder. När muslimer flyttar till Sverige i stora mängder bildar de ett samhälle i samhället. De misslyckas att skapa sig ett bra liv eftersom de inte förstår hur, inte vill/får leva sekulärt och inte heller kan förstå social.Kriminalitet behöver inte alltid bli en personlighet även om man vistas i en kriminell miljö och familj. Lika lite som ett samhällsförskt och hat mot andra människor tvunget färgar en individ. Jag tror att socialt arv är en stor faktor. Det har ofta lyfts fram av flumvänstern att fritidsgårdar sociala satsningar i miljonprogramsområdena ska skapa ett bättre samhälle. Vi har gjort detta i 35-40 år. Det har kostat miljarder men utan större framgång. Varje individ har ett eget ansvar för sitt liv. De som inte klarar att leva sunt och som majoritetssamhället ska givetvis få stöd och chanser, men någon gång måste samhället sätta en gräns och utdöma straff, hårda straff.

SD går ju iaf fett bort eftersom deras värderingar och politik går helt på tvärs med majoritetssamhället.

Sedan får du tänka ett varv till innan du klickar på "Skicka svar". Sparsam - en från födseln ärvd egenskap
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Abegayle70

Kan någon förklara för mig varför Sverige skänker ett antal miljoner i bistånd till Iran?

https://openaid.se/sv/aid/sweden/iran/2017/

En regim som brutalt trycker ner protester, fängslar kvinnor som dansar, hotar andra länder med förintelse och bedriver terrorfinansiering?

Feministisk utrikespolitik kanske?

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    gabi1969 skrev 2018-07-18 16:34:10 följande:

Det är givetvis många faktorer som spelar roll när en individs egenskaper byggs upp. Man har redan från födseln ärvda egenskaper. Man kan vara lugn tillbakadragen blyg arbetsam plikttrogen sparsam. Man kan även vara aggressiv otålig ha kriminella värderingar vara en sk beroendemänniska spänningssökande. Dessa egenskaper har vi från födseln. I ?fel? miljö kan de negativa egenskaperna utvecklas till just det vi ser idag.

Sen får vi inte glömma det sociala beteendet och gemenskapen mellan människor. Religion är viktigt i vissa delar av världen bla islam. Islam är mycket olik kristendomen och är dessutom politik. Det blir stor skillnad mellan människor som föds i kristna länder och i muslimska länder. När muslimer flyttar till Sverige i stora mängder bildar de ett samhälle i samhället. De misslyckas att skapa sig ett bra liv eftersom de inte förstår hur, inte vill/får leva sekulärt och inte heller kan förstå social.Kriminalitet behöver inte alltid bli en personlighet även om man vistas i en kriminell miljö och familj. Lika lite som ett samhällsförskt och hat mot andra människor tvunget färgar en individ. Jag tror att socialt arv är en stor faktor. Det har ofta lyfts fram av flumvänstern att fritidsgårdar sociala satsningar i miljonprogramsområdena ska skapa ett bättre samhälle. Vi har gjort detta i 35-40 år. Det har kostat miljarder men utan större framgång. Varje individ har ett eget ansvar för sitt liv. De som inte klarar att leva sunt och som majoritetssamhället ska givetvis få stöd och chanser, men någon gång måste samhället sätta en gräns och utdöma straff, hårda straff.

SD propagerar för att vårdpersonal ska har rätt att vägra att utföra arbetsuppgifter om arbetsuppgiften strider mot den egna religionen (tex kristendom eller islam). Hoppas att folk få upp ögonen för detta så att inte talibanpartiet SD får någon makt i Sveriges riksdag.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • gabi1969
    KillBill skrev 2018-07-18 21:18:35 följande:

SD propagerar för att vårdpersonal ska har rätt att vägra att utföra arbetsuppgifter om arbetsuppgiften strider mot den egna religionen (tex kristendom eller islam). Hoppas att folk få upp ögonen för detta så att inte talibanpartiet SD får någon makt i Sveriges riksdag.

Humm?? Det finns muslimer som inte vill ta patienterna i hand och som kräver att få använda tröjor som döljer armarna. Det finns länder i EU där vårdpersonal har rätt att vägra att utföra abort.

Du avfärdar alla argument jag nämner som förklaring till samhällsutvecklingen. Jag tror att du/ni hade varit övertygade nazister i 30-talets Tyskland, eller hyllat kommunismen i Ryssland. Jag hade bekämpat nazismen. Ni som förespråkar mångkultur har inga svar längre. De svar som alltid kommer från era munnar är floskler och inte fungerande lösningar. Om det är så enkelt hade det givetsvis redan blivit positiva resultat.

Det blir det inte eftersom vi människor från olika delar av världen inte fungerar tänker på samma sätt. Vi har inte samma sociala beteende och kulturella bakgrund. Finns inte så många demokratiska länder i MÖ o Afrika medborgarna där förstår inte det sociala spelet i västvärlden.

Reaktioner samspel uppförande är totalt olika i vardagliga situationer. Jobba 7-16 5 dagar i veckan mamma pappa jobbar så är vi svenskar uppvuxna alla har sett mamma pappa jobba och gå till jobbet. Det är ett enda slit varje dag. Men så hade vi det också bra materiellt .Hus, bil, semesterresor och fritidssysselsättningar som fotboll ishockey musikinstrument cyklar mopeder mm. Så hade de flesta det i min skola.

Gymnasiet skaffa arbete militärtjänst flytta hemifrån träffa en partner bli sambo köpa hus få barn. Så levde vi som våra föräldrar. Bra liv ljus framtid. Vad finns kvar idag av det Sverige???

Ett annat Sverige ett annat folk ett bättre Sverige.
  • KillBill
    gabi1969 skrev 2018-07-18 21:46:50 följande:

Humm?? Det finns muslimer som inte vill ta patienterna i hand och som kräver att få använda tröjor som döljer armarna. Det finns länder i EU där vårdpersonal har rätt att vägra att utföra abort.

Du avfärdar alla argument jag nämner som förklaring till samhällsutvecklingen. Jag tror att du/ni hade varit övertygade nazister i 30-talets Tyskland, eller hyllat kommunismen i Ryssland. Jag hade bekämpat nazismen. Ni som förespråkar mångkultur har inga svar längre. De svar som alltid kommer från era munnar är floskler och inte fungerande lösningar. Om det är så enkelt hade det givetsvis redan blivit positiva resultat.

Det blir det inte eftersom vi människor från olika delar av världen inte fungerar tänker på samma sätt. Vi har inte samma sociala beteende och kulturella bakgrund. Finns inte så många demokratiska länder i MÖ o Afrika medborgarna där förstår inte det sociala spelet i västvärlden.

Reaktioner samspel uppförande är totalt olika i vardagliga situationer. Jobba 7-16 5 dagar i veckan mamma pappa jobbar så är vi svenskar uppvuxna alla har sett mamma pappa jobba och gå till jobbet. Det är ett enda slit varje dag. Men så hade vi det också bra materiellt .Hus, bil, semesterresor och fritidssysselsättningar som fotboll ishockey musikinstrument cyklar mopeder mm. Så hade de flesta det i min skola.

Gymnasiet skaffa arbete militärtjänst flytta hemifrån träffa en partner bli sambo köpa hus få barn. Så levde vi som våra föräldrar. Bra liv ljus framtid. Vad finns kvar idag av det Sverige???

Ett annat Sverige ett annat folk ett bättre Sverige.

Jag vet inte vad du inbillar dig men jag trodde att vi hade klarat av frågan om att av religiösa skäl vägra att ta patienter och kollegor i hand. Detta accepteras idag inte på svenska arbetsplatser (du blir av med jobbet, se nedan). Därför är det åt helvete att SD vill skruva tillbaka klockan och låta religionen få mer makt inom svensk sjukvård. Jag fattar inte att folk attraheras av SDs talibanpolitik.

https://www.lag-avtal.se/arbetsdomstolen/vagrade-ta-kollegor-i-hand-forlorade-i-ad-6908807
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-18 18:47:15 följande:
    De socioekonomiska faktorerna är det som skiljer brottsligheten mellan olika grupper i samhället.
    Nja... socioekonomiska faktorer spelar roll på samma sätt för kriminalitet hos såväl svenskar som invandrade.

Sedan finns det även en del av kriminalitet bland invandrade som inte främst syftar till att vara ett alternativ till vanliga jobb att tjäna pengar på, utan för att av kulturella skäl vända det svenska samhället ryggen. Här kan även religiös tro spä på oviljan att integreras.
    Padirac skrev 2018-07-18 18:47:15 följande:
    En politiker sa för många år sedan att det viktigaste för politiken och politikerna var att skapa förutsättningar för alla att ha ett hem, ett jobb, en familj och en meningsfull fritid. Där ligger de socioekonomiska faktorerna, där ligger integrationen.
    Detta håller jag med om, men...

Då är det vad man borde satsa på. Förutsättningarna att ha ett hem har man ju misslyckats rejält med.

Förutsättningar till integration är en sak, men det måste också till vilja och ansträngning från individen, exempelvis att lära sig språket, vid behov utbilda sig e.t.c.

• Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-18 18:33:03 följande:
    Mycket talar för att SD kommer att bli lika stora som M och S i valet.

Det går alltså bra att klaga på MPs företrädare pga en äjga hälft. MP - ett parti som lever ganska nära 4%spärren. Men att syna SD som säger sig ha en statsmininsterkandidat och gör anspråk på att vara vågmästare, det bryr du dig inte särskilt mycket om?
    Nej, jag bryr mig inte om sd's inre angelägenheter. Sänker de sig genom sådant du ger exempel på så ger jag i bästa fall tummen upp.

Pratar vi SD vid makten blir frågan en annan och så även svaret.

Mp sitter i regeringen.

Förövrigt är min kritik av mp minst lika logisk som den som på olika forum riktas mot sd, förutom det faktum att mp har en miljöpolitik och även vissa andra frågor där deras inställning är rätt så unik, till skillnad mot när en sd-politiker ertappas med att ljuga, uppvisa tveksam moral e.t.c.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?