KillBill skrev 2018-07-18 21:18:35 följande:
SD propagerar för att vårdpersonal ska har rätt att vägra att utföra arbetsuppgifter om arbetsuppgiften strider mot den egna religionen (tex kristendom eller islam). Hoppas att folk få upp ögonen för detta så att inte talibanpartiet SD får någon makt i Sveriges riksdag.
Humm?? Det finns muslimer som inte vill ta patienterna i hand och som kräver att få använda tröjor som döljer armarna. Det finns länder i EU där vårdpersonal har rätt att vägra att utföra abort.
Du avfärdar alla argument jag nämner som förklaring till samhällsutvecklingen. Jag tror att du/ni hade varit övertygade nazister i 30-talets Tyskland, eller hyllat kommunismen i Ryssland. Jag hade bekämpat nazismen. Ni som förespråkar mångkultur har inga svar längre. De svar som alltid kommer från era munnar är floskler och inte fungerande lösningar. Om det är så enkelt hade det givetsvis redan blivit positiva resultat.
Det blir det inte eftersom vi människor från olika delar av världen inte fungerar tänker på samma sätt. Vi har inte samma sociala beteende och kulturella bakgrund. Finns inte så många demokratiska länder i MÖ o Afrika medborgarna där förstår inte det sociala spelet i västvärlden.
Reaktioner samspel uppförande är totalt olika i vardagliga situationer. Jobba 7-16 5 dagar i veckan mamma pappa jobbar så är vi svenskar uppvuxna alla har sett mamma pappa jobba och gå till jobbet. Det är ett enda slit varje dag. Men så hade vi det också bra materiellt .Hus, bil, semesterresor och fritidssysselsättningar som fotboll ishockey musikinstrument cyklar mopeder mm. Så hade de flesta det i min skola.
Gymnasiet skaffa arbete militärtjänst flytta hemifrån träffa en partner bli sambo köpa hus få barn. Så levde vi som våra föräldrar. Bra liv ljus framtid. Vad finns kvar idag av det Sverige???
Ett annat Sverige ett annat folk ett bättre Sverige.