• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

The Maniac skrev 2018-07-08 20:57:09 följande:

Nej, det vore ganska osannolikt.

Jag pratar alltså om Almedalen och det är så det har sett ut.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-07-08 22:14:28 följande:

Fega nazistkräk som gett sig på kvinnor och judar. I förrgår drog nazisterna en autistisk grabb i marken bara för att han höll i en regnbågsflagga, jag säger bara fy fan.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • The Maniac
    KillBill skrev 2018-07-08 22:14:28 följande:
    Ytterst osannolikt att inget våld förekom på någon av alla nattklubbarna under veckan.
  • The Maniac
    KillBill skrev 2018-07-08 22:17:27 följande:
    Fega nazistkräk som gett sig på kvinnor och judar. I förrgår drog nazisterna en autistisk grabb i marken bara för att han höll i en regnbågsflagga, jag säger bara fy fan.
    Stämmer inte enligt polis på plats.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-08 20:42:20 följande:
    Knappast. Enligt SÄPO står det vänsterextrema våldet för 99% av allt politiskt betingat våld. De vänsterextrema utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
    Inte alls.

Enligt Gabbe står det vänsterextrema våldet för 99% av allt politiskt betingat våld.

Inte enligt Säpo.

"Den senaste studien av våldsam politisk extremism i Sverige gjordes av Säkerhetspolisen (Säpo) och Brottsförebyggande rådet (Brå) år 2009. Rapporten ”Våldsam politisk extremism – antidemokratiska grupperingar på yttersta höger- och vänsterkanten” visade att personer inom höger respektive vänstermiljön är lika benägna att begå misshandel. Däremot var vit makt-miljön kraftigt överrepresenterad vad gäller mord och dråp.

https://www.dn.se/kultur-noje/statistik-om-politiskt-vald-har-slutat-foras/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-08 22:53:15 följande:
    Inte alls.

Enligt Gabbe står det vänsterextrema våldet för 99% av allt politiskt betingat våld.

Inte enligt Säpo.

"Den senaste studien av våldsam politisk extremism i Sverige gjordes av Säkerhetspolisen (Säpo) och Brottsförebyggande rådet (Brå) år 2009. Rapporten ?Våldsam politisk extremism ? antidemokratiska grupperingar på yttersta höger- och vänsterkanten? visade att personer inom höger respektive vänstermiljön är lika benägna att begå misshandel. Däremot var vit makt-miljön kraftigt överrepresenterad vad gäller mord och dråp.

www.dn.se/kultur-noje/statistik-om-politiskt-vald-har-slutat-foras/
    Borde inte den enkla slutsatsen vara att extremism är riktigt illa oavsett vilken sida det handlar om?
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-08 22:58:08 följande:
    Borde inte den enkla slutsatsen vara att extremism är riktigt illa oavsett vilken sida det handlar om?
    Jovisst.

Eller snarare extremistiskt våld.

Just därför är det på sin plats att kommentera lögnen att Säpo anser att vänsterextremister står för 99 procent av det politiska vådet.

Och detta i synnerhet efter NMR:s avskyvärda uppvisning på Gotland.

Det är väl inte så länge sen det var aktuellt med vänsterextremister som gav sig på politiska meningsmotståndare, om någon hade försvarat deras våld med att hänvisa till att NMR eller liknande minsann också sysslar med politiskt betingat våld hade det varit lika illa.
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-08 23:06:03 följande:
    Jovisst.

Eller snarare extremistiskt våld.

Just därför är det på sin plats att kommentera lögnen att Säpo anser att vänsterextremister står för 99 procent av det politiska vådet.

Och detta i synnerhet efter NMR:s avskyvärda uppvisning på Gotland.

Det är väl inte så länge sen det var aktuellt med vänsterextremister som gav sig på politiska meningsmotståndare, om någon hade försvarat deras våld med att hänvisa till att NMR eller liknande minsann också sysslar med politiskt betingat våld hade det varit lika illa.
    NMR gjorde bort sig å det grövsta på Gotland. Det tackar jag dem för. Tycker nästan lite synd om de virrpannor som inte verkade fatta vad de representerade. Om nåt decennie kommer de tillbaka. Då kanske med KRIS-tröjor på sig. Vi får se.

Finns som sagt ingen anledning att försvara våld oavsett vilken sida det kommer ifrån. Man ska doc ha klart för sig att de enda som tjänar på debatten om extremisterna är extremisterna själva. De är idioter som behöver uppmärksamhet för att locka till sig fler idioter. I toppen sitter nån cynisk dåre med lite fler hjärnceller. Kan inte begripa varför Aftonbladet m.fl gör allt för att springa extremisternas ärenden.

Låt dem göra bort sig. Det gjorde de i parti och minut.
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-08 23:20:34 följande:
    Låt dem göra bort sig. Det gjorde de i parti och minut.
    Nej, jag tycker inte att polis och säkerhetspolis ska dalta med politiska extremister som tillgriper våld och hot.

Oavsett om det handlar om NMR eller någon vänsterextremistisk sekt.
  • The Maniac
    FDFMGA skrev 2018-07-08 23:52:48 följande:
    Nej, jag tycker inte att polis och säkerhetspolis ska dalta med politiska extremister som tillgriper våld och hot.

Oavsett om det handlar om NMR eller någon vänsterextremistisk sekt.
    Var har jag påstått att det ska daltas med kriminella?

Låt dem göra bort sig. Förr eller senare begår de ett brott. Då är det viktigt att de får hårda straff. Vi behöver få bort den mesiga rödgröna regeringen så att rejäla straff kan införas för sex och våldsbrott.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?