• nihka

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2018-07-24 22:02:24 följande:
    Nej, du har fel! Jag har förklarat så många gånger förut, så jag ger mig inte in i denna diskussion igen, kan bara konstatera att du helt enkelt inte förstår.

S och M säger sig i alla fall ha förstått vad de gjort för fel i detta, återstår att se om det verkligen är så och om de tänker göra något åt det i praktiken.

Mp och C fortsätter på inslagen bana de inte ser eller förstår det destruktiva i.
    Eller så är det du som inte ser the big picture.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    nihka skrev 2018-07-24 22:21:24 följande:
    Eller så är det du som inte ser the big picture.
    Jodå. Jämför gärna med Kanadas framgångsrika migrations- och integrationspolitik.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2018-07-25 00:21:10 följande:
    Jodå. Jämför gärna med Kanadas framgångsrika migrations- och integrationspolitik.
    Du tror Kanada har lösningarna på allt. Hmm.

Tidigare var Kanada "skyddat" av tre hav och ett grannland som knappt ingen ville fly från, men Trumps politik har medfört en flyktingström in i Kanada - lite att jämföra med situationen i Europa när någon drar åt tumskruvarna och skjuter över problemet på någon annan. Sedan har Kanada handplockat de individer som har bedömts som mest lättintegrerade från FNs flyktingläger. Tycker du Sverige ska göra likadant?

http://www.utrikesmagasinet.se/analyser/2017/juni/kanada-150-ar/
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-25 00:27:05 följande:

Regeringens politik för totalförsvaret får underkänt och jag ser heller inga tecken på framtida bättring.

Brandmännen: Vi varnade för detta
    Publicerad 19 jul 2018 kl 05.00

Neddragningar har slagit hårt mot landets brandstationer. Vissa har inte ens tankbilar för att transportera vatten.

Vi varnade er politiker för konsekvenserna av detta. 

För en gångs skull: Lyssna nu på oss, skriver Brandmännens riksförbund.
    ...
    www.expressen.se/debatt/brandmannen-vi-varnade-er-for-detta-/

Brandförsvaret och räddningstjänsten är ett kommunalt ansvar. 

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ljusdal-saknade-plan-for-brand

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka

Tittade på nyheterna igår om den hemska skogsbranden i Grekland där människor fått sätta livet och kom på mig själv att tänka, vilken katastrof, men läggger grekerna tid och ork på att anklaga regeringen för att vara inkompetent för att man inte kunde organisera bort katastrofen - så som en del gör i Sverige?

• Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-25 10:54:29 följande:

Brandförsvaret och räddningstjänsten är ett kommunalt ansvar. 

www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ljusdal-saknade-plan-for-brand

Nja... för de normala behoven är det så (kommuner kan dock få pengar från staten till sådant staten vill satsa på).

När det kommer till större händelser, stora skogsbränder, svåra stormar, översvämningar e.t.c. måste det finnas regionala och/eller nationella resurser som förstärkningsmöjlighet.

Staten kan också ställa krav på kommunerna, exempelvis att det finns en plan för detta och att den håller en viss kvalitet.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2018-07-25 13:21:20 följande:

Tittade på nyheterna igår om den hemska skogsbranden i Grekland där människor fått sätta livet och kom på mig själv att tänka, vilken katastrof, men läggger grekerna tid och ork på att anklaga regeringen för att vara inkompetent för att man inte kunde organisera bort katastrofen - så som en del gör i Sverige?

Har Grekland genomgått en så omfattande nedmontering av totalförsvar och krisberedskap som Sverige gjort?
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-25 09:40:40 följande:
    Det var andra gången ett inlägg här gick nazisternas ärenden  KräksKräksKräks
    Nej, det var inte andra gången, snarare sjuttielfte!

Hela den politiska utvecklingen har gått nazisternas ärenden.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-25 09:40:40 följande:
    bloggen Hagenbo verkar inte ha mycket till relevans i frågorna. På hans blogg drivs frågan att EUs verkliga plan är att ersätta den 'vita befolkningen' med en asiatiskt/afrikanskt ras och annat tvivelaktigt trams för foliehattarna.

Rasismen och antisemitismen som hagenbo delar och sprider delas också av NMR m.flKräks
    Det inlägg jag länkat till har inte Hagenbo skrivit, så hänvisa inte till din uppfattning om Hagenbos åsikter.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?