• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

FDGAGGA skrev 2018-07-27 00:00:22 följande:
    NMR m.fl kommer säkert få 15-25 röster i valet. Tycker du detta ger dem en plats i debatten?

Självfallet är inte 25% av svenska folket rasister. De är förmodligen bara förbannat missnöjda med att bli drabbade av hot, våld och skadegörelse från en viss kategori.
    Ja, jag håller med - NMR tar alldeles för mycket plats, tex i almedalen , ludvika, borlänge, skellefteå, umeå. Snart är de förbjudna precis som i Finland och kan inte hålla på att störa vanligt hederligt folk.

Det finns ingen demokratisk nazism - SDs program innehåller alldeles för mycket av derasnazzerötter för att de ska vara trovärdiga 

• Rataxes
    K Markatta skrev 2018-07-27 00:06:20 följande:

Enligt samma undersökning är det bara 13% som bestämt sig för att rösta på S och en futtig procent är säkra på MP.

Nu ska du inte förstöra världsbilden för alla som trott på Löfvens snack om att såssarna ska få 35% i valet.
    någon blev visst bajsnödig av ett citat från Leif GW Persson. Ja du vet själv vem du är
  • KillBill
    Enligt samma undersökning är det bara 13% som bestämt sig för att rösta på S och en futtig procent är säkra på MP.

Motsvarande siffra för M är 10%, för L 2%, för C 4%, för KD 1%

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • hen och nöjd
    KillBill skrev 2018-07-27 10:42:38 följande:

Motsvarande siffra för M är 10%, för L 2%, för C 4%, för KD 1%

Tror du att SD står på andra sidan och tar emot alla dessa röster?

Undrar vad Elin Erssons tilltag innebär för SD's stöd. Tror ganska många tappar förtroendet för både samhälle och media.
  • KillBill
    hen och nöjd skrev 2018-07-27 16:43:36 följande:
    Tror du att SD står på andra sidan och tar emot alla dessa röster?

Undrar vad Elin Erssons tilltag innebär för SD's stöd. Tror ganska många tappar förtroendet för både samhälle och media.
    Nej SD hade 14% helt säkra väljare dvs bara 1 procent mer än socialdemokraterna. 
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-27 19:25:51 följande:
    Nej SD hade 14% helt säkra väljare dvs bara 1 procent mer än socialdemokraterna. 
    Har du någon länk till Ipsos, alltså inte DN eller Expressen.

S fick väl 24 procent i senaste Ipsos, fallhöjden om de osäkra röstar på något annat parti är enligt Expressen ner till 19 procent. Det innebär att 80 procent av S-sympatisörerna är helt säkra på att de kommer att rösta S.

Jag förstår inte riktigt vad 13 procent kommer ifrån.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-07-27 20:23:40 följande:
    Har du någon länk till Ipsos, alltså inte DN eller Expressen.

S fick väl 24 procent i senaste Ipsos, fallhöjden om de osäkra röstar på något annat parti är enligt Expressen ner till 19 procent. Det innebär att 80 procent av S-sympatisörerna är helt säkra på att de kommer att rösta S.

Jag förstår inte riktigt vad 13 procent kommer ifrån.

Nej tyvärr har jag inte mer info än vad du redan har hittat i Expressen och i DN och jag håller med att det är oklart vad som menas.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-27 22:58:48 följande:

Nej tyvärr har jag inte mer info än vad du redan har hittat i Expressen och i DN och jag håller med att det är oklart vad som menas.

Tja, om man läser tabellen i Expresen så framstår det som att exempelvis två procent av L:s väljare slutgiltigt bestämt sig för att rösta på partiet medan fyra procent ännu inte bestämt sig - det vill säga att resterande 94 procent har försvunnit i ett svart hålSkrattande

Sannolikt så har Ipsos räknat om andelarna till  andelar av den totala väljarkåren, vilket vare sig Expressenjournalsten eller vissa högerdebattörer här på FL har förstått. Grundskolans matematikundervisning har länge varit ett mycket eftersatt område.Skrattande

Saxat från Expressen:

Andel som bestämt sig slutgiltigt (Inom parentes: har inte tagit slutgiltig ställning/osäker)

M: 10 (9)

L: 2 (4)

C: 4 (6)

KD: 1 (2)

S: 13 (11)

V: 5 (4)

MP: 1 (3)

SD: 14 (6)

Källa: DN/Ipsos

• FDFMGA
    Hobbe x2 skrev 2018-07-28 05:48:10 följande:
    Det verkar vara så fundamentalt enkelt att Ipsos dragit ifrån de som överväger att lämna ett parti, men samtidigt lagt till de överväger att komma till partiet från något annat parti.

Superenkelt. Säg till om jag ska lära dig nåt mer.
    Du får nog förkalra lite mer. Utgå t ex från siffrorna för LGlad
  • FDFMGA
    Hobbe x2 skrev 2018-07-28 05:48:10 följande:
    Det verkar vara så fundamentalt enkelt att Ipsos dragit ifrån de som överväger att lämna ett parti, men samtidigt lagt till de överväger att komma till partiet från något annat parti.

Superenkelt. Säg till om jag ska lära dig nåt mer.
    Inget svar än. Det här kan utvecklar till en riktig rysare, en veritabel cliffhangerGlad

Ta bara K Markattas påstående 
    Hur relaterar man detta till undersökningens lägstanivå för S på 19 procent, det vill säga att 80 procent av S-väljarna har bestämt sig.

Jag gissar att Ipsos har jonglerat med lite för många bollar samtidigt, åtminstone har det tokat till sig lite i tolkningarna av vad det verkliigen är som Ipsos har mätt.Glad
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?