• nihka

Har du förtroende för regeringen?

gabi1969 skrev 2018-07-29 00:08:34 följande:

Logik är att ta hand om sitt eget land och folk det är politikernas uppgift. känsloargument tillhör vänstern och liberalerna. Den invandring vi har haft i snart 40 år har förstört Sverige totalt. Jag kan jämföra flera årtiondenmed varandra. Jag kan jämföra borgerliga och socialdemokratiska regeringar. Det kan inte dagens unga göra.

Sedan 80-talet är det ingen större skillnad på sossepolitik eller borgerlig politik. De svaga är lika mycket förlorare oavsett regering. Frågan är om SD gör skillnad. Vet ej, men varför inte testa. Värre har jag svårt att tro det kan bli.

Tror att de som avskyr SD ska släppa fram dem. Då får SD inflytande tvingas ta ansvar tvingas backa från det de har lovat. Väljarna blir då besvikna och överger SD...

Sen kommer SD att bli ett parti på 5-10 %. jag hoppas dock att SD faktiskt får inflytande och blir ett stabilt regeringsparti. Frågan är vad som händer i årets val vilka fula trix ska övriga partier använda för att stoppa SD...

En ny decemberöverenskommelse med ännu svagare regering????

På tal om logik.

Vi gör samma med fascister och nazister. Vi måste bara testa om det blir lika illa som som vi trodde.

Fula tricks skulle då vara att regera utan SD för att man har valt lämpligare samarbetspartners?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-29 10:45:38 följande:
    Jag tror att du är helt blind och totalt omöjlig att förstå hur allvarligt det är. Jag har arbetat skift nästan hela mitt arbetsliv. Jag har ALDRIG tidigare sett så många lediga människor mitt på dagen. Jag har aldrig tidigare haft så många invandrare i mitt bostadsområde. Jag har aldrig tidigare sett så mycket slitage skräp tidigare där jag har bott. Aldrig tidigare har jag hört så många främmande språk på gator o torg. Jag har heller aldrig tidigare sett så främmande och avvikande invandrare som nu. Nä Sverige har förändrats och är totalt förstört.

Jag har jobbat med greker juggar ungrare finnar och många andra invandrare. Ofta har det inte varit problem men sedan några år in på 90-talet har jag märkt en förändring. Det har bara blivit värre.
    Problemet kanske är du som inte har hängt med?

Vi lever i ett 24-timmars samhälle. Kontors- och affärstid är inte 9-5 mån-fre utan folk jobbar alla möjliga tider och är därmed också lediga på alla möjliga tider. Personen du ser ute på stan mitt på dagen kanske ska jobba sena passet på Coop till kl 22.

Vad är en "avvikande" invandrare? Enligt dig då.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2018-07-29 08:58:17 följande:
    Nej, det är klart att galenskap är mer intressant än det stillsamt småtråkiga.

Och den som skriker att inbördeskriget i Europa är snart över oss väcker självklart mer uppseende än den som påpekar att det börjar en ny arbetsvecka i morgon måndag.
    Likväl måste det stillsamt småtråkiga och eventuella galenskaper hanteras.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-07-29 00:50:07 följande:
    Personen i fråga säger sig värna om de svagaste i samhället men ska rösta på SD som vill återinföra stupstocken (den bortre parentesen) i sjukförsäkringen igen. Personen säger sig gilla Palme men ska rösta på SD som går till val på att försämra anställningstryggheten (LAS) för svenska arbetare. SD vill också kraftigt vill försämra den fria aborträtten för kvinnor. Detta är politik som går stick i stäv mot den som Palme stod för. Logiskt? Nej!
    Jag håller med dig om att det är ologiskt att stå till vänster och rösta höger.

Men som att det vore några problem att hitta politik hos dagens s som går stick i stäv med Palmes eller annan mer traditionell socialdemokrati, eller motsvarande förhållande hos hela vänstern som helhet.... jag har ändå förståelse för besvikelsen hos gamla s- och m-väljare som valt att inte längre rösta på dem, för de har svikit sina ideal så pass att sd i förhållande har blivit ett mer realistiskt och logiskt alternativ, även om jag personligen inte tycker sd är ett alternativ för mig.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2018-07-28 23:03:06 följande:
    Vi vet att skrikhögerns främsta argument är att spela på känslor, men del killen verkar de ha lyckats. Desillusionerad och maktlös röstar han på de som spelar på hans känslor.
    Åja, skrikvänstern kör också hårt på känslobaserad retorik.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-07-29 13:59:46 följande:
    Likväl måste det stillsamt småtråkiga och eventuella galenskaper hanteras.
    Mm, och det är där du och andra gör fel, tycker jag. 

För att använda bildspråk så skulle du om du mötte en person med lite fräknar helt fokusera på fräknarna. Läsa allt om pigment och pigmentering, om likheten mellan fräknar och födelsemärken och risken för att dessa utvecklas till maligna melanom.

Andra däremot skulle i förbigående notera att personen är fräknig men fokusera på personen som helhet.

Alltså, jag tycker det är ett himla tjat om risken för att Sveriges fräknar utvecklas till minareter som tutar ut att gud är stor och att islam ska gälla allt och alla i tid och evighet, efter inbördeskriget och maktövertagandet.

Inshallah
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2018-07-29 14:57:27 följande:
    Mm, och det är där du och andra gör fel, tycker jag. 

För att använda bildspråk så skulle du om du mötte en person med lite fräknar helt fokusera på fräknarna. Läsa allt om pigment och pigmentering, om likheten mellan fräknar och födelsemärken och risken för att dessa utvecklas till maligna melanom.

Andra däremot skulle i förbigående notera att personen är fräknig men fokusera på personen som helhet.

Alltså, jag tycker det är ett himla tjat om risken för att Sveriges fräknar utvecklas till minareter som tutar ut att gud är stor och att islam ska gälla allt och alla i tid och evighet, efter inbördeskriget och maktövertagandet.

Inshallah
    Eftersom det trots allt finns de som har den strävan så anser jag att du har fel.

Även en liten risk är en risk att räkna med, samt att man måste vara medveten om hur storleken på risk kan förändras beroende på hur den hanteras.

Odemokratiska krafter ska hållas kort och under uppsikt, helst kvävas i sin linda. Något annat alternativ finns inte.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-07-29 15:41:08 följande:
    Eftersom det trots allt finns de som har den strävan så anser jag att du har fel.

Även en liten risk är en risk att räkna med, samt att man måste vara medveten om hur storleken på risk kan förändras beroende på hur den hanteras.

Odemokratiska krafter ska hållas kort och under uppsikt, helst kvävas i sin linda. Något annat alternativ finns inte.
    Har du haft någon lärare av den där vedervärdiga sorten som pysslat med kollektiva bestraffningar, typ: Nu har Nils och Karl uppfört sig mycket illa igen, därför ställer vi in klassens månresa på fredag. ja, alla får lida för vad Karl och Nils har gjort.

Så ser jag på den debatt som enbart har fokus på det negativa och potentiella risker med invandring, därmed inte sagt att man ska blunda för det negativa som vänstern länge gjorde angående hederskultur och förtryck av flickor och kvinnor.

Invandring är inget gigantisk hot mot vårt sätt att leva eller Sveriges ekonomi, men det är heller inte så att man får ha ett raster där det står pittoreska udda kulturyttringar som har sitt egenvärde i Sverige och därför ska möta ringa krav på anpassning till svenska levnadssätt när man betraktar invandrardominerade områden i Sverige.

Tyvärr har vi accepterat att vissa subkulturer fått växa sig starka mer eller mindre fritt, kulturer som iofs är marginaliserade och inte utgör något hot mot Sverige - men de hindrar enskilda människor att leva fritt och självständigt, om de vill. Och det är förstås helt oacceptabelt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • gabi1969
    nihka skrev 2018-07-29 12:27:26 följande:

Problemet kanske är du som inte har hängt med?

Vi lever i ett 24-timmars samhälle. Kontors- och affärstid är inte 9-5 mån-fre utan folk jobbar alla möjliga tider och är därmed också lediga på alla möjliga tider. Personen du ser ute på stan mitt på dagen kanske ska jobba sena passet på Coop till kl 22.

Vad är en "avvikande" invandrare? Enligt dig då.

En avvikande invandare var kanske lite klumpigt skrivit.

Det var att generalisera. Jag tänkte väl att en somalisk 6 barns mamma med typiska somalisk klädsel som syns kl 12:30 på Willys inte arbetar, eller en skäggig man med frun med slöja och tre barn man har sett i flera månader dagligen i bostadsområdet inte arbetar. Invandre som kl 22:30 sitter utanför min trappuppgång som röker och pratar i mobiltelefon inte heller arbetar speciellt om man ser dem kl 15:00 sitta på samma bänk med andra arabiska män. Jag kan ju inte tro att alla dessa personer arbetar skift. Jag är ibland ledig några extra dagar i månaden pga mitt nattskift och ser dem även då och hör dem prata högt genom väggarn eller när de sitter på balkongen och röker och diskuterar ned varandra.
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2018-07-29 19:37:12 följande:

En avvikande invandare var kanske lite klumpigt skrivit.

Det var att generalisera. Jag tänkte väl att en somalisk 6 barns mamma med typiska somalisk klädsel som syns kl 12:30 på Willys inte arbetar, eller en skäggig man med frun med slöja och tre barn man har sett i flera månader dagligen i bostadsområdet inte arbetar. Invandre som kl 22:30 sitter utanför min trappuppgång som röker och pratar i mobiltelefon inte heller arbetar speciellt om man ser dem kl 15:00 sitta på samma bänk med andra arabiska män. Jag kan ju inte tro att alla dessa personer arbetar skift. Jag är ibland ledig några extra dagar i månaden pga mitt nattskift och ser dem även då och hör dem prata högt genom väggarn eller när de sitter på balkongen och röker och diskuterar ned varandra.

Hur många somaliska 6barnspappor ser du? 5,10,100 eller 1000?

Hur många somaliska 6barnspappor ser du inte då?

Är de första generationens invandrare är de kanske utan sysselsättning, deras barn och barnbarn kommer säkert att dra ihop till sitt

Apropå abekdotisk bevisföring...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?