• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-07-28 22:56:33 följande:

Logik verkar inte vara kollens starka sida. Väljer att rösta på politik som kommer att slå mot dem han tycker att man ska värna.

Killens..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Logik verkar inte vara kollens starka sida. Väljer att rösta på politik som kommer att slå mot dem han tycker att man ska värna.
    Vi vet att skrikhögerns främsta argument är att spela på känslor, men del killen verkar de ha lyckats. Desillusionerad och maktlös röstar han på de som spelar på hans känslor.
  • gabi1969

Logik är att ta hand om sitt eget land och folk det är politikernas uppgift. känsloargument tillhör vänstern och liberalerna. Den invandring vi har haft i snart 40 år har förstört Sverige totalt. Jag kan jämföra flera årtiondenmed varandra. Jag kan jämföra borgerliga och socialdemokratiska regeringar. Det kan inte dagens unga göra.

Sedan 80-talet är det ingen större skillnad på sossepolitik eller borgerlig politik. De svaga är lika mycket förlorare oavsett regering. Frågan är om SD gör skillnad. Vet ej, men varför inte testa. Värre har jag svårt att tro det kan bli.

Tror att de som avskyr SD ska släppa fram dem. Då får SD inflytande tvingas ta ansvar tvingas backa från det de har lovat. Väljarna blir då besvikna och överger SD...

Sen kommer SD att bli ett parti på 5-10 %. jag hoppas dock att SD faktiskt får inflytande och blir ett stabilt regeringsparti. Frågan är vad som händer i årets val vilka fula trix ska övriga partier använda för att stoppa SD...

En ny decemberöverenskommelse med ännu svagare regering????

• Tom Araya
    Jovisst, men det hjälpte ju inte att rösta på vad som skulle vara motsatsen...
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-29 00:37:46 följande:

Jovisst, men det hjälpte ju inte att rösta på vad som skulle vara motsatsen...

Personen i fråga säger sig värna om de svagaste i samhället men ska rösta på SD som vill återinföra stupstocken (den bortre parentesen) i sjukförsäkringen igen. Personen säger sig gilla Palme men ska rösta på SD som går till val på att försämra anställningstryggheten (LAS) för svenska arbetare. SD vill också kraftigt vill försämra den fria aborträtten för kvinnor. Detta är politik som går stick i stäv mot den som Palme stod för. Logiskt? Nej!
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-07-28 18:12:12 följande:
    Men som sagt, oavsett vad man tror om hur långt detta sträcker sig, så är det bara spekulationer, oavsett om man tror på domedagen, ett totalt islamistiskt krig mot resten av världen eller att ingen kamp åt det hållet kommer att föras alls samt allt däremellan.

Vad du tror är således inte mer eller mindre sant än vad denna skribent tror.

Historien säger oss vad som kan hända om man tar för lätt på sådant.

Nej, det är klart att galenskap är mer intressant än det stillsamt småtråkiga.

Och den som skriker att inbördeskriget i Europa är snart över oss väcker självklart mer uppseende än den som påpekar att det börjar en ny arbetsvecka i morgon måndag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    gabi1969 skrev 2018-07-28 18:20:42 följande:
    Jag tror också på en orolig framtid i Sverige. Redan idag pågår ett krig. Kriget mellan kriminella invandrargäng som bekämpar varandra. Liknande kriminalitet har vi aldrig haft tidigare. Vi har heller inte haft så stark främmande religion som islam. Islam breder ut sig och påverkar numera hela samhället.

Ingen kan väl tycka att detta är bra, och att Sverige är bättre idag än för 30-40 år sedan. Islam kommer att bli alltmer framträdande och att påverkar ännu mer i framtiden. Det är katastrof för oss. Islam och arabvärlden är inga trevliga saker.

Länderna är odemokratiska och långt från vad västvärlden är. Invånarna från dessa länder som kommer till Europa och Sverige blir inte som oss de behåller sin värdegrund, religion moral och sociala mönster. Det märks tydligt att det är så. Se er omkring så upptäcker ni att Sverige har förändrats. Köpcentrum butiker gator och torg är fyllda med dessa invandrare. Jag arbetar natt ich är ledig på dagarna. Varje dag ser jag dessa invandrare.
    Jag undrar hur dessa individer får sina pengar?
    Ja, man kan fylla begreppet invandrare med hotfullhet efter eget behag, nyss svarade jag på ett inlägg där invandrarna bidar sin tid i väntan på det islamistiska övertagandet av makten över Europa.

För mig är begreppet invandrare främst kopplat till dem jag känner, arbetskamrater, grannar, vänner, några troende, andra inte. De flesta lite småtråkigt upptagna med att leva sina liv, precis som jag för övrigt.

Förresten, i den stad jag växte upp fanns det ligor som fick sina namn efter stadsdelen som var ligans revir. Droger, kriminaltet, slagsmål var sådant ligorna sysslade med. 

Det finns ingen fundamental skillnad mellan min barndoms ligor och utanförskapsområdenas gängkriminalitet, däremot är styrkan i våldet, revirtänkandet, utanförskapet, machotänket så mycket större hos dagens gängkriminella.

Och det är ju i sig ett enormt misslyckande att den gemenskap unga killar söker, den framtid de ser - handlar om att ingå i ett brottsligt sammanhang.
  • gabi1969
    FDFMGA skrev 2018-07-29 09:11:38 följande:

Ja, man kan fylla begreppet invandrare med hotfullhet efter eget behag, nyss svarade jag på ett inlägg där invandrarna bidar sin tid i väntan på det islamistiska övertagandet av makten över Europa.

För mig är begreppet invandrare främst kopplat till dem jag känner, arbetskamrater, grannar, vänner, några troende, andra inte. De flesta lite småtråkigt upptagna med att leva sina liv, precis som jag för övrigt.

Förresten, i den stad jag växte upp fanns det ligor som fick sina namn efter stadsdelen som var ligans revir. Droger, kriminaltet, slagsmål var sådant ligorna sysslade med. 

Det finns ingen fundamental skillnad mellan min barndoms ligor och utanförskapsområdenas gängkriminalitet, däremot är styrkan i våldet, revirtänkandet, utanförskapet, machotänket så mycket större hos dagens gängkriminella.

Och det är ju i sig ett enormt misslyckande att den gemenskap unga killar söker, den framtid de ser - handlar om att ingå i ett brottsligt sammanhang.

Jag tror att du är helt blind och totalt omöjlig att förstå hur allvarligt det är. Jag har arbetat skift nästan hela mitt arbetsliv. Jag har ALDRIG tidigare sett så många lediga människor mitt på dagen. Jag har aldrig tidigare haft så många invandrare i mitt bostadsområde. Jag har aldrig tidigare sett så mycket slitage skräp tidigare där jag har bott. Aldrig tidigare har jag hört så många främmande språk på gator o torg. Jag har heller aldrig tidigare sett så främmande och avvikande invandrare som nu. Nä Sverige har förändrats och är totalt förstört.

Jag har jobbat med greker juggar ungrare finnar och många andra invandrare. Ofta har det inte varit problem men sedan några år in på 90-talet har jag märkt en förändring. Det har bara blivit värre.
  • KillBill
    gabi1969 skrev 2018-07-29 10:45:38 följande:
    Jag tror att du är helt blind och totalt omöjlig att förstå hur allvarligt det är. Jag har arbetat skift nästan hela mitt arbetsliv. Jag har ALDRIG tidigare sett så många lediga människor mitt på dagen. Jag har aldrig tidigare haft så många invandrare i mitt bostadsområde. Jag har aldrig tidigare sett så mycket slitage skräp tidigare där jag har bott. Aldrig tidigare har jag hört så många främmande språk på gator o torg. Jag har heller aldrig tidigare sett så främmande och avvikande invandrare som nu. Nä Sverige har förändrats och är totalt förstört.

Jag har jobbat med greker juggar ungrare finnar och många andra invandrare. Ofta har det inte varit problem men sedan några år in på 90-talet har jag märkt en förändring. Det har bara blivit värre.

Det kan finnas många förklaringar till att du ser så många som är lediga och ändrade arbetstider kan vara en förklaring men den främsta är nog att vi befinner oss mitt inne i industrisemestern.. 
    Flört

• FDFMGA
    gabi1969 skrev 2018-07-29 10:45:38 följande:

Ja, synsättet att andta är blinda och oförmögna att förstå är inte helt ovanligt i vissa sammanhang.  

Jag skulle snarare vilja påstå att du har stirrat dig blind på det som du uppfattar som negativt, så blind att du inte ens kan tänkla dig alternativa förklaringar.

Meen visst, arbetslösheten är alldeles för hög bland invandrare, men successivt har den börjat minska - om än i alldeles för långsam takt.  Samtidigt kan du inte ta för givet att personer du ser på dagen efter att du jobbat natt är sysslolösa - tänk om de gör samma blinda analys om dig. Han måste ju vara arbetslös, man ser aldrig att han jobbar på dagen.

Jag kan inte bedöma om det som du påstår inte fungerar med invandrare från de länder dagens flyktingar kommer på verkstadsgolvet. På den tiden jag jobbade som arbetare så fanns det mycket skitsnack finnar, jugoslaver, italienare och svenskar emellan, men mest utifrån kulturella skillnader, mindre om arbetsinsatser.

Inom mitt nuvarande yrkesområde så bedöms man utifrån yrkesskicklighet, inte ursprung och där finns det även en hel del folk med bakgrund från exempelvis Mellanöstern representerade.

tankefelet du gör är att du tror att jag blundar elelr inte förstår. Jag tycker åtminstone inte att jag gör det utan att du och många med dig enbart fokuserar på problem eller målar upp hot som ter sig öjeväckande, som ett islamistiskt övertagande elelr ett inbördeskrig.

Problemet kan formuleras som hur man ska få marginaliserade grupper att bli mindre marginaliserade och mer anpassade till ett modernt arbetsliv och ett sekulärt samhälle där religion är en privatsak.

Lösningen är inte att utmåla dem som det största hot Sverige stått inför. Det blir bara bisarrt enfaldigt då, ungefär som de som trodde att Halleys kometsvans skulle utplåna jorden för lite mer än 100 år sen.

Bildresultat för halleys jordens undergång
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?