Har du förtroende för regeringen?
Logik verkar inte vara kollens starka sida. Väljer att rösta på politik som kommer att slå mot dem han tycker att man ska värna.
Logik verkar inte vara kollens starka sida. Väljer att rösta på politik som kommer att slå mot dem han tycker att man ska värna.
Logik är att ta hand om sitt eget land och folk det är politikernas uppgift. känsloargument tillhör vänstern och liberalerna. Den invandring vi har haft i snart 40 år har förstört Sverige totalt. Jag kan jämföra flera årtiondenmed varandra. Jag kan jämföra borgerliga och socialdemokratiska regeringar. Det kan inte dagens unga göra.
Sedan 80-talet är det ingen större skillnad på sossepolitik eller borgerlig politik. De svaga är lika mycket förlorare oavsett regering. Frågan är om SD gör skillnad. Vet ej, men varför inte testa. Värre har jag svårt att tro det kan bli.
Tror att de som avskyr SD ska släppa fram dem. Då får SD inflytande tvingas ta ansvar tvingas backa från det de har lovat. Väljarna blir då besvikna och överger SD...
Sen kommer SD att bli ett parti på 5-10 %. jag hoppas dock att SD faktiskt får inflytande och blir ett stabilt regeringsparti. Frågan är vad som händer i årets val vilka fula trix ska övriga partier använda för att stoppa SD...
En ny decemberöverenskommelse med ännu svagare regering????
Jovisst, men det hjälpte ju inte att rösta på vad som skulle vara motsatsen...
Ja, man kan fylla begreppet invandrare med hotfullhet efter eget behag, nyss svarade jag på ett inlägg där invandrarna bidar sin tid i väntan på det islamistiska övertagandet av makten över Europa.
För mig är begreppet invandrare främst kopplat till dem jag känner, arbetskamrater, grannar, vänner, några troende, andra inte. De flesta lite småtråkigt upptagna med att leva sina liv, precis som jag för övrigt.
Förresten, i den stad jag växte upp fanns det ligor som fick sina namn efter stadsdelen som var ligans revir. Droger, kriminaltet, slagsmål var sådant ligorna sysslade med.
Det finns ingen fundamental skillnad mellan min barndoms ligor och utanförskapsområdenas gängkriminalitet, däremot är styrkan i våldet, revirtänkandet, utanförskapet, machotänket så mycket större hos dagens gängkriminella.
Och det är ju i sig ett enormt misslyckande att den gemenskap unga killar söker, den framtid de ser - handlar om att ingå i ett brottsligt sammanhang.
Det kan finnas många förklaringar till att du ser så många som är lediga och ändrade arbetstider kan vara en förklaring men den främsta är nog att vi befinner oss mitt inne i industrisemestern..