• amerikan

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-07-31 12:23:53 följande:

Skillnaden mot det dagsaktuella fall som jag publicerade där två distriktsordföranden lämnar MUF efter sexuella övergrepp är att när socialdemokraten genast får lämna sina uppdrag så sker ingen utredning inom MUF och de misstänkta gärningsmännen hyllas och lyfts i stället fram inom moderaterna.Då kan man verkligen utbrista, fy fan!

dagensopinion.se/tv%C3%A5-kvinnliga-distriktsordf%C3%B6randen-l%C3%A4mnar-muf-polisanm%C3%A4lda-%C3%B6vergrepp
    Du jämför alltså nån småpåve i MUF med tung s-politiker?
  • amerikan
    KillBill skrev 2018-07-31 12:36:21 följande:

Jag publicerar en länk till en artikel där två höga företrädare för moderata ungdomsförbundet väljer att lämna förbundet efter de att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp av andra medlemmar i MUF utan att detta har utretts. Du svarar med att publicera en länk till en artikel där en socialdemokratisk kommunpolitiker har tvingats avgå efter det att han utsatt en kvinna för ett övergrepp.  

I fallet med socialdemokraten så fick gärningsmannen lämna, i fallet med moderaterna så fick offren för lämna.  Vilket av exemplen tycker du var korrekt hanterat?

Vore väl konstigt om samtliga påstådda övergrepp alltid ledde till entledigande?
  • KillBill
    amerikan skrev 2018-07-31 14:44:15 följande:
    Vore väl konstigt om samtliga påstådda övergrepp alltid ledde till entledigande?
    Nu handlar det om att Moderata ungdomsförbundet inte utreder sexuella övergrepp mot två centrala företrädare. Det är problemet..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes

Hmmm, jag minns en forummedlem som i en annan tråd grät högljutt över att någon postade samma sak i flera trådar. 

någon blev visst bajsnödig av ett citat från Leif GW Persson. Ja du vet själv vem du är
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-07-31 20:52:22 följande:

Hmmm, jag minns en forummedlem som i en annan tråd grät högljutt över att någon postade samma sak i flera trådar. 

Det är väl skillnad om samma ämne diskuteras i parallella trådar tycker du inte det? Det jag har reagerat är när samma användare väljer att posta exakt samma inlägg i 4-5 trådar trots avsaknad av adekvata diskussioner i trådarna kring det som postas. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • gabi1969
    nihka skrev 2018-07-31 09:26:23 följande:

Du anser och anser och anser och vad du anser är inte fakta och dessutom stämmer inte vad du anser med min bild av hur det var.

Det har alltid rört sig folk ute på alla tider på dagen, men du tycks störa dig på när de är av utländsk härkomst och att de skule vara arbetslösa. Och nu stör du dig på invandrare som är ute på kvällarna. Anser du att de också är arbetslösa?

Som jag sa: uttagsautomaterna kom på 70-talet.

Vad du uppmärksammar är att småföretagandet blomstrar och att invandrare driver kiosker, fik och frissörsalonger.

Dessa företag fuskar och myglar. Har pratat med seriösa företagare bla frisörer och bilvårdsfirmor. De är väldigt arga eftersom de blir utkonkurrerade och för att skattemyndigheter inte gör något. De vet hur mycket man måste ta betalt för att kunna ekonomin ska gå ihop.
  • nihka
    gabi1969 skrev 2018-07-31 21:18:39 följande:
    Dessa företag fuskar och myglar. Har pratat med seriösa företagare bla frisörer och bilvårdsfirmor. De är väldigt arga eftersom de blir utkonkurrerade och för att skattemyndigheter inte gör något. De vet hur mycket man måste ta betalt för att kunna ekonomin ska gå ihop.
    Jaha. Så när inte invandrare driver omkring dagtid på stan arbetslösa, till skillnad från dig som jobbar och driver omkring på stan dagtid, så driver de kiosker, fik och frisörsalonger där de skattefuskar. Allt baserat på att de är invandrare.

Det finns ett ord för detta!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • gabi1969

Biltvätt 100kr

Klippning 120kr

Hur går det ihop?

En frisör måste få in ca 600-700kr/Tim för att det ska gå ihop ekonomiskt.

Det fuskas för miljarder i detta land. Invandrare anställer andra invandrare och får bidrag. Sen skylls det på skattesänkningar och vinster i välfärden

Om ni goda invandringsförespråkare hade insett sanningen hade ni häpnat. Det är så mycket mygel och fusk i många små företag även om Kalle och Johan driver dem. När det tacksamma branscher att fuska i ör det ännu värre. Det är svårt att veta hur många kunder en frisör har per dag. Hur många bilar tvättas vaxas per dag? Inget vet. Om skattemyndigheter räknar kunderna utanför salongen vet de och Sedan kontrollera dagskassan. Det gjorde dem förr i tiden. Ja vad blev det för resultat? Fusk fusk fusk. Ingen vågar väl göra det idag antar jag.

• nihka
    gabi1969 skrev 2018-08-01 00:25:14 följande:

Biltvätt 100kr

Klippning 120kr

Hur går det ihop?

En frisör måste få in ca 600-700kr/Tim för att det ska gå ihop ekonomiskt.

Det fuskas för miljarder i detta land. Invandrare anställer andra invandrare och får bidrag. Sen skylls det på skattesänkningar och vinster i välfärden

Om ni goda invandringsförespråkare hade insett sanningen hade ni häpnat. Det är så mycket mygel och fusk i många små företag även om Kalle och Johan driver dem. När det tacksamma branscher att fuska i ör det ännu värre. Det är svårt att veta hur många kunder en frisör har per dag. Hur många bilar tvättas vaxas per dag? Inget vet. Om skattemyndigheter räknar kunderna utanför salongen vet de och Sedan kontrollera dagskassan. Det gjorde dem förr i tiden. Ja vad blev det för resultat? Fusk fusk fusk. Ingen vågar väl göra det idag antar jag.

Vad bra. Då har vi kommit fram till att skattefusk inte är särskilt kopplat till invandrare.

Sluta inbilla dig så mycket om människor du inte känner. Att inte se invandrare som hin den onde är inte detsamma som att vara en "god invandringsförespråklare".
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw

Nu har Samtiden (SD) gjort en film om Socialdemokratins historia: ( https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs&feature=youtu.be ).

Filmen tycks väcka en del uppståndelse ( https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/WLK7jG/sd-till-naziangrepp-mot-s-med-langfilm ) och är nog att betrakta som ett karaktärsmord på ett av regeringspartierna.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?